hoe kun je je carburateur afstellen?

102980

Well-Known Member
Ik heb een aprilia sr viper verticaal blok. hij loopt slecht.
op mijn carburateur (delorto) zitten 2 stelschroeven alleen weet ik niet wat ik met welke schroef kan stellen
 
Advertisement - register to remove this

stationair loopt hij redelijk, maar als je gas geeft begint hij te pruttelen en komt hij niet vooruit. De bougie is nat.
De carburateur is volgens mij niet goed afgesteld alleen als aan de schroeven draai reageert hij nauwelijks.
 
Bougie eruit draaien, nog wel aan de massakabel vast laten zitten (aangesloten laten dus),
Met de bougiekop een beetje op een koelvin van de cilinder laten rusten en dan kicken.
Dan zie je wel of hij vonkt of niet.
 
Dat zou ik je niet kunnen vertellen.
Ik denk dat je het beste eerst een kleinere sproeier erin moet doen.
Dat is sowieso een probleem waarvan je weet hoe je het moet oplossen.
Dan zie je vanzelf hoe hij rijdt, en of hij een goede vonk geeft.
 
mja , een Viper , die zijn er al vanaf 93 tot zo'n 97 (met verticaal blok) , een scooter dus van MINIMAAL 12 jaar oud , dus de kans is ERG groot dat er meer aan mankeerd dan iets simpels...

9 van de 10 vipers zijn dusdanig motorisch al gebruikt, verbruikt en misbruikt dat je gewoon het blok uit elkaar moet trekken en domweg alles na moet kijken mits je een vertrouwd blok wilt hebben , na 12 jaar kan er echt vanalles mis zijn..
 
mja , een Viper , die zijn er al vanaf 93 tot zo'n 97 (met verticaal blok) , een scooter dus van MINIMAAL 12 jaar oud , dus de kans is ERG groot dat er meer aan mankeerd dan iets simpels...

9 van de 10 vipers zijn dusdanig motorisch al gebruikt, verbruikt en misbruikt dat je gewoon het blok uit elkaar moet trekken en domweg alles na moet kijken mits je een vertrouwd blok wilt hebben , na 12 jaar kan er echt vanalles mis zijn..


klopt ik heb het hele blok uit elkaar gehad en schoongemaakt, ik heb er een nieuwe zuiger ingezet. Verder zag alles er redelijk uit.
 
Back
Top