Keihin 30mm D-slide @ KRD F1

Ap.

.
Ik kan aan een 30 mm Keihin D-slide komen, maar dacht gelijk aan overkill...
Hierna ben ik na gaan denken ivm er een KRD F1 onder de max tuned Speed komt; aangezien de F1 een powerband heeft die oploopt tot 14,5/15k zou het toch kunnen dat het geen overkill is en ook daadwerkelijk extra vermogen oplevert, of zal het vermogen/koppel tegenvallen en minder worden of gelijk blijven. Wat is jullie mening hierover?


Alleen nuttige reacties aub; geen geblaat.
 
Advertisement - register to remove this

Test het :)

En ik denk dat je met een 24 mm / 26 mm / 28 mm toch wel ongeveer aan de max zit qua leuke prestaties voor een carb op een scooterblokje.

Maar test t is uit joh :)
 
denk ook wel dat ik dat doe... maar wou nog wel even wat meningen (en misschien ervaringen) van jullie hebben. :)
 
Weinig kaaans!
Geintje.
Die 500 toeren meer, zijn geen rechtvaardiging voor een toename van ongeveer 10% van het oppervlak.
Probeer t eens zou ik zeggen, hoe dan ook.
 
Goede conclusie!
Enkel de ts veronderstelt dat de snelheid dicht bij het zogenaamde optimale zal blijven, omdat de cilinder meer toeren zal draaien.
 
Runner1987 said:
Weinig kaaans!
Geintje.
Die 500 toeren meer, zijn geen rechtvaardiging voor een toename van ongeveer 10% van het oppervlak.
Probeer t eens zou ik zeggen, hoe dan ook.
6% extra, is het verschil tussen 28 en 30 mm; en ipv 13,9k ongeveer draait deze 14,5/15k; dat scheelt relatief echt veel... op echt hoge toeren is het toerenverschil nog veel hoger; theoretisch zal die 6% toch wel positief verschil uitmaken naar mijn idee.. :henko:
 
Runner1987 said:
Goede conclusie!
Enkel de ts veronderstelt dat de snelheid dicht bij het zogenaamde optimale zal blijven, omdat de cilinder meer toeren zal draaien.

tja draai eerst maar is 18.000
onthou wel hoe groter de carb is hoe groter de stappen ook worden

denk aan

van 12 ------>17.5 = 5.5 maat groter
van 28------>30 = 2 maten groter

maar de opp vergroting is veel hoger bij de 28--->30

dus denk dat je daar verschrikkelijk de mist mee in gaat

omdat je ws denkt dat het maar 2mm is

maja succes

huib.....
 
BETA-HGS said:
dus denk dat je daar verschrikkelijk de mist mee in gaat

omdat je ws denkt dat het maar 2mm is

maja succes

huib.....
i know; daarom vraag ik het ook :*

18k om goed een 30 mm te laten draaien? :?
is het echt niet mogelijk of is het een veronderstelling.. :)
 
Ap. said:
i know; daarom vraag ik het ook :*

18k om goed een 30 mm te laten draaien? :?
is het echt niet mogelijk of is het een veronderstelling.. :)

iig je ken groter gaan als ie 3000 meer draait:D

maarja wat de meeste zegge: testen.
 
BETA-HGS said:
tja draai eerst maar is 18.000
onthou wel hoe groter de carb is hoe groter de stappen ook worden

denk aan

van 12 ------>17.5 = 5.5 maat groter
van 28------>30 = 2 maten groter

maar de opp vergroting is veel hoger bij de 28--->30

dus denk dat je daar verschrikkelijk de mist mee in gaat

omdat je ws denkt dat het maar 2mm is

maja succes

huib.....

Ik ga niet de mist in. Zoiets hoef ik niet eens te vragen. TS gaat de mist in.
Hij denkt nl niet na over die 2mm van 28..naar 30.
;)

Overigens is het vanzelfsprekend dat je niet ervan uitgaat dat een 28 ook maar perfect is @ 14k :X
Als je daarmee begint, zit je sowieso op de verkeerde weg.
Verder moet je eraan denken om spruit+membraan aan te passen.
 
Runner1987 said:
Ik ga niet de mist in. Zoiets hoef ik niet eens te vragen. TS gaat de mist in.
Hij denkt nl niet na over die 2mm van 28..naar 30.
;)

Overigens is het vanzelfsprekend dat je niet ervan uitgaat dat een 28 ook maar perfect is @ 14k :X
Als je daarmee begint, zit je sowieso op de verkeerde weg.
Verder moet je eraan denken om spruit+membraan aan te passen.
TS; wtf houdt dat in :?:p

en ik ga niet uit van 28 mm ideaal @ 14k.. maar over de superstd setup met 28 mm; namelijk @ c21 welke iets onder de 14k zit... Hier baseer ik het op, maar het is maar een gissing hoor.
En spruit/membraan aanpassen... spruit is vanzelfsprekend, maar hoezo het membraan? grotere kleppen oid +ralf+ ;)
 
Als spruitstuk vanzelfsprekend is, weet je ook waarom membraan dat is.
Doe dit echter na een eventule test. ;)
Zou zonde zijn....
 
idd iedereen kan hier nu wel zitten speculeren (niet dat dat erg is hoor ;), maar daar schiet je eik niks mee op (of er moetten mensen zijn die het al geprobeerd hebben)
mijn mening is:
meten is weten :)
 
Zoek eens , in een topic heeft Joël zijn ervaring met de 30mm dello' gepost, bij hem liep een 28mm volgens mij aanzienlijk beter.

Maargoed, ik heb geen idee meer welk topic dus moet je maar even zoeken, het ging volgens mij over die Stage 6 / OKO en Koso carbs.
 
Bas@ICE said:
Zoek eens , in een topic heeft Joël zijn ervaring met de 30mm dello' gepost, bij hem liep een 28mm volgens mij aanzienlijk beter.

Maargoed, ik heb geen idee meer welk topic dus moet je maar even zoeken, het ging volgens mij over die Stage 6 / OKO en Koso carbs.
klopt heb ik ook gelezen, waar weet ik niet; maar ik zat er volgens mij al naar te kijken dat die post van ergens uit 2003 was ofzo... ondertussen alweer 2 jaar verder; + dat dit geen dell is..
Ik denk gewoon doen, en proberen + ook proberen te testen met een 28 mm van iemand anders(wat geen probleem is +ralf+ ;))
 
Idd.
Kan kort samengevat zeggen dat de 30mm de powerband aanzienlijk vergrootte, maar dat het vermogen wel lager werd.
Dit ivm bv een 28mm.
 
Back
Top