Schurend geluid bij de koppeling

dario verbeek

New Member
Ik heb een sym fiddle 2 uit 2009, met nog het oude gy6 blok, als ik het achterwiel vastpakt en draai het met de rijrichting mee van het wil, hoor ik een schurend geluid vanuit de koppeling komen, heb ook het gevoel alsof er een 1 cm speling inzit voordat die draait, er zit geen speling als het hem van links naar rechts beweegt. Als ik hem start dan hoor ik het schurende geluid op de hoogte van de koppeling, hij trekt ook heel langzaam op en heeft het echt moeilijk om op snelheid tekomen, volgens mij beweegt

Nieuwe onderdelen
Luchtfilter
Nieuwe olie/filter
Transmissie olie
Motor afgesteld
Nieuwe sproeiers

Nog teplaatsen
Nieuwe v snaar en rollers en die dopjes, achterrem, maar die ga ik plaatsen als ik antwoord heb welke uitlaat ik moet halen (andere post)

Kan het zijn dat de iets kapot is in de koppeling of de aandrijfas, ergens in die richting ?

Heb al heel veel dingen proberen op tezoeken, maar kom er maar niet uit

Bij voorbaat dank
 
Advertisement - register to remove this

1709818928837.png 1709818953578.png Je kan even kijken of je poelies nog tegen elkaar aan komen en of je dat schurende geluid ook hoort als je de buitenste poelie naar de koppeling toe trekt of je dit dan ook hoort.

Kan ook je koppeling(het geheel) er afhalen en kijken of je het nog hoort zonder de koppeling. Dan zouden het je vertanding kunnen zijn.
 
Last edited:
View attachment 74713 View attachment 74714 Je kan even kijken of je poelies nog tegen elkaar aan komen en of je dat schurende geluid ook hoord als je de buitenste poelie naar de koppeling toe trekt of je dit dan ook hoort.

Kan ook je koppeling(het geheel) er afhalen en kijken of je het nog hoort zonder de koppeling. Dan zouden het je vertanding kunnen zijn.
Dankje wel voor het bericht, zal er dit weekend even mee bezig gaan en zou dan wel een bericht doen, dank
 
Back
Top