Geen dimlicht bij GY6

Goretex

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb een account aangemaakt omdat ik tegen een probleem aan loop met mijn GY6.

Mijn DTS Milano (hetzelfde als een BTC Riva etc etc) had een kapotte halogeen lamp (voor dimlicht).
althans dat dacht ik.
Ik demonteerde vandaag het windscherm en de stuurkap en toen ik het lampje eruit haalde bleek het niet kapot te zijn.
Bij de winkel eenzelfde nieuwe halogeen lamp gehaald en toch geprobeerd. Niets…….

Nu vrees ik voor een elektrisch probleem, maar al de andere lampjes en functies doen het prima, nergens zijn er problemen.
De (twee) zekeringen bij de accu voor de zekerheid vervangen voor de reserven, maar deze waren ook niet het probleem.

Met een multimeter heb ik de connector met de 4 aders op elkaar getest en ik kreeg bij 2 van de 4 aders 14 volt, op de andere twee niets.
Heeft iemand een idee waarom mijn koplamp geen dimlicht geeft en al het andere aan de scooter prima werkt?

alvast bedankt voor het meedenken!
 
Advertisement - register to remove this

@Goretex
Vuil/oxidatie in connector?
Kabelbreuk?
Ergens een losse kabelconnector?
Massa probleem?
Zekering(en)?
Kan van alles zijn...
Geen vuil of oxidatie, heb ze allemaal nagelopen.
Geen losse connectoren
Zekeringen zijn goed
Kabeltrein heb ik niet kunnen ontdekken
Massa probleem? Maar de rest werkt prima
 
En misschien een hele stomme vraag, heeft het nooit gewerkt of is het onlangs kapot gegaan?

Als je geen prik krijgt op die 2 aders, dan zou toch een van die kabels niet goed zijn. Dan is het wel iets meer zoeken waar eventueel een kabelbreuk is
 
En misschien een hele stomme vraag, heeft het nooit gewerkt of is het onlangs kapot gegaan?

Als je geen prik krijgt op die 2 aders, dan zou toch een van die kabels niet goed zijn. Dan is het wel iets meer zoeken waar eventueel een kabelbreuk is
Het heeft altijd gewerkt en is inderdaad onlangs kapot gegaan.

Het zijn 4 kabels in de connector. Ik denk dat ik op 3 kabels spanning moet meten?
 
Volgens mij zouden op 2 kabels voldoende moeten zijn, dan kan je namelijk je stroomkring maken. Is de fitting zelf wel goed? (Vreemde vraag m, maar bij de Chinese scooters gaan de meest vreemde dingen kapot omdat er op alles wordt bespaard)
 
Volgens mij zouden op 2 kabels voldoende moeten zijn, dan kan je namelijk je stroomkring maken. Is de fitting zelf wel goed? (Vreemde vraag m, maar bij de Chinese scooters gaan de meest vreemde dingen kapot omdat er op alles wordt bespaard)
Ik kan niets geks ontdekken aan de fitting.
het lampje gaat er met enige weerstand in, dus ik ga ervan uit dat er goed geconcentreerd wordt.
 
Back
Top