Benzineteller wél stroom maar geeft altijd leeg aan

gesmoltenei

New Member
Hallo, ik heb een retro china scooter (benzhou) met een defecte benzinemeter.

Ik heb niet met 100% zekerheid kunnen constateren of de vlotter of de teller kapot is, maar ik gok het laatste.
Uit de vlotter komen er 3 draden, (Groen, Blauw-wit, Geel-wit) die uiteindelijk in de (analoge) teller uitkomen. Met wat multimeter geknoei kan ik zien dat op de blauw-witte en geel-witte 12v spanning staat als de contactsleutel is aangedraaid. Toch blijft de teller op 0 staan. Kan het zijn dat de teller kapot is of is het toch iets met de vlotter, en weet iemand welke kleuren wat betekenen?

Dit is voor zover het lijkt precies hetzelfde als de teller die ik op mijn scooter heb, er lijkt geen lampje op te zitten.
Post automatically merged:

Mijn tank is zo goed als vol, trouwens.
 
Advertisement - register to remove this

Meestal is het de gever die verstek laat gaan , hou de geel/witte of blauw/witte eens tegen de groene , loopt dan de meter op?
Dan is de gever stuk .
hierbij het schema van de meeste chineese retro scooters .
 

Attachments

  • Grande Retro SCHEMA standaard.pdf
    422 KB · Views: 5
Het gaat niet om de spanning. Benzine word gemeten met weerstand. Meet de weerstand op de vlotter, en beweeg de vlotter heen en weer. Veranderd dan de weerstand? (ook een beetje gelijk met je beweging etc natuurlijk) Dan is de vlotter goed.
 
Ja de vlotter , en als ik je nog een tip mag geven , doe ik dat bij deze . Stel voordat je de vlotter monteerd , eerst het niveau af , door de stang te verbuigen die aan de vlotter zit . Ik heb dit toen ik mijn vlotter monteerde , later moeten doen , en dan moet je , weer de kappen demonteren.
De vlotter uit de tank houden . dan de diepte opmeten van de tank , en dan de hoogte van de vlotter zo verbuigen t.o.v de bovenkant , dat er nog ongeveer 2 cm in de tank blijft zitten , als de meter bij leeg komt. Dit met het contact aan . De eerste keer had ik dat niet gedaan , en duurde het een hele tijd voordat de meter in beweging kwam , en ging toen razend snel naar leeg , terwijl er nog 3 liter in zat.
 
Back
Top