Nou, het heeft even (maanden) geduurd maar 2 weken geleden heb ik de scooter op kunnen halen bij de reparateur (particulier). Hij had er eindelijk tijd voor kunnen maken. Hij heeft het blok grotendeels uit elkaar gehaald, schoongemaakt etc. Hij zei dat de sproeiers verkeerd om zaten. Dit kan ik me niet voorstellen maar oke. Hij start en rijdt gelukkig weer. Echter niet naar mijn zin. Ik heb al begrepen op dit forum dat de afstelling van een Kymco Dink een rgelrechte ramp is. Ik ga het toch nog maar een vragen.
Toerental bij stationair gaat iets omhoog en omlaag zonder gas te geven.
Als ik een heuvel op rij, gaat snelheid niet hoger dan ca 30 km/u
Optrekken gaat niet erg vlot.
Iemand nog suggesties wat ik kan aanpassen?
Rollers en trekveertjes zijn als nieuw
Ik tank alleen BP 98 ongelood Ultimate
Toen ik deze scooter kocht, heb ik de vario ring vervangen waardoor hij nu ca 65 km/u loopt
Hoofsproeiermaat is 88 of 90 (weet ik niet zeker meer) Volgens mij 90
Staionairsproeier 35
Had ik al gevraagd of je de isolator tussen het spruitstuk en de kop had gecheckt op breuken?
Die dingen gaan vaak kapot bij Kymco. Mijn maatje heeft er zelf 1 gemaakt van aluminium, omdat hij er helemaal klaar mee was.
Indien er een scheurtje in zit of een brok af is, kan dat voor valse lucht zorgen.
Ik ben zelf maanden aan het zoeken geweest voor ik daar achter kwam.
Een Kymco Dink kan je het beste een beetje schraal laten lopen.
Ik heb alle sproeiers geprobeerd tussen 82 en 100.
100 was met valse lucht btw.
Op 88 liep hij het best, maar, wat je zelf ook al aangaf, echt lekker liep het nooit. Vooral op de zomerdag niet.
Mijn ervaring is dat je moet letten op hoever de luchtschroef openstaat.
Bij meer als 2,5 slag zou de hoofdsproeier 1 maat groter mogen; bij minder als 1 slag zou de hoofdsproeier een maat kleiner mogen.
Er zijn mensen die beweren dat de hoofdsproeier niks te maken heeft met de luchtschroef, maar ik weet zeker dat ik het ergens gelezen heb.
En het is de moeite van het proberen waard. Degene die het uitgefinkeld heeft zal het vast niet uit zijn duim hebben gezogen.
Ik heb persoonlijk wel een theorie waarom een dink moeilijk af te stellen is, maar de echte viertaktadepten wijzen dit waarschijnlijk naar het land der fabelen.
Aan het luchtfilter zit een pijpje wat uitkomt in de motorruimte.
Volgens mij staat het blok dus continue warme lucht aan te zuigen.
Zelf heb ik het nooit geprobeerd , maar wie weet helpt het als je er een 'gewone' aanzuigslang op zet die koude lucht/rijwind aanzuigt.
Betere cilindervulling, lijkt mij.
Qua zit en qua rijden is een Dink voor mij nog steeds het summum, maar de nadelen wogen bij mij steeds zwaarder.
Daarom heb ik hem ook weggedaan.