Krukas moer vivacity

Thijs0546

New Member
Hallo, ik heb ene probleem met mijn vivacity de krukas moer (variomoer) zit helemaal vast en krijg hem absoluut niet los nu is de moer ook ral. Weet iemand wat te doen? Kan ik hem met een slijptol er af slijpen?
 
Advertisement - register to remove this

op welke manier heb je de moer geprobeerd los te krijgen dan ?
je hebt tools die je er op kan zetten, die passen om de moer en dan zit er een soort snij platkop in. deze kun je aandraaien en breek zo de moer doormidden.

ik zou nooit gaan slijpen bij de krukas als je daar op komt bij je dood ongelukkig,
dan zou je ook een nieuwe krukas moeten gaan plaatsen.

als er nog een dop op past kun je het nog proberen met lucht gereedschap.
dit heeft normaal genoeg vermogen om de moer los te krijgen
 
Ik neem aan dat je hem fatsoenlijk hebt proberen te demonteren met een slagmoersleutel of een blokkeersleutel.

mijn tip is dat laatste tussen de tanden van de koelvin zetten, wd-40 ff laten intrekken en VOORZICHTIG met een scherp bijteltje linksom slaan. Slijpen met een flex verpest je nogal snel je schroefdraad van je krukas mee en dat is al helemaal klote.
 
De flex erover heen en klaar, nieuwe moer er oplassen dan hoef je niet zo precies te slijpen om je schroefdraad heel te houden. Of je pakt een lucht tol en draait hem eraf. Of een vario blokkeersleutel... en de juiste maat sleutel wil weleens helpen tegen de boel dol draaien
 
Back
Top