Kun je probleemloos rijden met powerfilter in de winter?

Status
Not open for further replies.

Geoffrey

Pia NRG SD LC
Ik heb ergens gehoord dat vriestemperaturen erg nadelig zouden
zijn voor je cilinder etc


is dit waar/niet waar?
eventuele oplossingen?
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat het niet erg kwaad kan, er kan alleen snel koude lucht naar binnen komen...

oplossing is makkelijk.. :rolleyes: gewoon weer de stnd. luchtfilter erop zetten...
 
Powerfilter is altijd nadelig

je gaat er nix harder van
veel grotere sproeier nodig
meer verbruik
meer slijtage
filtert amper

ik wil zeggen

dat een aangepast std filter beter is

heeft kleinere sproeier als power
gaat even hard als powerfilter
minder verbruik als power
minder slijtage als power
en filterd veel beter

in de winter bijna altijd grotere sproeier nodig. bij allebij

powerfilter is alleen voor hele snelle pkrammende racemonsters
 
powerfilter is heel vaak gewoon overbodig en brengt meestal overbodige slijtage , ook in de zomer..

in de winter is de luchtvochtigheid veel hoger en met een powerfilter zal die veel meer vocht doorlaten dan met een std filter en dus uiteindelijk schadelijk zijn voor de motor..
 
van bijv 60 naar 62 of 64

dit doordat koude lucht meer zuurstof bevat

je merkt het aan dat je scoot in de winter feller word en iets inhoud op top
bij std scoots nemen ze sproeiermaat die in zomer te rijk is
 
RsTuningSchoute said:
nou ik heb een (goede)powerfilter onder mijn rs ligge en da scheelt best wel wat in trekkracht en het geeft nog een vet geluid ook!

dat komt omdat je je std filter nog nooit goed hebt afgesteld dan, ik heb vaker RS-sen klaargemaakt met std filter en die liepen beter dan met powerfilter , tis alleen het geluid wat LIJKT dat het beter is en sneller optrekt...


ik vindt het btw gewoon klere herrie... ik haal uit een std filter ook wel geluid als het moet alleen klinkt dat veel beter dan dat gebleeeeeeer
 
maar ik heb zelf de test gedaan

mijn 19mm met std luchtfilter en powerfilter


met n powerfilter ging ie veel beter (zeker in het begin)

dit alles komt icm Yas C16 - Blauwe Top (tuned) - Hpi2004



daarom vroeg ik mij dit af :)
 
franky said:
Powerfilter is altijd nadelig

je gaat er nix harder van
veel grotere sproeier nodig
meer verbruik
meer slijtage
filtert amper

ik wil zeggen

dat een aangepast std filter beter is

heeft kleinere sproeier als power
gaat even hard als powerfilter
minder verbruik als power
minder slijtage als power
en filterd veel beter

in de winter bijna altijd grotere sproeier nodig. bij allebij

powerfilter is alleen voor hele snelle pkrammende racemonsters


een aangepaste std luchtfilter, klinkt leuk maar hoe?

de malossi filterelementjes dienen als VERVANGING en laten dus niet
meer of minder lucht duur, toch?

dus; gaten in je element maken? klinkt slecht
mss je element proberen 'dunner' te maken?
 
Geoffrey said:
een aangepaste std luchtfilter, klinkt leuk maar hoe?

de malossi filterelementjes dienen als VERVANGING en laten dus niet
meer of minder lucht duur, toch?

dus; gaten in je element maken? klinkt slecht
mss je element proberen 'dunner' te maken?


std filtter zonder prop werkt al prima....

zoals ik al zei : powerfilter LIJKT beter te gaan , maar het is niet zo ;)

met std filter kan ie net zo lopen , alleen je moet m goed afstellen en dat is niet altijd eenvoudig..
 
ik reed ook met powerfilte rin de winter, ik heb er 3 versleten, elke keer zat hij vol meuk. met een std luchtfiltertje , propje eruit , jaagt hij echt veel beter, veel mensen die denken dat een powerfilter harder gaat, meer geluid heeft hij, en hij lijkt harder optetrekken, allemaal bullshit, met een std luchtfilter kun je zomer en winter veel relaxer rijden, de tempratuur in je luchtfilter zelf blijft contstanter, je hebt minde rlast van vuil en het belangrijkste, veel minder afstel werk en bij mij dan was het zo dat ik steeds mn carb weer moest afstellen, doordat er steeds minder lucht door kwam, dan reed je vol gas, liet je het gas los, gaf je weer gas en dan pakte hij hem niet terwijl hij dat de afgelopen week wel deed, zoals eerder in dit topic staat vermeld, powerfilters zijn echt bedoeld voor de pk vreters, project scoots en racers, die relatief weinig ermee rijden en hun scoot echt wel binne laten staan als het vriest of regent.

mvg tim
Gato member
 
mensen pakken te snel een powerfilter, er is hellemaal nix powers aan, het is gewoon powerherrie. ik reed met 24 vlakschuif nog met flink aangepaste aerox std luchtfilter, nou dat filterde stukken beter, en minder herrie. toen ik over ging naar 28, moest ik wel overstappen naar powerfilter, en de geluid dat dat porduceerde was om te huilen, drie woonwijken verder hoorde je me nog aankomen. asociaal gewoon :p
 
Ik kon dus echt ff niet langer als 15 minuten volgas rijden in de regen en mot of hij ging steeds langzamer tot hij niet meer reed.. filter schoongemaakt en weer rijden..
Toen ik thuis was uiteraard meteen weer std. luchtfilter erin.

Conclusie: powerfilter sux.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top