Schurend geluid na installeren malossi multivar.

Hallo iedereen. Ik heb een piaggio zip 4t 2v.
Ik was vandaag bezig met de malossi multivar installeren. Ik heb mijn orginele rolletjes verandert naar 6.5g en toen alles precies weer teruggezet zoals het hoort. De drukveer doe ik een andere keer vervangen want ik heb geen koppelingssleutel.

Maar toen….
zodra ik gas geef hoor ik een best hard schurend geluid uit me carterkap komen. Dit had ik eerst nog niet. Verder loopt die ook best hoog in de toeren. Zou ik mogelijk iets hebben verklo*t en iets verkeerd hebben teruggeplaatst? Zouden jullie weten wat ik mogelijk fout hebben kunnen doen?

De cartercap ging moeilijk dicht. Dus miss dat het me bendix is die soort van los zit? Ik zal morgen even kijken iniedergeval.
 
Advertisement - register to remove this

Zorg dat je v-snaar boven in zit als je de vario terug monteert.
Waarschijnlijk heb je hem nu klem gedraaid tussen de poulies en is na het starten de boel losgekomen.
Dit doe je door de koppelings poulie, met 2 handen, naar je toe te trekken en gelijk de snaar naar binnen te duwen, zo heb je voor meer ruimte.
 
Zorg dat je v-snaar boven in zit als je de vario terug monteert.
Waarschijnlijk heb je hem nu klem gedraaid tussen de poulies en is na het starten de boel losgekomen.
Dit doe je door de koppelings poulie, met 2 handen, naar je toe te trekken en gelijk de snaar naar binnen te duwen, zo heb je voor meer ruimte.
Thx voor de informatie maar dat heb volgensmij goed gedaan (zie foto).Ik denk dat ik het probleem al heb gevonden. Me bendix zat over de staterkrans heen. Het gat is waar de bendix in moet is waarschijnlijk kapot (zie foto) ik ga ervanuit dat dat het probleem was.
Post automatically merged:

Dit is hoe ik de bendix heb aangetroffen toen ik de cartercap eraf haalde:laughing:
 

Attachments

  • IMG_2604.jpeg
    IMG_2604.jpeg
    136.7 KB · Views: 23
  • IMG_2605.jpeg
    IMG_2605.jpeg
    211.3 KB · Views: 20
  • IMG_2606.jpeg
    IMG_2606.jpeg
    146.9 KB · Views: 17
Last edited:
Gat van de Bendix is Cker kapot ... althans minimaal de bronzen bus die in het gat hoort .
Oke dankjewel! Dat dacht ik inderdaad ook al. Beste optie is denk ik de bendix eruit halen en voortaan maar kickstart gebruiken. Zit de v snaar wel goed?
Post automatically merged:

Is dit het buisje wat ik moet kopen om de kapotte te vervangen?
 

Attachments

  • IMG_2607.png
    IMG_2607.png
    245.9 KB · Views: 14
Back
Top