Kromgetrokken koppeling Vespa Sprint 80cc 4t2v, is dit een groot probleem voor lange termijn?

Pieter Lanen

New Member
Ik ben er laatst achter gekomen dat mijn koppeling van mijn Vespa krom getrokken is door de kracht van de 80cc. Verder functioneert de koppeling nog wel goed en ik heb er geen last van, maar ik kan een malossi delta clutch eronder zetten (https://www.joeyschaar.nl/product/malossi-delta-clutch-piaggio-vespa-527880) t.w.v. bijna €100 zodat hij niet meer krom kan trekken en de kracht makkelijk aankan, maar ik doe dit liever niet als het niet nodig is. Moet ik hem wel of niet vroegtijdig vervangen? Want ik hoorde ook recent dat ik geen nieuwe OEM koppeling eronder moet zetten omdat deze ook in no-time weer krom zal worden, vandaar de keuze voor de delta clutch van malossi.
 
Advertisement - register to remove this

Maak eerst eens een foto van je kromme standaard koppeling.

Als je teveel geld wilt verbranden moet je zeker een delta clutch kopen..


Goed voor een middel toerige tot hoog toerig 2takt setup.. Maar voor een 4takt zet ik me daar even nog me vraag tekens bij.
 
Last edited:
Door de kracht van een 4takt 80cc? Wie heeft je dat wijsgemaakt de paashaas of sinterklaas?
Zolang die nog werkt en niks beschadigd en vrij kan lopen zou je er gewoon mee kunnen blijven rijden. Maar kijk eerst ff of er niets verkeerd gemonteerd zit want een koppeling die krom trekt door vermogen heb ik nog niet gezien hoor
 
zou eerder verwachten dat dan de as waar je koppeling op zit krom is.. heb je foto's of liefst filmpje dan waarop je de slinger/kromheid laat zien.
 
Ik ben er laatst achter gekomen dat mijn koppeling van mijn Vespa krom getrokken is door de kracht van de 80cc. Verder functioneert de koppeling nog wel goed en ik heb er geen last van, maar ik kan een malossi delta clutch eronder zetten (https://www.joeyschaar.nl/product/malossi-delta-clutch-piaggio-vespa-527880) t.w.v. bijna €100 zodat hij niet meer krom kan trekken en de kracht makkelijk aankan, maar ik doe dit liever niet als het niet nodig is. Moet ik hem wel of niet vroegtijdig vervangen? Want ik hoorde ook recent dat ik geen nieuwe OEM koppeling eronder moet zetten omdat deze ook in no-time weer krom zal worden, vandaar de keuze voor de delta clutch van malossi.
geen idee welke 80cc jij hebt maar die van mij doet dat niet:tearsofjoy::tearsofjoy: . Denk dat iets anders het probleem is, STD koppeling kan een 80cc makkelijk hendelen.
 
Back
Top