Koppeling am6

Wiebe.spreen

New Member
ik ben opzoek naar nieuwe koppelingsplaten voor mijn am6 blok, maar weet niet welke platen ik het beste kan halen.
Setup heeft nu ongeveer 10pk en trekt hem volledig door de standaard koppeling heen.
Iemand tips voor welk merk en wat voor koppelingsplaten?
Ik zat zelf te denken aan voca racing Carbon/Keulse platen, zijn die een beetje goed?
 
Advertisement - register to remove this

Setup heeft nu ongeveer 10pk en trekt hem volledig door de standaard koppeling heen.
Welke olie heb je gebruikt en is deze wel geschikt voor een natte koppeling?
Want olie voor de auto of scooter is dit namelijk niet, deze hebben een droge koppeling!
 
Welke olie heb je gebruikt en is deze wel geschikt voor een natte koppeling?
Want olie voor de auto of scooter is dit namelijk niet, deze hebben een droge koppeling!
Ik heb Motul 10w40 gebruikt en hij deed het eerst wel gewoon goed, alleen sind ik een 70cc heb, heeft ie te veel vermogen voor de standaard koppelingsplaten en veren heb ik het gevoel
 
Maar is die olie ook geschikt voor natte koppeling?
std koppeling zou goed genoeg moeten zijn. Wel heb je sterke koppelingsveren nodig. Dan zou hij niet moeten slippen
 
Maar is die olie ook geschikt voor natte koppeling?
std koppeling zou goed genoeg moeten zijn. Wel heb je sterke koppelingsveren nodig. Dan zou hij niet moeten slippen
Dit is de gewone standaard versnellingsbak olie die overal gebruikt wordt en deze is ook voor een natte koppeling, veren zat ik sws al aan te denken om anderen te kopen alleen ik denk dat ik dan net zo lief een hele set koop want dan heb ik ook gelijk Carbon of kevlar platen, want ik gebruik hem vooral voor wheelies dus ik wil wel platen hebben die goed aangrijpen.
 
Ik heb Motul 10w40 gebruikt en hij deed het eerst wel gewoon goed
Toen had je ook maar 3,x pk in het beste geval!
Dus toch maar even op de fles kijken want ook al monteer je nieuwe platen en veren, als je diezelfde olie er weer in giet zal je dezelfde problemen krijgen, je zou de eerste niet zijn!!!
 
Wat er wordt geschreven is deels waar, zorg dat je goede olie hebt die geschikt is voor een nattekoppeling, voorderest zal je 10pk moeten kunnen overbrengen met std platen.

Maar er is een kans dat jouwn platen versleten zijn of dat jij gwn wat meet pk's of koppel hebt dan je denkt ;) ,
wat ik je aanraad zijn de platen van prox, metrakit, doppler of top performance. deze in combinatie met std of lichte veren kunnen redelijk wat vermogen over brengen, en zijn zeer slijtvast. tot in tegenstelling van bijv polini of voca platen.

mocht hij toch gaan slippen kun je natuurlijk over stappen op zwaardere veren. en ververs op tijd je olie voor het behoud van je platen.
 
Back
Top