Digitale benzineteller geeft vol aan maar benzine is leeg

reier

New Member
Hallo, ik heb een piaggio zip uit 2015 met een digitale teller gekocht. Hij geeft de hele tijd aan dat de benzine vol is, alleen toch viel de scooter net uit en zag ik in de tank dat hij leeg was. Het waarschuwingslampje heb ik ook nooit zien branden en daarom had ik ook niet door dat de tank bijna leeg was.
Snap ik de digitale teller gewoon niet of is er iets mis met de benzineteller?
 

Attachments

  • 1709651831134.png
    1709651831134.png
    1.1 MB · Views: 8
Advertisement - register to remove this

De vraag is, is deze wel goed aangesloten en ingesteld?
Denk dat je beter de verkoper kunt vragen wat daar aan de hand kan zijn en of de benzine-meter uberhaupt ooit gefunctioneerd heeft.
 
Kan ook iets mechanisch zijn.
Haal de tankvlotter er uit.
Misschien blijft deze op het hoogste niveau "hangen" en moet je deze weer gangbaar maken.
 
Kan zijn dat dit een "China"Klokkie van 39,95 is .. daar is vaak Ellende mee , ik bouw ze niet meer in iig.
Kijk eens op You-Tube bij WB Tuning , daar vind je een Link van zo`n Teller , die is Plug and Play , incl Print en bekabeling / stekkers.
 
Als @reier dezelfde cockpit heeft als op zijn foto die hij toegevoegd heeft, had deze Zip helemaal geen brandstofmeter maar enkel een lampje in de cockpit.
Dus als de vorige eigenaar uberhaupt deze meter heeft werkende gekregen moet hij op z'n minst ook de tanksensor hebben aangepast/vervangen.
 
Als @reier dezelfde cockpit heeft als op zijn foto die hij toegevoegd heeft, had deze Zip helemaal geen brandstofmeter maar enkel een lampje in de cockpit.
Dus als de vorige eigenaar uberhaupt deze meter heeft werkende gekregen moet hij op z'n minst ook de tanksensor hebben aangepast/vervangen.
Ja, ik heb hem gekocht met de rode versie van de teller die ik had toegevoegd aan de bijlage, alleen zit er ook nog een voltmeter links. Aleen bij deze cockpit doet het lampje het dus ook niet.
 
Last edited:
Back
Top