Malossi Macsi Viton (kom er niet helemaal uit)

Hi, ik heb hier dus een vraag over.

Ik heb dus een sr2000 en heb net een powerbox van malossi gekocht.
Je hebt 2 soorten montage's :
1) All vehicles without a suction-type fuel cock.
2) A vehicle with suction-type fuel cock that is connected
to the intake manifold by a small pipe (or there is a small
fitting already installed on the manifold).

Welke van de 2 moet ik hebben.
Ik heb het al inelkaar gezet, maar is dit ook goed inelkaar gezet.
Ik heb er een paar foto's van, dat is wel zo handig ;).
Kan iemand ze voor mij op het forum zetten?

Groetjes Albert

Advertisement - register to remove this

Oi, mijn benzinezooi is vacuum. Dus dat wordt de 2e optie dus.
Maar ik heb 2 leidingen uit mijn benzinetank lopen. Welke heeft onderdruk? (of hoe je dat ook zegt;))

je zet hem gewoon tussen je benzine slang, pakt een Y splitsing, dus een voor de benzine, een naar de box en dan de onderkant van de Y gaat naar je carbu. Kan je wel alvast zegegn dat het onzin is en niet werkt !!!! na mijn weten

ehmnz, ik wil niet veel zeggen maar een powerbox hoort tussen de carburateur en het carter... op het spruitstuk ofzo :S

Wat ze met die situaties 1 en 2 bedoelen is:
1 = Scooter met een handmatige benzinekraan, hierbij moet je dus zelf een aansluiting fixen op het spruitstuk
2 = Scooter met een vacuümkraantje voor benzine, hierbij loopt een slangetje van het spruitstuk naar het kraantje, op dit slangetje moet je dan een Y-stuk zetten.

Hier een paar pix van hoe je hem aansluit:

P1010015.jpg

Viton12.jpg

Ja het blok is ranzig :p en je merkt idd zeer weinig verschil

;) :)
Thx voor de replys
Heb al een aansluiting gemaakt op mijn spruitstuk,dus nu de rest nog.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Wat is dat eigenlijk op het plaatje bij de rode pijl bij de 3e en 4e foto?
Want zoals ik hem inelkaar heb heb ik dat niet,zoals je ziet ;)
Is die zo goed inelkaar gezet?

groetjes

Hij staat prima in elkaar... Een powerbox is oorspronkelijk bedoeld om drukgolven in lange spruitstukken op te vangen... Misschien dat het met een SR2000-spruitstuk wel effect heeft... Tering, wat een lang spruitstuk!

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Inderdaad... Het zit op je spruitstuk, en het werkt niet :)

bart, als je goed kijkt op het voorbeeld plaatje hierboven, staat dat je hem ook op de benzine slang kan aansluiten, dus hoeft niet op het spruitstuk !!!

Hahah, idd lang ding. ;)
Maar dat bovenop de powerbox,bij de rode pijl, dat is dus een foutje bij de handleiding?
En is dat moertje,ringetje en boutje bij bijv. de 1e foto links van de powerbox voor montage aan de scooter?
En moet ik het nu monteren als het laatste plaatje of 1na laatste plaatje? Want dan wordt het moeilijker ;).

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Je bent maf :) Dat is een extra aansluiting op de carb... Of moet dat ding zich vol benzine zuigen die niet eens wordt aangezogen? :D

nou snap ik er al helemaal geen K*T meer van. Heb jij of ik nou gelijk !!

weet dat dit off topic is maar doe het toch, heb je de pics al gezien bij general chat: reclame lelystad scary scoots ?? vet he.

Maar zal nooit meer off topic gaan ;) :) :P

ik heb het nog eens allemaal doorgelezen, maar je hebt gelijk bart, ik ben Maf ... EXCUSES dus daarom werkte dat f8ck ding niet hahaha maar ja zal niet zo gek wel doen dat ding!!

Originally posted by Aerox 2001
Hier een paar pix van hoe je hem aansluit:

Ja het blok is ranzig :p en je merkt idd zeer weinig verschil

Logisch. Je moet je powerbox ook hoger dan je carb plaatsen.

Back