aparte gy6 stroom probleem?

IsRaEl

New Member
Heb een apart verhaal met zo’n chinees.

scooter start op dit moment alleen met kickstart EN met de “schroevendraaier- relais truuk” zonder probleem.

in de cockpit branden alle lampjes, grootlicht/ dimlicht werkt ook.

nu komt het;
elektrische start
claxon
knipperlichten
brandstofmeter
voltagemeter
Deze werken allemaal NIET

Heb voor deze onderdelen ook al nieuwe knopjes geprobeerd zonder resultaat.

accu staat op 13,2
zekeringen zijn allemaal vervangen voor nieuwe.
heb het frame kaal geschuurd voor een goede massa.

wat ben ik nou nog steeds vergeten??
 
Advertisement - register to remove this

Controleren op kabelbreuken.
Multimeter gebruiken.
Kappen eraf.
Vanaf de accu beginnen, kabels volgen en meten waar je wel of geen 12v hebt.
Begin eerst maar eens met de zwarte pen op de - van de accu en de rode pen op beide aansluitingen van de zekerhouder.
Daarna door naar de spanningsregelaar en het contactslot.

Vermoed dat er of geen stroom voorbij je zekering komt of niet voorbij je contactslot.
Overigens zou ik volgende keer niet zomaar van alles vervangen zonder te meten.
Je weet ook zeker dat dat hele rijtje ook niet werkt wanneer je aan het rijden bent?
Dan bedoel ik knippers en claxon.
 
Controleren op kabelbreuken.
Multimeter gebruiken.
Kappen eraf.
Vanaf de accu beginnen, kabels volgen en meten waar je wel of geen 12v hebt.
Begin eerst maar eens met de zwarte pen op de - van de accu en de rode pen op beide aansluitingen van de zekerhouder.
Daarna door naar de spanningsregelaar en het contactslot.

Vermoed dat er of geen stroom voorbij je zekering komt of niet voorbij je contactslot.
Overigens zou ik volgende keer niet zomaar van alles vervangen zonder te meten.
Je weet ook zeker dat dat hele rijtje ook niet werkt wanneer je aan het rijden bent?
Dan bedoel ik knippers en claxon.
ik had nog heel wat spul liggen en het is zo’n kleine scooter. Met me kolenschoppen kom ik dan nergens tussen…

maar klopt, ook tijdens het rijden werken ze geen van allen.
 
Daar hij wel start met een schroevendraaier op het relais kan je ervan uitgaan dat die zekering goed is. ik zou het dan eerder zoeken bij een stekker in de kabelboom
 
wat ben ik nou nog steeds vergeten??
Volgens mij je contactslot , als de zekeringen heel zijn , want tijdens het lopen van de motor zou de regelaar de benodigde 12v moeten leveren.
Als je met een schroevendraaier de dikke polen verbind op het relais , gaat dit sowieso buiten de zekering om . Ook zit er op de hoofdstroom naar de startmotor geen zekering , maar het is wel een teken , dat de accu genoeg spanning heeft , zo kom ik bij het contact slot.
Daar kun je om te proberen , de draad die van de accu komt , meestal de rode , deze door verbinden met de zwarte ( meestal bij de chineese , de geschakelde plus) . Doet alles het weer heb je de boos doener te pakken.
 
Volgens mij je contactslot , als de zekeringen heel zijn , want tijdens het lopen van de motor zou de regelaar de benodigde 12v moeten leveren.
Als je met een schroevendraaier de dikke polen verbind op het relais , gaat dit sowieso buiten de zekering om . Ook zit er op de hoofdstroom naar de startmotor geen zekering , maar het is wel een teken , dat de accu genoeg spanning heeft , zo kom ik bij het contact slot.
Daar kun je om te proberen , de draad die van de accu komt , meestal de rode , deze door verbinden met de zwarte ( meestal bij de chineese , de geschakelde plus) . Doet alles het weer heb je de boos doener te pakken.
ga ik dat eens proberen, bedankt voor het meedenken
 
Back
Top