Kymco agility houd in volgas.

krakaka

New Member
Heeft iemand idee.

Bij volgas begint motor te haperen. Vooral koud warm is het ook niet perfect.

Bezig met Kymco agility 10 inch 4t. Denk uit 2006
50cc
Kop vervangen
Cillinder plus zuiger
Pakkingen
MotorOlie vernieuwd en kleppen gesteld op 0.05 in en uitlaat.

Niks aan het carter gedaan voor de rest

Carburateur grondig schoongemaakt en met remreiniger getest op vacuum probleem. Ik vind alleen dat de carburateur (qua toeren van de motor ) moeilijk af te stellen valt. Soms gaat ie ineens veel harder lopen. En ook moeilijk op de luchtstelschroef reageert.
Koud kun je hem bijvoorbeeld helemaal dichtdraaien. Dan valt de motor niet uit. Maar als hij goed warm is dan wel

Rondom het blok getest op vacuum lekkage
Maar niet bij de keerringen en de carter helft pakking.

Cdi vervangen nieuw
Bougie nieuw.ngk chrsa7
Bobine is ook redelijk nieuw naraku high voltage.

Nou moet ik zeggen dat het eigenlijk het zelfde probleem. Was als ervoor.

Wat me ook opvalt is dat er een probleem is als het contact op aanstaat dat de motor soms niet aanslaat maar wel rond draait. Dit lijkt op een signaalkabel (vanaf contact naar cdi?)probleem ik weet alleen niet waar ik moet zoeken en hoe ik moet meten.
Ik heb er onderlaatst ook een nieuw contactslot ingezet in de hoop dat het dan opgelost zou zijn.
Want als hij niet starte dan moest ik eerst het contact uit en aan zetten en dan starte hij wel.
(Volgens mij is dat contactslot inclusief printplaat elektronica tot aan een stekker. Dus het lijkt me dan echt in de kabelboom te zitten

Kan iemand mij helpen.
Groeten Rico
 
Advertisement - register to remove this

Zal wel in de afstelling zitten. Zet de mengschroef op 2,5 slag open en begin met sproeier 80. Eventueel kan je de acceleratiepomp nog afbinden en sproeier 82 proberen.
 
Is er als een 50cc voor een 50cc gewisseld is nog steeds een andere sproeier nodig?

Want met degen die erin heeft het ooit perfect gewerkt

Gasnaald kan niet omlaag. Er is maar 1 rand.

Acceleratie pomp afbinden doet niks.
Post automatically merged:

Kymco heeft in hun instructies 0.04 in en uit staan. Ik heb zelf 0.05 Aangehouden

Met 0.10 in en 0.15 uit tikte heel hard.

Wat moet ik aanhouden

Twijfel nog aan de bobine. Nieuw zegt niks
Post automatically merged:

16863081839141103983176200000433.jpg
Post automatically merged:

16863083925585931769643969412723.jpg
 
Last edited:
tikken is niet erg: "een klep die je hoort, wordt NiEt vermoord" luidt het oude gezegde.
ik zou IN op krap 0,1, UIT op exact 0,1 proberen. (kreeg ik voor mijn Euro4 aangeraden door de dealer)
koud kun/moet je je stationair niet afstellen: dan regelt je automatische choke/startverrrijker het. hier kan en moet je alleen warm wat aan doen en dan hopen dat het koud goed gaat. (waarschijnlijk wel. die van mij (een euro4) stijgt dan bijna op. nu met warmer weer duurt dat maar een halve minuut max.
ook een misvatting: deze carb. hééft geen luchtstelschroef, maar een mengselstelschroef, die dus precies andersom reageert als een luchtstelschroef en die jij dus ook precies andersom moet benaderen.
keerringen en carterpakkingen hebben bij een viertakt geen invloed op de motorloop (hier kan alleen olie uit lekken), evenmin de cilinder met dezelfde diameter: dat is gewoon een buis, zitten geen poorten in zoals bij een tweetakt, bij een viertakt verzorgen de kleppen en nokkenas de cilindervulling. hooguit de hoogte kan van invloed zijn op de compressieverhouding.
heb je al eens gekeken naar de staat van de regelschuif die je sproeiernaald optilt en het membraan daaraan? als het geen ontstekingsprobleem is (wat is je elektrodenafstand van je bougie?) verdenk ik deze schuif van blijven hangen.
vergelijk de onderste twee foto's van mijn oude draadje maar eens:
regelschuif
 
Ik neem aan dat je als je over het en tussen de koelkap remreiniger voldoende in en tussen spuit dat het goed.moet zijn
 
Ja de gehele carburateur...

Alleen moet je ook onder de koelkap zien te komen. Dat lukt niet echt
is dat een probleem ?

Ik zal is kijken naar de gas naald dat busje.

Of dat blijft hangen..

Wat zijn hier de gevolgen van.... Als de gasschuif blijft hangen.
 
nee, je hoeft helemaal niet onder de koelkap te zijn. (waarom zou je?)
als je gasnaald busje blijft hangen, blijft je gasnaald zelf ook hangen, krijgt je motor nooit de juiste hoeveelheid benzine bij hogere toeren, of vertraagd...
 
goed punt, maar "heeft gecontroleerd op valse lucht"
Dat kun je op vele manieren doen.... ook de verkeerde.
Wat ik raar vind is dat hij de mengselschroef helemaal dicht kan draaien zonder reactie van de motor.
Dat duidt mijns inziens toch echt op valse lucht achter de carburateur.
 
Ik rij al 10 jaar Agi en heb nog nooit valse lucht gehad. Het zal vast wel kunnen, maar ik denk dat het issue toch in de carburateur zit als de scooter met de oude carburateur goed liep.
 
Ik ben er achter gekomen als ik mijn vinger voor het luchtfilter houd de boel ineens veeeeeel beter loopt.

Ik heb of een grotere sproeier nodig

Ja ik heb de cillinder vervangen.

Of ik moet hem minder lucht geven.
De lucht filter prop zit er ( weer in) het busje wat er in de flexibele buis zit.

Maar er zat ook nog iets aan de binnenkant van het luchtfilter huis dat heb ik pas geleden afgebroken .... En weggeooid

Kan ik nu beter een andere luchtfilter huis kopen? In de hoop dat ik dan de lucht benzine verhouding herstel....?

Ook ben ik er achter gekomen via een schema dat ik 2 onderdeeltjes mis in de mengstelscjroef .. de Oring en het vlakke plaatje ... De schroef en veer heb ik nog.

Wat denken jullie.

Complete 18.5 mm carburateur kopen. ( Zit er dan wel de goede sproeier in)

En compleet nieuw luchtfilterhuis.

Of de onderdeeltjes los bestellen.

Dus wel een nieuwe luchtfilter huis

En dan oringetje en plaatje los.

Ik ben bang met een nieuwe carburateur dat het hek van de dam qua afstellen
Alhoewel ik dan wel een compleet nieuwe carburateur met nieuwe choke .. om van het gezeur af te zijn.
 

Attachments

  • 16864922798358525651318792473479.jpg
    16864922798358525651318792473479.jpg
    455 KB · Views: 6
Wat er vóór je carburateur gebeurd is niet zo interessant. Je kunt immers ook zonder luchtfilter rijden. Dat je je luchtfilter dicht houdt en dat hij beter gaat lopen zegt enkel dat hij ergens valse lucht trekt.
 
dit type carburateur heeft vacuüm nodig, dat mede wordt gegenereerd door het luchtfilter.
heb je je regelschuif en membraan nou al eens bekeken?
 
Membraam is dicht ... Ik kan geen scheurtjes vinden. Regelschuif gepolijst maar helaas vergeten te kijken.
Ik mis wat onderdeeltjes in de mengstelschroef. O-ring en vlak ringetje.

Daarom nieuw carb en luchtfilter besteld

wachten even af komt woensdag binnen kan ik in de avond testen.
 
Membraam is dicht ... Ik kan geen scheurtjes vinden. Regelschuif gepolijst maar helaas vergeten te kijken.
ook schoon van onder? hing bij mij ook "bagger" aan, waardoor hij stugger werd
Ik mis wat onderdeeltjes in de mengstelschroef. O-ring en vlak ringetje.
dáár krijg je wel valse lucht van.
Daarom nieuw carb en luchtfilter besteld

wachten even af komt woensdag binnen kan ik in de avond testen.
ik ben benieuwd.
 
Back
Top