Basisinfo: New dink 50, 2013, 12000 km, vario en cdi ontgrensd, verder standaard.
Afgelopen week wilde ik m'n momentsleutel even uitproberen.
Vario en koppeling eraf gehaald en gelijk even de boel schoongemaakt en de segmentjes een beetje opgeschuurd.
Bij het terugzetten had ik 2 onzekerheden en vragen die daaruit voortkomen:
- er stond geen richtingpijl op de v snaar, dus heb ik hem met de tekst leesbaar van (links naar rechts) erin gezet.
Is dat goed?
- Normaal aanhaalmoment is 55 nm, echter voelde ik dat ik makkelijk nog wat verder kon gaan, dus zette ik hem vast op 70.
Zo ook bij de koppeling. Kan dat kwaad? Kun je die dingen ook te strak aandraaien?
Ik vraag dit temeer omdat ik sommigen met een slagmoersleutel er lustig op los zie ratelen.
Zojuist een stuk gereden om te zien of het opschuren wat effect had.
Zodra ik boven de 50 ging kreeg ik een soort kloppend bijgeluid.
Dit geluid verdween weer als ik snelheid terugnam.
Wat kan dit zijn geweest? Te strakke moeren, of de snaar verkeerd op erop gezet?
Afgelopen week wilde ik m'n momentsleutel even uitproberen.
Vario en koppeling eraf gehaald en gelijk even de boel schoongemaakt en de segmentjes een beetje opgeschuurd.
Bij het terugzetten had ik 2 onzekerheden en vragen die daaruit voortkomen:
- er stond geen richtingpijl op de v snaar, dus heb ik hem met de tekst leesbaar van (links naar rechts) erin gezet.
Is dat goed?
- Normaal aanhaalmoment is 55 nm, echter voelde ik dat ik makkelijk nog wat verder kon gaan, dus zette ik hem vast op 70.
Zo ook bij de koppeling. Kan dat kwaad? Kun je die dingen ook te strak aandraaien?
Ik vraag dit temeer omdat ik sommigen met een slagmoersleutel er lustig op los zie ratelen.
Zojuist een stuk gereden om te zien of het opschuren wat effect had.
Zodra ik boven de 50 ging kreeg ik een soort kloppend bijgeluid.
Dit geluid verdween weer als ik snelheid terugnam.
Wat kan dit zijn geweest? Te strakke moeren, of de snaar verkeerd op erop gezet?