waar komt deze carb vandaan (keihin)

  • Thread starter Deleted member 11432
  • Start date
Misschien wilt Tram hier wel reageren, hij is aardig bekend met deze carbs. Misschien wilt ie er wel iets over kwijt...
 
Ik ben ook best wel benieuwd. Heb het ding zelf nog nooit op een blok geschroefd (behalve om te passen dan). Eventuele oplossingen voor problemen weet ik liever vantevoren, scheelt een hoop gepruts!
 
Mol said:
Ik ben ook best wel benieuwd. Heb het ding zelf nog nooit op een blok geschroefd (behalve om te passen dan). Eventuele oplossingen voor problemen weet ik liever vantevoren, scheelt een hoop gepruts!

voor meer info moet je rooienaar maar pmen, hij heeft m bijna helemaal goed lopend met dat ding..
 
blackwidow said:
voor meer info moet je rooienaar maar pmen, hij heeft m bijna helemaal goed lopend met dat ding..

:W Inderdaad jah... Eindelijk :rolleyes:

De carb. wel wat aanpassingen gebruiken maar als je ze allemaal weet dan is het allemaal in 2 uurtjes klaar. Denk hierbij aan:
-Stationairschroef
-"Gaskabelhouder" de hevel kantelt bij de meeste modellen dus je gaskabel gaat niet de carb in.
-Luchtkanaal
-Inlaat opvullen vanwege het doodvallen van de carb. Bij de gasschuif is die origineel zoals al gezegt is 26mm maar loopt uit naar 31mm 8P Als dit opgevult is dan ben je van dat probleem ook af...

Al met al kun je eigenlijk net zo goed voor een PWK gaan oid. Je zult alleen en wat betere gasreactie/gasherneming krijgen.
 
RobinV said:
Btw, van schie rijdt niet met een valstroom carb maar wel zo'n gasschuif systeem.

Een valstroom carb, is een heel ander principe/carb dan deze. Deze carb heeft alleen de vlotterbak schuiner hangen. Zodat je de carburateur schuiner kunt plaatsen zonder dat de vlotter gaat lekken/ je carter volloopt
 
RobinV said:
Btw, van schie rijdt niet met een valstroom carb maar wel zo'n gasschuif systeem.

De carb van Van Schie (schijnt):
file.cfm


Lijkt wel erg veel op valstroom carb:X

/Edit: foto heb ik al een jaar oid dus weet niet hoe ik er aan kom, want spruitstuk en membraam oid zien er niet erg minarelli uit:D...
 
Van schie heeft dezelfde carb al topicstarter.

Alleen is een ns400r een 3cilinder, dus staan er 3 van die carbs naast elkaar. Dus enkel de buitenste heeft zo een ding om 2 gaskabels(duwende en trekkende) in te leggen, de 2 andere niet. Daar moet zoals bij die van topicstarter wat aan geknutseld worden.

Deze carb kan echt wel verticaal staan;
sprinter3.jpg

sprinter4.jpg


@rooienaar: thanx voor de tip, als ik ooit nog zo een carb heb zal ik die raad opvolgen ;)
 
ik heb tram al gepmped, nog geen reactie, dus als iemand er nog 1 heeft en kwijt wil, hoor ik het graag over PM natuurlijk..
 
Back
Top