Heeft iemand idee.
Bij volgas begint motor te haperen. Vooral koud warm is het ook niet perfect.
Bezig met Kymco agility 10 inch 4t. Denk uit 2006
50cc
Kop vervangen
Cillinder plus zuiger
Pakkingen
MotorOlie vernieuwd en kleppen gesteld op 0.05 in en uitlaat.
Niks aan het carter gedaan voor de rest
Carburateur grondig schoongemaakt en met remreiniger getest op vacuum probleem. Ik vind alleen dat de carburateur (qua toeren van de motor ) moeilijk af te stellen valt. Soms gaat ie ineens veel harder lopen. En ook moeilijk op de luchtstelschroef reageert.
Koud kun je hem bijvoorbeeld helemaal dichtdraaien. Dan valt de motor niet uit. Maar als hij goed warm is dan wel
Rondom het blok getest op vacuum lekkage
Maar niet bij de keerringen en de carter helft pakking.
Cdi vervangen nieuw
Bougie nieuw.ngk chrsa7
Bobine is ook redelijk nieuw naraku high voltage.
Nou moet ik zeggen dat het eigenlijk het zelfde probleem. Was als ervoor.
Wat me ook opvalt is dat er een probleem is als het contact op aanstaat dat de motor soms niet aanslaat maar wel rond draait. Dit lijkt op een signaalkabel (vanaf contact naar cdi?)probleem ik weet alleen niet waar ik moet zoeken en hoe ik moet meten.
Ik heb er onderlaatst ook een nieuw contactslot ingezet in de hoop dat het dan opgelost zou zijn.
Want als hij niet starte dan moest ik eerst het contact uit en aan zetten en dan starte hij wel.
(Volgens mij is dat contactslot inclusief printplaat elektronica tot aan een stekker. Dus het lijkt me dan echt in de kabelboom te zitten
Kan iemand mij helpen.
Groeten Rico
Bij volgas begint motor te haperen. Vooral koud warm is het ook niet perfect.
Bezig met Kymco agility 10 inch 4t. Denk uit 2006
50cc
Kop vervangen
Cillinder plus zuiger
Pakkingen
MotorOlie vernieuwd en kleppen gesteld op 0.05 in en uitlaat.
Niks aan het carter gedaan voor de rest
Carburateur grondig schoongemaakt en met remreiniger getest op vacuum probleem. Ik vind alleen dat de carburateur (qua toeren van de motor ) moeilijk af te stellen valt. Soms gaat ie ineens veel harder lopen. En ook moeilijk op de luchtstelschroef reageert.
Koud kun je hem bijvoorbeeld helemaal dichtdraaien. Dan valt de motor niet uit. Maar als hij goed warm is dan wel
Rondom het blok getest op vacuum lekkage
Maar niet bij de keerringen en de carter helft pakking.
Cdi vervangen nieuw
Bougie nieuw.ngk chrsa7
Bobine is ook redelijk nieuw naraku high voltage.
Nou moet ik zeggen dat het eigenlijk het zelfde probleem. Was als ervoor.
Wat me ook opvalt is dat er een probleem is als het contact op aanstaat dat de motor soms niet aanslaat maar wel rond draait. Dit lijkt op een signaalkabel (vanaf contact naar cdi?)probleem ik weet alleen niet waar ik moet zoeken en hoe ik moet meten.
Ik heb er onderlaatst ook een nieuw contactslot ingezet in de hoop dat het dan opgelost zou zijn.
Want als hij niet starte dan moest ik eerst het contact uit en aan zetten en dan starte hij wel.
(Volgens mij is dat contactslot inclusief printplaat elektronica tot aan een stekker. Dus het lijkt me dan echt in de kabelboom te zitten
Kan iemand mij helpen.
Groeten Rico