Moer van pouli muurvast

Kristan

Member
Hallo iedereen, ik heb een probleempje met mijn Sym fiddle 2. Ik heb vandaag mijn nieuwe V snaar binnen en heb daarbij ook een blokkeersleutel besteld, de koelvin vario heb ik eraf gekregen (ging wel moeilijk maar uiteindelijk gelukt) maar ik krijg de pouli er met geen mogelijkheid vanaf ik heb alles geprobeert. Weet iemand wat ik er tegen zou kunnen doen. Ps, op de foto’s zie je de pouli waar ik het over heb, de blokeersleutel die al flink beschadigd is, en de materialen die ik gebruikt heb. (Ik heb ook nog een normale sleutel om de moer heen gedaan en met een hamer paar goede tikken gegeven maar er komt geen beweging in.
 

Attachments

  • 8B80B288-027E-46CA-B963-A996D3BD57D8.jpeg
    8B80B288-027E-46CA-B963-A996D3BD57D8.jpeg
    183.1 KB · Views: 24
  • 6F69F642-1206-4BB3-892B-A303F3E10516.jpeg
    6F69F642-1206-4BB3-892B-A303F3E10516.jpeg
    367 KB · Views: 24
  • 71E809EA-1CEC-48BC-8307-ED6EF4350C31.jpeg
    71E809EA-1CEC-48BC-8307-ED6EF4350C31.jpeg
    308.8 KB · Views: 23
  • 8B3FB7EE-AB6B-47D3-9420-CD8449295A8E.jpeg
    8B3FB7EE-AB6B-47D3-9420-CD8449295A8E.jpeg
    343.6 KB · Views: 30
Advertisement - register to remove this

Die blokkeersleutel kan je niet meer gebruiken, die is namelijk erg krom

Zelf heb ik ook eens zoiets meegemaakt met een opknap scooter. Toen had ik een Y-vork gekocht via ome alie en deze gebruikt (dit is vergelijkbaar met die jij heb gebruikt).
Het punt was bij mij ook dat deze moer ook erg vast zat, ik zette namelijk mn hele gewicht (staand) op een ringsleutel en toen pas kwam er beweging in.

je kan 2 dingen doen, een nieuwe blokkeersleutel kopen, of naar de garage om de hoek gaan

Voordat ik het vergeet, ik raad af om een ratel of iets dergelijks te gebruiken voor het hard vast/lost draaien van moeren en bouten, het binnenste mechanisme kan namelijk kapot gaan.
 
Je kan ook gewoon je koppeling inknijpen, De vsnaar eraf halen. En en dan gewoon een nieuwe inleggen, dan weer openknijpen zodat hij er tussen valt. En dan als laatst om je vario doen. Zo hoef je je koppeling er niet af te halen, kan ff kut zijn, maar werkt wel.
 
Pak die lange momentsleutel en haal het verlengstukje er tussen uit. Dus dop op momentsleutel.
Pak een houten balkje en steek deze door het wiel. Koppeling los betekent wiel vooruit, stop de houten balk dus boven carter door het wiel.
Denk erom dat je de uitlaat niet verkreukelt.

Beter is het om een boutje te draaien in een hoekprofiel. Boutje in koppeling en hoekprofiel vasthaken aan haakje waar de veer van de standaard aan zit.

Groet,
 
Heeft niet ene grappige meneer die je scooter onderhoud er toevallig loc-tite er tussen gedaan? Zo ja dan zal je dat moeten verhitten met een brandertje om het lock middel weg te krijgen.. Daarna zou je die zo los moeten kunnen maken.

Anders zou ik zelf ook voor een slagmoer sleutel gaan.
 
Pak die lange momentsleutel en haal het verlengstukje er tussen uit. Dus dop op momentsleutel.
Pak een houten balkje en steek deze door het wiel. Koppeling los betekent wiel vooruit, stop de houten balk dus boven carter door het wiel.
Denk erom dat je de uitlaat niet verkreukelt.

Beter is het om een boutje te draaien in een hoekprofiel. Boutje in koppeling en hoekprofiel vasthaken aan haakje waar de veer van de standaard aan zit.

Groet,
En dan de druk die vrij komt op de tandwielen die ook kunnen breken , dat is niet de juiste manier natuurlijk.

@topic starter :
Ik zou een nieuwe en betere kwaliteit blokkeersleutel gebruiken en dan de moer ´ los tikken´ door middel van met een hamer op de moer sleutel te tikken zodat het los komt. Grote kans dat die moer met een slagmoersleutel is vast gezet en dan krijg je het inderdaad niet meer los zonder een slagmoersleutel te gebruiken. Of je tikt het los wat op het zelfde principe komt als een slagmoersleutel.
Als je het los laat halen met een slagmoersleutel zet het dan wel handmatig vast zodat je bij pech onderweg het nog wel los kan halen.
 
Last edited:
Back
Top