RobinL
K*t meeuwen!
Hey allemaal,
Het is nu toch eindelijk tijd om de projectpagina van het hok online te gooien. We zullen beginnen bij het begin. Ik ben Robin, kom uit Spijkenisse en ben ondertussen alweer 21 jaren oud. Ik ben alweer 5 jaar bezig met scooters, dus in de loop van de jaren en het lezen op het forum heb ik aardig wat opgestoken. Dus lees en geniet.
De geschiedenis:
Mijn allereerste ervaring met de brommer was al op m'n 12e. M'n vader had een ouwe gare Honda Camino in de schuur staan die hij via via had gekregen. Uiteraard heb ik daar als bijdehand kut ventje een paar rondjes op gereden tot me pa het genoeg vond. Een paar jaar daarna was het tijd om 16 jaar te worden en ik wilde maar al te graag een scooter hebben. Een paar dagen dagen voor m'n verjaardag zou ik met m'n pa even naar de winkels gaan en toen kwamen we dus thuis met het volgende:
Ik was natuurlijk helemaal blij en wat doe je dan als 16-jarige in de tijd van The Fast & The Furious? Juist, je bouwt een halve kermis van irritante kut lampjes op de scooter.
Hier heb ik jaren met plezier op rond gereden. In het begin was hij onbegrensd en uiteindelijk ben ik niet verder gekomen dan een DR70 RPM icm een Gianelli Shot. De scooter staat nu nog steeds in de schuur, maar ik doe er eigenlijk niks meer mee. In die tijd ging ik om met RonaldV (misschien nog bekend bij de oude garde) en werd ik dus langzaam aan aangestoken met het sprint-virus. Toen ben ik in 2005 naar meeting Best geweest. Bij het zien van al dat moois ben ik tot nu toe nog steeds niet van het virus af gekomen . Gelijk na die meeting was ik een zip projectje begonnen wat niet verder is gekomen dan het volgende:
Opzich was het voor een grote collectie 2e-hands spullen een leuk dingetje. Hij heeft 1 keer gelopen zonder uitlaat en toen heb ik alles weer verkocht. Uiteraard had ik snel alweer spijt, alleen helaas geen geld. Sinds een jaar werk ik nu in de continu-dienst bij de Vopak, dus het geld-probleem is nu opgelost en daarom ben ik begonnen met dit project. Dus lees, kijk en plaats ff een blije reactie.
De plannen:
Ik ben begonnen met het opbouwen van een Piaggio Zip SP h2o voor de Std. Scooter-klasse. De bedoeling was eigenlijk om de eerste sprint al aanwezig te zijn, maar aangezien ik Opel rijd heb ik zo af en toe onverwachte kosten die toch voorrang krijgen voor de scooter. Nu is het dus zover gekomen dat ik de 3e sprint pas aanwezig ben, maar ik zal er nu zijn ook.
Doelen:
1. Lol hebben!!
2. Goed afgesteld hok krijgen
3. Aan het einde richting de top 10 komen
4. Nog meer lol hebben dan bij punt 1
De setup:
Cilinder: Polini Evo 1 Twins Tuned
Uitlaat: Hebo Racing 2
Carburateur: Mikuni 24 TM
Vario: MHR Overrange
Koppeling: MHR Delta clutch
Membraan: MHR VL13
Vertanding: MHR met een rf van 8,5
Carters: Twins Tuned op EVO
Poulies: MHR Overrange
Koppelingshuis: MHR Wingbell
Halfpoulie: MHR Ventilvar
V-snaar: MHR Overrange
Spruitstuk: MHR 22 - 26 recht
Ontsteking: Twins PVL Digitaal
Lagers: MHR + Viton keerringen
Het project:
Uiteraard beginnen we bij de basis. Ik heb een nieuw zip frame met velgen kunnen regelen van iemand uit Arnhem. Het frame was helemaal goed alleen de roest begon uiteraard een beetje om de hoek kijken. Toen ik het kocht zag het er zo uit:
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2522[/IR]
Ik had gelijk even 2 ml50jes gekocht voor de kleine oldskool sfeer. Daarna op zoek gegaan naar een coater en toen kreeg ik een pm van Heiko. Helaas is hij gebant van het forum, want ik heb voor een mooi prijsje alles kunnen laten coaten. Dus daarna zeg het er zo uit:
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2526[/IR]
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2527[/IR]
En alles is dus weer als nieuw. Maar bij dit mooie nieuwe framepje hoort uiteraard ook een blokkie. Toen het salaris binnen kwam, ben ik naar Twins gereden en ben ik terug gekomen met iets waar ik vroeger alleen maar over kon dromen .
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2523[/IR]
Een nieuw carter met een nieuwe Evo 1 met daarop een kleine T 8). Ik kan nu alle onderdelen een voor een gaan beschrijven maar daar heb ik geen zin in en jullie waarschijnlijk ook niet . Ik moest in ieder geval nog ALLES kopen behalve een frame, wielen en het blok. Dus na meerdere maanden inkopen doen krijg je in een keer een tafeltje zoals dit:
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2525[/IR]
Ik zou zeggen klik op het plaatje en zoek de onderdelen . Van Abels nog een mooi setje RS24 kunnen scoren. Toen ik alles bij elkaar heb lopen sparen en kopen begon het toch tijd te worden om dingen te gaan monteren. Allereerst is de krukas in het carter geramd.
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2528[/IR]
Die draaide soepel en dat ging allemaal goed, dus gelijk maar even gekeken of ik aan het frame nog was leuks kon doen. Ja dus:
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2529[/IR]
Standaard tankje gemonteerd vanwege de standaard klasse. M-stuurtje er op en uiteraard lekker vergeten dat het voorspatbord er straks nog op moet :L. De kappen waren in de tussentijd ook allemaal binnengekomen. Ze zijn nog allemaal blank en zo zal ik in Hengelo ook aan de start komen. Daarna komt daar wel wat verandering in, maar dat terzijde.
Toen ben ik begonnen met uitzoeken welke schroefjes en boutjes ik eigenlijk allemaal nodig heb voor alles. Omdat ik dus het meeste nieuw heb gekocht heb ik de oude boutjes nooit gehad. Dit was eigenlijk best lastig en nu op dit moment ben ik daar nog steeds een beetje mee bezig. Een paar dagen later toch maar even gaan kijken hoe ver ik kon komen en dan krijg je dus het volgende.
voor:
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2531[/IR]
na:
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2532[/IR]
De squish perfect af kunnen stellen met de kleinste voetpakking die er bij zat. Ik wilde eerste een momentsleutel kopen, maar aangezien een goeie 181,- was heb ik het allemaal lekker handvast gezet.
Vorig weekend kwam ik uit m'n nest en zat m'n zwager beneden. Aangezien hij monteur is geweest en bij een motorrace-team heeft gesleuteld kwam hij gelijk met het idee om verder te sleutelen. Daar zeggen we geen nee tegen natuurlijk. En na een paar uurtjes sleutelen keken we in een keer tegen een rollend frame aan 8)*D.
Een rollend frame kan natuurlijk niet blijven staan zonder er ff heel blij op te gaan zitten .
De dag erna heb ik weer wat meer klein spul opgehaald en de inschrijving/keuring kunnen regelen.
Nu heb ik 2 nachtdiensten, dus kan even een paar dagen niet beunen. Vrijdagochtend kom ik uit de nachtdienst en dan gaan we weer verder waar we waren gebleven. Dan wordt het dus snel allemaal monteren voor zondag en hopen dat het een beetje wil rijden @ Hengelo.
Update Vrijdag 19 juni 2009:
Jaa jullie geloven het of niet. Maar na 30 uur wakker zijn heb ik het voor elkaar gekregen om het hok te starten. Ik had geen remmen of koeling, maar ik probeerde hem voor de lol te kicken en dat ding startte dus gewoon gelijk +ralf+ +ralf+ +ralf+.
Nu laat ik het voor vandaag even rusten. M'n rug en nek zijn aardig naar de klote en ik ben kapot. Morgen gaan we weer verder :W:W:W
[IR]http://i39.tinypic.com/10ole93.jpg[/IR]
[IR]http://i39.tinypic.com/33c9nkn.jpg[/IR]
Commentaar is welkom, kritiek ook & heb je een tip/idee, laat het maar horen.
Ooi
Het is nu toch eindelijk tijd om de projectpagina van het hok online te gooien. We zullen beginnen bij het begin. Ik ben Robin, kom uit Spijkenisse en ben ondertussen alweer 21 jaren oud. Ik ben alweer 5 jaar bezig met scooters, dus in de loop van de jaren en het lezen op het forum heb ik aardig wat opgestoken. Dus lees en geniet.
De geschiedenis:
Mijn allereerste ervaring met de brommer was al op m'n 12e. M'n vader had een ouwe gare Honda Camino in de schuur staan die hij via via had gekregen. Uiteraard heb ik daar als bijdehand kut ventje een paar rondjes op gereden tot me pa het genoeg vond. Een paar jaar daarna was het tijd om 16 jaar te worden en ik wilde maar al te graag een scooter hebben. Een paar dagen dagen voor m'n verjaardag zou ik met m'n pa even naar de winkels gaan en toen kwamen we dus thuis met het volgende:
Ik was natuurlijk helemaal blij en wat doe je dan als 16-jarige in de tijd van The Fast & The Furious? Juist, je bouwt een halve kermis van irritante kut lampjes op de scooter.
Hier heb ik jaren met plezier op rond gereden. In het begin was hij onbegrensd en uiteindelijk ben ik niet verder gekomen dan een DR70 RPM icm een Gianelli Shot. De scooter staat nu nog steeds in de schuur, maar ik doe er eigenlijk niks meer mee. In die tijd ging ik om met RonaldV (misschien nog bekend bij de oude garde) en werd ik dus langzaam aan aangestoken met het sprint-virus. Toen ben ik in 2005 naar meeting Best geweest. Bij het zien van al dat moois ben ik tot nu toe nog steeds niet van het virus af gekomen . Gelijk na die meeting was ik een zip projectje begonnen wat niet verder is gekomen dan het volgende:
Opzich was het voor een grote collectie 2e-hands spullen een leuk dingetje. Hij heeft 1 keer gelopen zonder uitlaat en toen heb ik alles weer verkocht. Uiteraard had ik snel alweer spijt, alleen helaas geen geld. Sinds een jaar werk ik nu in de continu-dienst bij de Vopak, dus het geld-probleem is nu opgelost en daarom ben ik begonnen met dit project. Dus lees, kijk en plaats ff een blije reactie.
De plannen:
Ik ben begonnen met het opbouwen van een Piaggio Zip SP h2o voor de Std. Scooter-klasse. De bedoeling was eigenlijk om de eerste sprint al aanwezig te zijn, maar aangezien ik Opel rijd heb ik zo af en toe onverwachte kosten die toch voorrang krijgen voor de scooter. Nu is het dus zover gekomen dat ik de 3e sprint pas aanwezig ben, maar ik zal er nu zijn ook.
Doelen:
1. Lol hebben!!
2. Goed afgesteld hok krijgen
3. Aan het einde richting de top 10 komen
4. Nog meer lol hebben dan bij punt 1
De setup:
Cilinder: Polini Evo 1 Twins Tuned
Uitlaat: Hebo Racing 2
Carburateur: Mikuni 24 TM
Vario: MHR Overrange
Koppeling: MHR Delta clutch
Membraan: MHR VL13
Vertanding: MHR met een rf van 8,5
Carters: Twins Tuned op EVO
Poulies: MHR Overrange
Koppelingshuis: MHR Wingbell
Halfpoulie: MHR Ventilvar
V-snaar: MHR Overrange
Spruitstuk: MHR 22 - 26 recht
Ontsteking: Twins PVL Digitaal
Lagers: MHR + Viton keerringen
Het project:
Uiteraard beginnen we bij de basis. Ik heb een nieuw zip frame met velgen kunnen regelen van iemand uit Arnhem. Het frame was helemaal goed alleen de roest begon uiteraard een beetje om de hoek kijken. Toen ik het kocht zag het er zo uit:
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2522[/IR]
Ik had gelijk even 2 ml50jes gekocht voor de kleine oldskool sfeer. Daarna op zoek gegaan naar een coater en toen kreeg ik een pm van Heiko. Helaas is hij gebant van het forum, want ik heb voor een mooi prijsje alles kunnen laten coaten. Dus daarna zeg het er zo uit:
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2526[/IR]
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2527[/IR]
En alles is dus weer als nieuw. Maar bij dit mooie nieuwe framepje hoort uiteraard ook een blokkie. Toen het salaris binnen kwam, ben ik naar Twins gereden en ben ik terug gekomen met iets waar ik vroeger alleen maar over kon dromen .
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2523[/IR]
Een nieuw carter met een nieuwe Evo 1 met daarop een kleine T 8). Ik kan nu alle onderdelen een voor een gaan beschrijven maar daar heb ik geen zin in en jullie waarschijnlijk ook niet . Ik moest in ieder geval nog ALLES kopen behalve een frame, wielen en het blok. Dus na meerdere maanden inkopen doen krijg je in een keer een tafeltje zoals dit:
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2525[/IR]
Ik zou zeggen klik op het plaatje en zoek de onderdelen . Van Abels nog een mooi setje RS24 kunnen scoren. Toen ik alles bij elkaar heb lopen sparen en kopen begon het toch tijd te worden om dingen te gaan monteren. Allereerst is de krukas in het carter geramd.
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2528[/IR]
Die draaide soepel en dat ging allemaal goed, dus gelijk maar even gekeken of ik aan het frame nog was leuks kon doen. Ja dus:
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2529[/IR]
Standaard tankje gemonteerd vanwege de standaard klasse. M-stuurtje er op en uiteraard lekker vergeten dat het voorspatbord er straks nog op moet :L. De kappen waren in de tussentijd ook allemaal binnengekomen. Ze zijn nog allemaal blank en zo zal ik in Hengelo ook aan de start komen. Daarna komt daar wel wat verandering in, maar dat terzijde.
Toen ben ik begonnen met uitzoeken welke schroefjes en boutjes ik eigenlijk allemaal nodig heb voor alles. Omdat ik dus het meeste nieuw heb gekocht heb ik de oude boutjes nooit gehad. Dit was eigenlijk best lastig en nu op dit moment ben ik daar nog steeds een beetje mee bezig. Een paar dagen later toch maar even gaan kijken hoe ver ik kon komen en dan krijg je dus het volgende.
voor:
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2531[/IR]
na:
[IR]http://forum.scooterforum.net/forum/picture.php?albumid=174&pictureid=2532[/IR]
De squish perfect af kunnen stellen met de kleinste voetpakking die er bij zat. Ik wilde eerste een momentsleutel kopen, maar aangezien een goeie 181,- was heb ik het allemaal lekker handvast gezet.
Vorig weekend kwam ik uit m'n nest en zat m'n zwager beneden. Aangezien hij monteur is geweest en bij een motorrace-team heeft gesleuteld kwam hij gelijk met het idee om verder te sleutelen. Daar zeggen we geen nee tegen natuurlijk. En na een paar uurtjes sleutelen keken we in een keer tegen een rollend frame aan 8)*D.
Een rollend frame kan natuurlijk niet blijven staan zonder er ff heel blij op te gaan zitten .
De dag erna heb ik weer wat meer klein spul opgehaald en de inschrijving/keuring kunnen regelen.
Nu heb ik 2 nachtdiensten, dus kan even een paar dagen niet beunen. Vrijdagochtend kom ik uit de nachtdienst en dan gaan we weer verder waar we waren gebleven. Dan wordt het dus snel allemaal monteren voor zondag en hopen dat het een beetje wil rijden @ Hengelo.
Update Vrijdag 19 juni 2009:
Jaa jullie geloven het of niet. Maar na 30 uur wakker zijn heb ik het voor elkaar gekregen om het hok te starten. Ik had geen remmen of koeling, maar ik probeerde hem voor de lol te kicken en dat ding startte dus gewoon gelijk +ralf+ +ralf+ +ralf+.
Nu laat ik het voor vandaag even rusten. M'n rug en nek zijn aardig naar de klote en ik ben kapot. Morgen gaan we weer verder :W:W:W
[IR]http://i39.tinypic.com/10ole93.jpg[/IR]
[IR]http://i39.tinypic.com/33c9nkn.jpg[/IR]
Commentaar is welkom, kritiek ook & heb je een tip/idee, laat het maar horen.
Ooi
Last edited: