Benzineteller Vivacity (2005) leeg, nog ong. 3 liter in de tank.

WEBRacing

Well-Known Member
Ik heb een Vivacity (2005) met een beetje een raar probleem.
De (digitale) benzineteller zegt dat hij leeg is, terwijl er nog ongeveer 3l in de tank zit.
Hij heeft 8 streepjes, zelfs als ik hem helemaal leeg rijd, hij 0 streepjes heeft en knippert, kan ik maar ongeveer 4 liter in de tank gooien.
De tankinhoud is zo'n 7 liter als ik het goed heb.

Heel erg irritant. Ik let er nu niet zo meer op, maar je weet dan ook niet wanneer je tank wel echt leeg is. Iemand een idee hoe ik dat op kan lossen? Nieuwe vlotter?
 
Advertisement - register to remove this

Als hij knippert dan staat hij op reserve.. Dat is dus niet leeg.

De tank is maar 6 liter.. Waarvan 2 liter al reserve is.. Dus feitelijk heb je maar echte 4 liters.
Alleen die digitale meter is heel erg onnauwkeurig.. Ik weet het, heb de scooter zelf ook (althans bijna gehad, aangezien het me oude scooter is.)
 
Klopt, maar...

De 8 segmenten geven het benzinepeil aan, het voertuig schakelt over op reserve wanneer de eerste 2 segmenten knipperen. U kunt dan nog ongeveer 20KM rijden.

Staat letterlijk zo in de handleiding. Maar zelfs al rijd ik die laatste 2 segmenten weg, laatst gedaan, krijg ik er maar 3.8 liter in. Dus dan zit er nog steeds meer dan 2 liter in de tank.
 
Ik vermoed dat er ergens een overgangsweerstand zit in de bedrading tussen cockpit en tankvlotter.

Dus alle connectoren en bedrading van tussen cockpit en tanksensor nakijken en controleren op slechte contacten, breuk en oxide vorming.
 
Back
Top