malossi breek snaar :)

jorick

dotcom
gisteren belt m'n broertje me op, dat z'n transmissie van z'n aerox (equipped met alleen een nrx en malossi vsnaar) een vaag geluid maakt.. hij stond op de lekdijk in the middle of nowhere ofzo.. dus ik op m'n (matton) phantom erheen met practisch een complete transmissie en gereedschap.. daar aangekomen carterdeksel eraf gehaald.. en even raar staan kijken..
rolleyes.gif
de complete MHR kevlar belt (10000 km oud) was versnipperd!! door het hele carter lagen de tandjes van de snaar
smile.gif
smile.gif
smile.gif
smile.gif
naja.. ik had dus geen vsnaar bij me, dus toen maar naar huis gesleept. gebeurd dit vaker??? ik heb namelijk ook z'n mhr snaar in m'n racescooter zitten... lijkt me geen fijne gedachte als die ook op zo'n manier kapot gaat.
 
Advertisement - register to remove this

Ja dit soort verhalen heb ik al veel vaker gehoord. Een vriend van had het een tijdje terug ook. Toen was ook z'n hele MHR snaar weg, en op de een of andere manier om z'n as gegaan zodat z'n hele wiel stil stond. Hij reedt iets van 80 per uur ofzo, stond z'n wiel in 1 keer stil. Niet gevallen trouwens, vond ik wel netjes
smile.gif
 
Mja, niet echt zwaar belast. Ik had na 20000km nog een perfecte orgi snaar erin. Die overleefde ook 70cc rommel.
 
heb ik tijdje geleden ook gehad met een sfera die ik toen had gekocht voor zeer weinig (was ook zeer weinig waard).

liet ik mn ma er ff een rondje op rijden, zij kwam dus niet terug.... ik gaan kijken, stond ze daar te gassen en kwam niet vooruit
biggrin.gif
hmz ik dat ding meenemen, opgengemaakt, was NIKS dan wol. echt een hele zak vol. heel het carter zat vol...

ik weet niet, maar misschien is het zo wel prima dempingswol voor je uitlaat
smile.gif
 
Misschien had ie z'n V-snaar eerder moeten vervangen. 10.000km is gewoon erg lang. Ook voor een straatscootertje.
 
Nou bij mij was die kevlarbelt ook zeeer snel gaar. En toen had ik nog originele cilinder. Snaar ook helemaal uitgerafeld, nog geen 2500 km mee gereden.
 
Ik heb heel lang met zo'n kevlar belt gereden, en zomaar op een dag, reed ik heel langzaam en gaf en beetje gas, ineens bam, schokken die scooter, ik dacht eerst dat mijn schokdemper gebroken was want het klonk alsof mijn wiel aanliep. Maar die snaar was helemaal versnipperd. alleen dat kevler bandje was nog heel, is best wel lastig door te knippen, de 'kevler belt' is op zich dus wel heel stevig, alleen het rubber er omheen niet zo...
 
volgens mij wordt het achter die carterdeksel bij jullie allemaal debiel heet ofzo? Ik heb nergens last van namelijk.
 
Originally posted by Joor:
Misschien had ie z'n V-snaar eerder moeten vervangen. 10.000km is gewoon erg lang. Ook voor een straatscootertje.

23.000 km! waarvan 3 duizend met 70 cc en de rest standaart onbegrensd.....Begint te slijten maar er zit geen rafeltje aan en ook barstjes oid zijn er niet
smile.gif


Met 30.000 komt er wel een nieuwe in. Hij is nl echt nog goed!!!
 
Originally posted by MASTER:
23.000 km! waarvan 3 duizend met 70 cc en de rest standaart onbegrensd.....Begint te slijten maar er zit geen rafeltje aan en ook barstjes oid zijn er niet
smile.gif


Met 30.000 komt er wel een nieuwe in. Hij is nl echt nog goed!!!


23000km, waar the fuck rijden jullie allemaal heen man!!! Dat haal ik nog niet eens in me auto in een jaar...
smile.gif


Ohja, ff nog beetje on topic: Me polini v-snaar was gaar na 300km ofzo...begon helemaal te rafelen.
biggrin.gif
 
Een maat van me had de scoot van mijn broer gekocht , waarin ook een malossi V-snaar lag. zelfde verhaal; "hij doet ut nie!" ... dus ook gebakken en versnipperde V-snaar door het hele carter heen..... dat wordt vegen...

------------------
-------------------------
#1=Sr www 99'-paar;custom build-SETUP:Gianelli beta pijp,geen vario ring,15% drukveer, rode malossi trekveertjes, nieuwe ori cil en krukas. top 85 o/t #2=Sr stealth 99'-special painted sharklook, ori pijp uit italie zonder prop met expansiedeel, 5,5 grams rollen, 15% drukveer, groene malossi trekveertjes. top 80 o/t.
 
Originally posted by -=PIN=-:
23000km, waar the fuck rijden jullie allemaal heen man!!! Dat haal ik nog niet eens in me auto in een jaar...
smile.gif


Ohja, ff nog beetje on topic: Me polini v-snaar was gaar na 300km ofzo...begon helemaal te rafelen.
biggrin.gif



Dat had ik met m'n Polini snaar na 200 km...
 
Originally posted by SR-Fanatic:
Ja dit soort verhalen heb ik al veel vaker gehoord. Een vriend van had het een tijdje terug ook. Toen was ook z'n hele MHR snaar weg, en op de een of andere manier om z'n as gegaan zodat z'n hele wiel stil stond. Hij reedt iets van 80 per uur ofzo, stond z'n wiel in 1 keer stil. Niet gevallen trouwens, vond ik wel netjes
smile.gif

dit komt mij heel bekend voor. mijn originele vsnaar (op polini vario) was ook in tweeen gereten en daarna om mn variobus heen gerolt. nu zit er een nieuwe snaar in, en nadat ie van de week ging schokken mn carter eraf gehaald, en die snaar was ook al flink versnipperd.

nou denk ik dat het komt doordat zo'n snaar niet past op je vario. (andere hoek misschien). Dus een orginele vario moet een originele snaar op. een polini vario een polini snaar, en een malossi vario een malossi snaar. klinkt best logisch eigenlijk.
 
Back
Top