Gy6 ontsteking vraag AGM R8

AGM R8

New Member
Hoi,

Ik heb een AGM R8 2016
Hier wil ik een project blok voor gaan maken maar loop tegen 1 ding aan.

Oude blok
Met sensor in de carterkap
Ontsteking heeft nu 1 stekker met 2 draden geel en wit.
3 losse draden
rood/zwart
Blauw/wit
Blauw/geel

Het nieuwe blok heeft
Geen sensor in de carterkap
Stekker geel en wit
2 losse draden
Rood/zwart
Blauw/wit

Is dit te omzeilen en aan te sluiten ik mis dus op het nieuwe blok 1 draad?

F9A2D33A-2C0A-4B40-ACC2-5BA453F0BB72.jpeg
5C4C0A97-3446-4EA9-BF7A-E0529CB8D2E4.jpeg357B65BB-6E1F-4F90-866C-2311263CA3DE.jpeg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het oude blok heeft waarschijnlijk een pickup-spoel met 2 draden en je nieuwe blok een pickup-spoel met 1 draad.
Dit zou je even moeten nakijken.

Als dit zo is, zou je de pickupspoel van je oude blok op je nieuwe blok moeten zetten.
 
Thanx voor je antwoord, maar dan moet ik ook de sensor in de carterkap compleet over zetten schat ik.

Nieuwe blok heb ik nog niet omdat ik twijfel of het passend te maken is

Wil eigenlijk plug and play een blok hebben liggen zonder te veel over te zetten
Waar zit eigenlijk het verschil in want de ontsteking type B agm die er nu in het oude blok zit is nergens leverbaar
 
Last edited:
Zou het ook mogelijk zijn om de CDI te wisselen voor 1 met draad en daar de sensor rechtstreeks op aan te sluiten zomaar een idee
 
goedeavond, ik zit met een probleem, ik heb een nieuwe lichtschakelaar rechts gemonteerd maar waar moet ik die 2 kleine kabels op aansluiten,
 
@berry479 ,

ik zie dat je nieuw bent op dit forum, Welkom.
Het is niet gebruikelijk je eigen probleem hier neer te schrijven in iemands anders z'n topic.
Dit is het draadje van @AGM R8 , op deze manier kaap je als het ware zijn draadje en maakt er een onoverzichtelijk topic van!

Heb je een probleem, we willen je graag helpen maar maak een eigen topic aan, beschrijf zo gedetailleerd mogelijk je probleem.
 
Back
Top