De vlotter zelf heb ik er niet af gehad. Ik heb 4 schroeven/sproeiers schoongemaakt. Als ik het goed begrepen heb, kunnen 1 en 4 er helemaal ingedraaid worden en moeten 2 en 3 afgesteld worden.De vlotterbak loopt dus over, als ik het goed begrijp.
Heb je de vlotternaald goed ingehaakt? De naald die ervoor zorgt dat de benzinetoevoer op tijd wordt afgesloten?
Benzine loopt uit deze slang die op de vlotterbak zit. Gewoon een zwart slangetje die aan het eind open is. Benzine komt uit die slang op het blok als ik de knijpfles met benzine inknijp.Bedoel je met slang onder vlotterbak je aftap slang , deze loopt naar beneden naar je vario deksel. Hierin zit of aan het eind een schroef , die je dicht moet draaien ( zit in een aluminium eind stuk , en zit meestal tegen je vario deksel aan geschroefd) Of er zit in de vlotterbak naast deze slang aansluiting een schroef die dicht gedraaid moet zijn . Deze slang is om je vlotterkamer af te tappen . Als je geen afsluitschroef in de vlotter bak hebt zitten kan ook nog de slang ergens lek zijn.
Bij de cirkels is mijn carb af fabriek dicht. Als ik op de slang blaas komt er idd lucht uit het gootje. Dan moet ik de luchtschroef(?) uiteraard wel stukje open draaien (4x halve slag?). Ik zal de vlotter er eens uithalen. Ik denk te zien dat de naald erin blijft zitten, ook als ik de vlotter naar beneden duw.Ik kan het niet goed zien zo , maar komt die slang niet uit in dat afvoergoot (je) onderin je vlotterkamer ? En is die schroef die ik in je eerste foto heb gemarkeerd misschien de afsluiting daarvan , en staat deze misschien open of dicht niet af , dus aftap vlotterkamer ? Bij mij zit de aftap op dat tuutje op foto3 Dat zal bij jou dicht zitten.
Post automatically merged:
Bij de imitatie carburateur die ik voor de eerste keer heb gekocht , zat bij de pijl een afsluitschroef en bij de cirkels de slang.
Na vruchteloos gekloot met deze imitatie had ik toen een orginele keihin gekocht en daar zit alleen de slang op , en de afsluiting zit aan het eind van de slang. Dat zal bij jou dus anders zijn . Als je op de slang blaast voel dat dan aan het gootje in de vlotter bak?
Benzine loopt er via slang onder de vlotterbak uit na 1 minuutje.De vlotterbak loopt dus over, als ik het goed begrijp.
Heb je de vlotternaald goed ingehaakt? De naald die ervoor zorgt dat de benzinetoevoer op tijd wordt afgesloten?
Ik had in een hierboven ergens gelezen dat de luchtschroef 4 halve slagen open moest. En de stationairschrooef ca. 2 1/2 slag. De schroef op de vlotterbak is dus geen luchtschroefDat is volgens mij geen luchtschroef , maar de afsluiting van de slang. Draai je deze open loopt je vlotterkamer leeg. Deze moet dus helemaal ingedraaid zijn zodat er geen benz uit de slang loopt.
En de fles moet je niet inknijpen, de benzine moet gewoon je vlotterkamer inlopen en worden afgesloten door de naald.
Ik denk als je in de fles knijpt dat de druk op de vlotternaald zo hoog wordt , (je zet er zo veel meer druk op dan de pomp doet , deze stopt bij een bepaalde druk of pompt het rond via de tank) , dat deze wordt open gedrukt en je veel te veel benzine in je carb hebt , dus het niveau te hoog. Naald moet wel vrij bewegen , en makkelijk met de vlotter op en neer gaan.
Die met het veertje is je afstelschroef nr 2
Hoofd sproeier is nr1
vlotterbak aftap nr3
stationair sproeier nr 4
De Stationairsproeier nr. 4 moet er toch niet tot het eind ingedraaid worden? Deze moet 2 a 2 1/2 hele slagen teruggedraaid worden?Die met het veertje is je afstelschroef nr 2
Hoofd sproeier is nr1
vlotterbak aftap nr3
stationair sproeier nr 4
Ik heb na een rit van 10 minuten direct het contact uitgezet en uit laten rijden. Mijn bougie is grijs dus hij zou te veel lucht krijgen terwijl ik de luchtschroef minder ver open heb dan voor het schoonmaken.
De luchtfilter en huis zijn helemaal schoon en droog.3 slagen is teveel. Dat zou betekenen dat de hoofdsproeier een maat te groot is. En dan ook nog eens met het gas iets open.
Dan staat de vlinderklep open en krijgt hij nog meer lucht....
2,5 slagen is überhaupt de max
Begin eens met de luchtschroef op 1,75 slag open te zetten en start dan de scooter.
Even wachten tot de choke eraf gaat en stationair afstellen.
Dan goed warmrijden (minimaal 5 km)
Probeer dan met een lange schroevendraaier bij de luchtschroef te komen.
Brommer op de bok zetten, met achterwiel vrij.
Luchtschroef langzaam opendraaien met kwartslagen.
Het stationaire toerental MOET nu omhoog gaan.
Gebeurt dit niet, dan is er iets niet ok. Valse lucht hier of daar.
Gebeurt dat wel, dan is het een kwestie van het hoogste toerental opzoeken en ietsje terugdraaien.
Stationair afstellen en klaar.
Punt van aandacht bij een scooter die omgevallen is, is het luchtfilterelement.
Soms loopt daar sludge in uit het carterontluchtingsslangetje, of benzine, waardoor het papier vochtig wordt.
Niet bepaald bevorderlijk voor een storingsvrije loop.
Aangezien de afstelling die u doorgeeft verre van ideaal is, vermoed ik dat er niet voldoende lucht wordt doorgelaten door het luchtfilter.
Hier zou ik eerst eens naar kijken, alvorens ik zou beginnen met afstellen.
Het zou zo moeten zijn dat de scooter vlot op het gas reageert en direct terug valt in toeren zodra je het gas weer loslaat.
Het is een 4-takt. Er zit de standaard sproeier in. maat 90.Is dit een 4-takt of nog een 2-takt.
De carburateur doet mij vermoeden dat het een 4-takt is.
Van een 4-takt is de bougie, af fabriek, veelal lichter van kleur dan een bij een 2-takt.
Echter de variatie in stationair toerental en het blijven hangen in toeren bij het dicht draaien van de gashendel laat mij denken dat de scooter toch te arm loopt.
Luchtschroef heeft weinig tot geen invloed bij volgas, deze zit in het stationair circuit.
Volgens het boekje is het 90, maar de meesten zijn afgeleverd met 88.New Dink 50 heeft standaard een sproeier van 90.
Het vreemde is juist dat hij het tot vorige week (ook met warme dagen) altijd goed deed en nu die omgeschopt is krijg ik hem niet goed.
Volgende week breng ik hem wel ff weg om af te laten stellen en ff na te laten kijken.View attachment 66026
Kleppen zijn gesteld bij aflevering. Dit is ong. 500 km geleden.Volgens het boekje is het 90, maar de meesten zijn afgeleverd met 88.
Probeer nou maar
Als ze toch bezig zijn, laat dan meteen de kleppen afstellen.