Variateur moer vastgelast

Henkie098

New Member
Hallo,

Ik heb 2 maand geleden een Aerox gekocht van iemand, gister besloot ik even te sleutelen omdat dat ding optrekt als een bejaarde schildpad en schokt. Na de carterkap eraf gehaald te hebben schrok ik me dood wat ik daar aantrof….een van jullie een idee hoe ik dit in hemelsnaam moet fixen?? 4FFF301E-5579-4E6C-837F-FAA5FF04CE12.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Het mooie van de Minarelli blokjes is dat ze basic in elkaar zitten en daar naast ook van uitmuntende kwaliteit zijn ( Mits je goede onderdelen gebruikt natuurlijk ).
Geen gedoe met Ecus en injectoren en sensors , gewoon enkel de basis die nodig is om het te laten rijden.
Ze zitten niet moeilijk in elkaar om te onderhouden, en dat dat blok onder een Aerox hangt is natuurlijk perfect.
Het loont wel de moeite om daar iets van te leren hoe alles in elkaar zit en werkt, als je dat eenmaal weet heb je nooit meer een monteur nodig.
Als het goed is staat op deze site ook een manual van het Minarelli blok met alle waardens van de onderdelen en hoe het gedemonteerd / gemonteerd moet worden. Die manual is al een goede leerstof .

En natuurlijk zitten hier ook mensen die je graag helpen als je er vragen over hebt bij monteren.
Ah super bedankt voor deze info! Leuk project voor de vakantie dit;)
 
Ik heb dit bij mijn oude neos ook moeten doen. had de scooter nodig en de vario was los gelopen en draad was kapot(had m over genomen van de beste monteur.....zelf benoemd en mag die titel veranderen naar beste prutser) en door zo vaak los en vast kapot gegaan en los gelopen.Bij verkoop omdat er veel aan mankeerde waar ik geen zin meer in had om hem te repareren de scooter als zijnde sloop incl wat er mis mee was gemeld. na het vast lassen toch nog aardig wat kms mee gereden tot dat ik een andere had. De bewuste koper ging de neos voor de kappen gebruiken en de rest op de ijzer bult. Die neos had 34K gelopen dus echt wel op na al dat gebeun van de vorige eigenaar en als je weet dat hij toch weg gaat als sloper maakt t niet uit als het nog maar even werkt. Wel vind ik dat de verkoper dit melden moet(precies wat ik ook deed).
 
Back
Top