moer past niet op krukas ntt

Status
Not open for further replies.

ApriliaSRwww

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb mijn blok gereviceerd en met een kunstof hamer op de krukas getikt ( onstekingskant ) Nu kan ik er geen moertje opdraaien:S ook een nieuwe niet.
Is dit speciaal draad? Lijkt mij hetzelfde moertje wat ook aan de vario zit.. maar die past ook niet. Braam op de krukas ofzo? Hoe kan ik dit verhelpen?


Greetz.
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat je dan even moet kijken of het draad niet in elkaar gedrukt is , als dat zo is moet je er een klein stukje afhalen ,of proberen met een snijijzer het draad weer goed te maken.

als je op de tap slaat kun je het beste een moer erop zetten , voor de volgende keer dus
 
melf #50 said:
ik denk dat je dan even moet kijken of het draad niet in elkaar gedrukt is , als dat zo is moet je er een klein stukje afhalen ,of proberen met een snijijzer het draad weer goed te maken.

als je op de tap slaat kun je het beste een moer erop zetten , voor de volgende keer dus


Kan ik het ook met een veil proberen? ik draai namelijk alleen mijn moer glad.
 
je moet met een vijl gewoon zorgen dat je het taps toe laat lopen , dus dat je het beschadigde deel wegvijlt en dat de moer er dus geleidelijk opgaat , wel moet je een nieuwe moer gebruiken!
 
Met een vijl de beschadiging weg vijlen. Doe steeds een beetje weg en dan pas hem steeds. Haal niet te veel weg want dan hou je weinig draad over nog.
En als je volgende keer op de krukas slaat met een hamer draai er dan een moer op:!
 
Het is me gelukt.. heb de met een draadtapper van mijn oom het draad fijn gesneden met beetje olie erop,nu de juiste maat moer gepakt en kon hem er met de vingers opdraaien. Dit topic kan dus dicht.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top