Hoeveel stroom mag er door contactslot

Goedendag mensen,

Titel zegt het al. Ik heb een Peugeot V-clic bromfiets en ik wil er graag een voltmetertje en een usb lader inbouwen. Waarom? Ja, waarom niet. Daarom vraag ik me af hoeveel stroom er door het contactslot mag. Oftewel: heb ik een relais nodig of niet? Op het moment gaat er zon 30 watt door het slot voor het licht?

Heeft iemand een (ongeveer) antwoord

Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

ik wil er graag een voltmetertje en een usb lader inbouwen.
Dat is geen probleem, inderdaad achter het contactslot want niet alleen het display maar ook de de usb trekt altijd wel wat stroom, ook al wordt deze niet belast.

Een ander idee, wat ik vroeger op mijn scooter had en wat ik nu mis nadat ik een nieuwe scooter heb die wel een usb lader " aan boord" heeft, is ipv een usb aansluiting een gewone sigarettenaansluiting direct op de accu aansluiten. (Uiteraard wel met een opgenomen zekering)
Hierin kun je dus een 12V naar Usb-adapter pluggen eventueel met ingebouwde voltmeter of niet, maar ook iets anders wat op 12V werkt.
Je hebt trouwens ook deze usb-adapters met voltmeter en een schakelaartje erop, dus die kun je wel uitsch
akelen.

Bovendien wat ik wel handig vond, is dat je dan via deze sigarettenaanstekeraansluiting de accu kunt opladen of via een druppellader de accu continue kunt onderhouden tijdens de donkere wintermaanden als je de scooter misschien minder vaak gebruikt.
 
Daar hebi ik een accessoireaansluiting voor gemaakt, rechtstreeks op de accu met een 7,5 amp zweefzekering.
USB aansluiting met voltmeter èn schakelaar staat in post #2
ADCreHeeVMFgo5z4n3vK_Fz8y7aHn0mNLDGZ7yYjbI2tlVIolS1A4KXZrO31_aBXwgCA4LeSVeDB69RU75h15FTkSVlSk-SgS9JfKAt4E9aeSUsJIqKwabmLk40MFjDc9XTlZ8kicHiVW09gyFdGcddTxGnwTJGfPDwEljXN5bXswkVUBbHyBxL7i30qvTuwDRMH8YJFGX62SeO_NxgEWbzQ3qaEL8gtiEWCQipL0rd9rsrDrVEGaOB8Icjufo1W2xy7lMb5E5NdpbIX1M2Gqqv4eiIsV6LD3P8yDYNsTeMn1ibU9lTe2yoyu_m3NCtsxemnOgul02a7RQ4wWrpon3OA2ht8V5qc2s5O9bAzuDKGBerimT27cFWMBGQsbXSu3qlBWAsbXCBiOcuiPARcOGp9PTEX2pu_ADLXysleRb4wQxakRLsUaFN5Ps_BD9Wo2HDWPoYiVYhmcx54-pqLJ9CPswBwN0tKDKpGe6NRpwGqPVB3P3mLZ2pEhvh646YpOMyLtP7ayLuoju3LFh821r7mO6H3zThO1yVh3keDjgXxDmp33HLiQvRfk89PC_S6JnPNq8-MwuVw7S-kU8ZIMIEyOL8pN18vLQoemfzQOOvJ00E0batnRy4VFjUtAjzmE6L1eWkE1ztPh9CgGBeCaYJJGQUtmuak33_n8JyMZXbq1NrRdJgfPxwCd4DxkUgVRbHOm8DjFKsZ1Zqtbn1Wf8D06X8q43Yi8b6D2bO0ztaJqhOFQ6Sz2nGrCQVyDgYIQcQRcSdoyz5TOB9ToB7O8DU946o0nib4V72_tFqFzNX4RbfJrTt3ScaxsPdTORkQjeUtNQAcAP7-8qU5jtTcyGAvQgypeYeRIO7XUTYSc8Q87IRxWCjLIXQpuxKvJ1v5RRZQWKKdethmaYipQjzuLFxsKJjkPAc=w471-h837-s-no
 
Daar hebi ik een accessoireaansluiting voor gemaakt, rechtstreeks op de accu met een 7,5 amp zweefzekering.
USB aansluiting met voltmeter èn schakelaar staat in post #2
Ik had de foto niet goed bekeken en zie nu inderdaad dat deze usb-aansluiting schakelbaar is, ook een goed idee.
Voordeel is dat je met deze oplossing ook je telefoon kunt laden terwijl de scooter niet op contact staat en teven de spanning van de scooter accu in het oog kunt houden.
Nadeel is dan weer, en nogmaals dit mis ik ontzettend omdat ik een goed weer rijder ben, dat je de accu niet kunt druppelladen.
Maar als je de scooter regelmatig gebruikt is dit ook niet nodig.
 
Ik had de foto niet goed bekeken en zie nu inderdaad dat deze usb-aansluiting schakelbaar is, ook een goed idee.
Voordeel is dat je met deze oplossing ook je telefoon kunt laden terwijl de scooter niet op contact staat en teven de spanning van de scooter accu in het oog kunt houden.
Nadeel is dan weer, en nogmaals dit mis ik ontzettend omdat ik een goed weer rijder ben, dat je de accu niet kunt druppelladen.
Maar als je de scooter regelmatig gebruikt is dit ook niet nodig.
Op alle tweewielige motorvoertuigen heb ik zo'n aansluiting voor een druppellader gemaakt.

pc-67751500-hoofd.jpg
pc-53114321-hoofd.jpg
 
Dat is geen probleem, inderdaad achter het contactslot want niet alleen het display maar ook de de usb trekt altijd wel wat stroom, ook al wordt deze niet belast.

Een ander idee, wat ik vroeger op mijn scooter had en wat ik nu mis nadat ik een nieuwe scooter heb die wel een usb lader " aan boord" heeft, is ipv een usb aansluiting een gewone sigarettenaansluiting direct op de accu aansluiten. (Uiteraard wel met een opgenomen zekering)
Hierin kun je dus een 12V naar Usb-adapter pluggen eventueel met ingebouwde voltmeter of niet, maar ook iets anders wat op 12V werkt.
Je hebt trouwens ook deze usb-adapters met voltmeter en een schakelaartje erop, dus die kun je wel uitsch
akelen.

Bovendien wat ik wel handig vond, is dat je dan via deze sigarettenaanstekeraansluiting de accu kunt opladen of via een druppellader de accu continue kunt onderhouden tijdens de donkere wintermaanden als je de scooter misschien minder vaak gebruikt.
dat was ik ook al van plan, alleen met een andere soort verbinder, want normaal is zo'n sigaret aansluitig gebruikt om stroom weg te sturen, niet op te nemen. En het is zo groot. Ik zat de tenken aan zon DC Jack poort voor mn druppellader
 
Trouwens zo'n sigarettenaanstekeraansluiting kun je in twee richtingen gebruiken zoals je kunt opmaken uit mijn vorige posts.

Ik weet niet wat je bedoelt met "zo'n DC Jack poort" maar je maakt het natuurlijk zoals je dit zelf wilt.
Wij geven je enkel een aantal opties met voor- en nadelen.
Met die sigarettenaanstekeraansluiting sla je meerdere vliegen met 1 klap, maar als je die aansluiting nergens kwijt kunt/wilt, houdt het natuurlijk op.
 
Trouwens zo'n sigarettenaanstekeraansluiting kun je in twee richtingen gebruiken zoals je kunt opmaken uit mijn vorige posts.

Ik weet niet wat je bedoelt met "zo'n DC Jack poort" maar je maakt het natuurlijk zoals je dit zelf wilt.
Wij geven je enkel een aantal opties met voor- en nadelen.
Met die sigarettenaanstekeraansluiting sla je meerdere vliegen met 1 klap, maar als je die aansluiting nergens kwijt kunt/wilt, houdt het natuurlijk op.
Maar dan moet er weer een omvormer tussen naar USB.
 
Maar dan moet er weer een omvormer tussen naar USB.
Een ander idee, wat ik vroeger op mijn scooter had en wat ik nu mis nadat ik een nieuwe scooter heb die wel een usb lader " aan boord" heeft, is ipv een usb aansluiting een gewone sigarettenaansluiting direct op de accu aansluiten. (Uiteraard wel met een opgenomen zekering)
Hierin kun je dus een 12V naar Usb-adapter pluggen eventueel met ingebouwde voltmeter of niet,
 
Back
Top