GY6 nieuw blok bedrading anders

JoeBananza

New Member
Hi,

Bij het inbouwen van een nieuw GY6 blok kwam ik er helaas achter dat de bedrading vanuit het blok anders is dan bij het oude blok.

Uit het oude en nieuwe blok komen wel 5 draden. Vraag is even hoe ik dit op kan lossen.
Alvast dank voor jullie hulp!

OUD:
20221112_160457.jpg

NIEUW:
20221112_160417.jpg
 
Advertisement - register to remove this

De draadkleuren van het nieuwe blok zien er redelijk standaard uit waarvan:

  • De groene draad = massa.
  • De witte en gele draad zijn voor de spanningsvoorziening van de scooter en lopen naar de spanningsregelaar en de gele wordt verder gebruikt voor elektrische choke en de verlichting.
  • De zwart/rode draad is de ontsteekspanning voor de cdi
  • De groen/witte draad blijft dan over voor de pickupspoel.

De draadkleuren van het oude blok komen mij minder bekend voor.
Misschien kun je even verklappen onder welke scooter dit GY6 blok hangt?
Als ik dan een schema heb van je scooter is er wellicht wel een mauw aan te passen.
 
kan ik er trouwens vanuit gaan dat de oude ontsteking ook werkt met het nieuwe blok wanneer ik deze over bouw?
(liever overigens niet, zie dat ik daar nog wat speciaal gereedschap voor nodig heb :D _)

Mocht iemand toch een manier weten om de kabels juist door te verbinden dan hoor ik dat uiteraad graag!

Overigens de oude blauw/gele kabel gaat naar het carter toe, daar lijkt een sensor te zitten? Begrenzing?
 
Misschien als je even de draadkleuren opsomt van de draden die uit de oude stator komen en dan even een detailfoto maakt van de cdi-connector waar de draadkleuren en de positie duidelijk zichtbaar zijn en een detailfoto van de spanningsregelaar-connector waar ook weer de draadkleuren en de positie duidelijk zichtbaar zijn, komen we er waarschijnlijk wel uit.
 
thanks Sparky, ga ik doen als er weer wat licht buiten is en zal de oude ontsteking er proberen uit te halen.

Blokje in het geheel vervangen lukt wel (had de hoop dat dat 1 op 1 was), als het op draadkleuren aankomt wordt het wat lastiger voor mij ;)
 
Back
Top