knetterende stroom bij de rechterzijde

Missy4scoot

Biker girls 4 ever!
Mijn scooter start niet meer en knettert aan de rechterkant en als ik wat wiggle op het zilverblokje dan doen de knipperlichten het weer mijn koplamp doet het niet goed en geeft heel zwak licht. Is mijn accu dan slecht.
 
Advertisement - register to remove this

Kijk eerst eens naar de statorconnector.
De stator, is wat velen onterecht de ontsteking noemen, dit zijn de spoelen achter en naast je vliegwiel.
Deze spoelen wekken meestal diverse typen stroom op die door de scooter worden gebruikt zoals verlichting, het laden van de accu en het voorzien van de boordspanning, de "timing" van de vonk en vaak de ontsteekspanning voor de cdi.

Dus boven je vliegwiel komen diverse draadjes uit je motorblok, deze worden middels een connector aan de kabelboom van de scooter verbonden.
Deze connector is dus de statorconnector.
 
Mijn scooter start niet meer en knettert aan de rechterkant en als ik wat wiggle op het zilverblokje dan doen de knipperlichten het weer mijn koplamp doet het niet goed en geeft heel zwak licht. Is mijn accu dan slecht.
Het zilveren blokje is waarschijnlijk de spanningsregelaar. 1703757328747.png ?
Dat zou je koplamp en knipperlichten verklaren.
Het niet starten en knetteren is waarschijnlijk zoals @Sparky zegt jou stekker van de stator.
 
Statorconnector en spanningsregelaar heb ik schoongemaakt en wat roest weggehaald de verlichting is nu heel vel, alleen de koplamp doet het nu helemaal niet meer en denk dat het lampje stuk is. De bougie kabel zat heel vast en was schoon van binnen maar kon de sparkplug niet los krijgen omdat ik de verkeerde sleutel had. De luchtslang na het filter zat een scheurtje in en heb ik dichtgemaakt.

Toen ik wou starten duurde het even en begon de scooter weer te lopen, maar valt ook direct weer uit. Er komt ook heeeeeel veeel blauwe rook uit de uitlaat. Telkens als ik even wacht kan ik weer starten maar dat duurt maar maximaal 5 seconden en dan stopt het weer.

Dank jullie wel allemaal.
Post automatically merged:

O ja. Toen ik de scooter heb opgeborgen was hij wel stuk gegaan tijdens het rijden en viel uit. Daarom staat de scooter al een poosje buiten en kon er niet op rijden. het is een blauwe

La Souris

Sourini van 2015 of 16

Post automatically merged:

Morgen gaat de scooter trouwens naar de buren zodat ik daar gereedschap kan gebruiken en komen er zondag heel veel mannen die wel willen meehelpen en zelf ook motorrijden. :joycat: Ze zullen mij wel uitlachen denk ik maar dat maakt niets uit.
 
Last edited:
Met een hoop oliebollen, kampvuur, borrel en een clubje motorrijders zou het helemaal goed moeten komen :sweatsmile: gaat vast gezellig worden.

Laat je ons weten hoe het is gegaan?
 
Back
Top