Geen stroom naar licht

Kiran1

New Member
Hoi allemaal, ik heb laatst een opknap zip 4t2v uit 2009 gekocht de kabelboom was verknipt dus heb ik een kabelboom uit 2015 gekocht alles wekt enzo maar het licht doet het niet er komt geen stroom naartoe en de grootlicht schakelaar komt ook geen stroom.
 
Advertisement - register to remove this

Werkt het licht op de spanning , vanuit de stator , dan heb je een ac stator , of komt deze van de accu , en heb je een dc stator.
Je kan het verschil zien aan je stator , als het een dc is heb je alleen koperkleurige spoelen.
Als het een ac stator is , komt de spanning voor je lichten , en dus naar je schakelaar vanaf de stator , en zit in deze draad een onderbreking.
Of je stator levert geen spanning.
Heb je een dc stator komt hij van de accu , via je contactslot , zijn in dit geval je zekeringen heel , of je hebt in de draad naar je contactslot een onderbreking. Kan ook zijn dat je nu een kabelboom hebt voor een dc systeem , en je oude er èèn is voor een ac model .
Wordt dus alles nameten , en stator bekijken welke je hebt.
 
ik heb alleen maar koper kleur op de spoelen dus een dc. Dus een kapotte draad ?
Post automatically merged:

Want de knipperlichten doen het wel en de toeter ook maar echt alleen het licht of moet daarvoor je brommer rijden ?
 
Er zijn systemen die allen spanning op het licht geven , als de motor loopt . Ik weet niet of jou scooter dit ook heeft.
Inderdaad , anders een draad breuk , of een connector die niet lekker is . Zul je moeten meten . Je hebt dus een dc stator , licht komt van accu .
Zijn de zekeringen heel ?
 
Zover ik weet werkt de verlichting van alle modellen Zip's pas als de motor loopt.
De I-get volgens mij niet, maar daar ben ik niet 100% zeker van omdat ik hier nog steeds geen elektrische schema's online heb kunnen vinden.

Maar dat is niet van belang voor dit draadje.

Waar wel verschil in zit is dat de oudere modellen Zip's een aan- uitschakelaar en een dimlicht- grootlichtschakelaar hebben terwijl de "nieuwere" enkel een dimlicht- grootlichtschakelaar hebben.
De precieze jaartallen wanneer wel een aan- uitschakelaar en wanneer niet weet ik niet.

Daar ligt misschien het probleem van @Kiran1, hij heeft misschien een kabelboom voor een scooter met aan- uitschakelaar aangeschaft terwijl op z'n stuur deze niet uitgevoerd is.

Dan is het zaak om bij de kabelboomconnector van de handvatcluster een doorverbinding te maken tussen de 2 zwart/gele draden en de grijze draad, die van de spanningsregelaar komt.

Dus dit:
1686242811168.png
Wordt dan dit:
1686242937573.png
 
Last edited:
Back
Top