Krukas moer en koppelingsmoer zitten muurvast

Advertisement - register to remove this

Zullen we ff met kruipolie of ander smeermiddel uit de buurt van je koppelingshuis blijven anders? Als er wd40 of kruipolie op het loopvlak van je koppelingshuis hebt zitten of het trekt in je voering van je koppeling kan je het wegflikkeren. Warmstoken die handel en dan moet het los komen.
Ach beetje olie moet prima kunnen. Daarna gewoon even wrijven met wat remmenreiniger en een doek.
T is daar binnen zoiezo altijd wat vet naar loop van tijd.
 
Ach beetje olie moet prima kunnen. Daarna gewoon even wrijven met wat remmenreiniger en een doek.
T is daar binnen zoiezo altijd wat vet naar loop van tijd.
Ik zou het er niet op wagen, hetzelfde met remmen en schijven. Maargoed dat is misschien persoonlijke voorkeur. Topicstarten de boel inmiddels los gekregen?
 
Nee ben jullie zeker niet vergeten heb varioblokeersleutel besteld hopen dat het met die wel lukt maar bedankt voor de tips.
Post automatically merged:

Me slagmoersleutel heeft 450 nm koppel dus weet niet of dat nog wat zegt.
 
Last edited:
Wat is het merk van die slagmoer sleutel en welke compressor gebruik je daar bij ? Wat is de dikte van de slangen? Welke olie gebruik je voor het gereedschap? Op hoeveel bar staat de compressor in gesteld.


Deze mini gebruik ik zelf:


500ft-lb = 610.118 Newton Meters 600ft-lb = 813.491 Newton Meters
 
Last edited:
Het is een elektrische van einhell, mooi ding die van jou
 
Het is wel eentje die beter is dan de parkside.. Maar Einhell is wel een bouwmarkt merk. (veel verkocht in Duitsland als mannesman en Gude.
Misschien levert het apparaat te weinig slag kracht. En is die kwa elektro motor net niet sterk genoeg.

Het apparaat is een leuk ding om je redelijk van dienst te zijn, maar heb je meer power nodig kom je denk ik net te kort.

Wat je ook nog kan proberen is een wring ijzer.. Moet je wel de ventilator goed blokkeren met een blokkeer tool.
Of een wiel sleutel gebruiken.



Op dat koppel stuk kan je een andere 1/2 inch dop doen die je nodig hebt.

Bij de wiel sleutel wel goed recht op de bout houden, anders draai je hem de hoeken eraf.


Met beiden wel met gevoel en beleid doen.
 
Last edited:
Met blokkeersleutel en slagmoersleutel
Blijkbaar draaide de slagmoersleutel niet hard genoeg, vandaar je de vario zo moest blokkeren.

Bij mij vliegt die gewoon eraf.. Het is gewoon echt eng. Je moet hem ook maar 2 of 3 seconden even indrukken.

Maar als het werkt, dan kom je verder. Dat is het belangrijkste.
 
Back
Top