This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

JT-Tunin' Neo's

MSSH

Senior SF-Eindbaas
Nou na lang wikken en wegen toch maar besloten om er een projectpage voor aan te maken, want we willen nu toch stukken verder gaan.

Ik zal eerst maar eens beginnen met een korte inleiding.
De Neo's werd door Joop (Fosgate @ Forum) gekocht als schadescooter en er was idd meer als genoeg schade aan. Zo zat namelijk de hele voorkant in elkaar, gelukkig was de schade beperkt tot het kroonstuk en veerpoten. We waren dus in bezit van een recht frame en carter.

Snel daarna was de scooter volledig gestript en ontdaan van het nare scheve kroonstuk, helaas hebben wij hier helemaal geen plaatjes van.

Toen we het ding eindelijk rijdend kregen was het feest, naja feest. Snel was anders de toenmalige setup was:
* Orginele 50cc
* Technigas Next
* Polini Speedcontrol (Schaam)
* Voor de rest helemaal standaard
Maar Joop vond dit in het begin snel zat en aangezien het zijn scoot was hebk me hier niet tegen verzet .
Joop wou volledig voor het uiterlijk gaan.

Gellukkig is het mij gelukt om hem dit idee uit zijn hoofd te praten, optisch was nog steeds het belangrijkst maar motorisch gingen we hem ook aanpakken.
Hieruit rolde de volgende setup:
* DR70 (Home-Afgewerkt)
* Technigas Next
* 17,5 Dellie
* Hebo Vario
* Malossi Flyclutch
* Malossi Red Filter
Ik weet het nog niet opperbruut en misschien ook nog niet middelmaat, maar voor beginners niet verkeerd.

Maar ik zal nu eens wat foto's laten zien van het geheel:


De Hebo-Vario

Voor mensen met scherpe ogen (De Fluclutch)



De Velgjes + Carterpan



Het frame (Het is Vuurrood)

De Carb is gepolijst maar slecht te zien





En nog wat overzichtfoto's en de streetglow

Maar wat zijn nu de toekomstplannen:
Sowieso komt er op dit carter nog een grotere carb en ook zullen we een andere uitlaat erop gaan schroeven, over de keuze twijfelen we nog. Dit omdat we komende vakantie met het andere carter willen beginnen.
Hoezo ander carter? Ja idd ander carter.
Bij Joop thuis ligt nog een DD-carter te wachten wat al getuned is voor een Hebo Manston. Hiermee willen wij in de zomer aan de slag.

Maar ondertussen gaan we verder met dit carter om er nog net iets meer uit te halen ook zullen we proberen de scoot optisch wat geiler te maken.

Ow ja de specs tot nu toe: Ik heb er al 92 digitaal meegereden en met een beetje hulp trekt die wheelie's.
Met een beetje geluk zijn er komend weekend filmpjes van het geheel.

I'll keep you informed.
 
Leuk projectje Ik zou wel een TNT stuur kopen met een fietsteller, dat is gewoon über vet 8)

Suc6 verder
 
De fietsenteller zit er al op en een stuur is ook onderweg, maar geen TNT.
Verder is Joop nu ook bezig de achterkap helemaal mooi rond en strak te maken en ook een Monozit komt eraan.
 
Ow ow ow, wat kom ik nu toch tegen

Ja mensen, niet meteen klagen dat het niet snel genoeg is en dat het project langzaam gaat want ik ben nu eenmaal zo
 
tis geen gloeilamp hoor,

Tis een 20 watt inbouwhalogeentje van de gamma vestelbaar en wel!

Verder...hij rijdt hoor mol
 
enne verder...Tim.. Je zegt wel dat ik het uiterlijk zo belangrijk vindt maar zet er dan ook ff bij dat ik hier nog niks aan gedaan heb. Anders denkt iedereen uiteraard dat ik totaal geen smaak heb

mzzls
 
Je hebt geen smaak :|





Maar het ziet er echt wel grappig uit, dacht dat dat ding van jou nog helemaal std was qua looks maak der wat van he ...
 
En toch heel stiekem had ik toch wel wat anders verwacht uit deze hoek.......
Je zet boshoven en omstr. in een klein donker hoekje TIM 8)


(jeroen)
 
Nou het leuke is BART dat de scooter niet van mij is en dat ik dus niet kan bepalen wat voor setup er onder geduwd word.
Maja BART ik zou niet oordelen voordat je hem hebt zien rijden dat is namelijk het belangrijkst, binnenkort is er een minimeeting in Weert je krijgt dan wel een pm, kom maar even kijken als je durft .
 
Als je maar aan je eigen kant van het kanaal blijft 8P...

Maarre waarom heb je eigenlijk alleen die sr velg achter, of zijn jullie daar nog mee bezig??
 
Nou daar zijn we nog mee bezig.
Het vergt een paar aanpassingen en Joop huiverde ervoor om zijn veerpoten op te boren, na van EPC gehoord te hebben dat het geen probleem is gaan we hier zeer snel eens werk van maken.

En Bart wat die minimeeting betreft het zit zo:
We willen met wat luitjes uit Weert en omstreken een soort clubje oprichten Weerter Tuning Crew/Freinds ofzo.
En binnenkort hebben we de 1e bijeenkomst(--> Minimeeting).
Dan is iedereen uit Weert welkom en kan je kijken of het je leuk lijkt om deze jongen doch sportief tunende groep mannen te vergezellen op hun tuningstrip naar de top.
P.s: Vrouwen zijn altijd ook welkom, mits er 10pk onder het votje aanwezig is
 
Okee en een update van onze kant, vooral plaatjes motorisch is er weinig gedaan ietwat afgesteld, maar nihil.
Joop is weer wat verder met het uit een stuk maken van de achterkap:



Zoals je ziet is er aan de onderkant een aluminium plaatje gemaakt, dit omdat anders de pur in zou zakken, het is dus gewoon een soort versteviging.

Dan even wat fototjes van hoe de scoot er nu bij staat:





En het SR velgje + vorkpoten die binnenkort in het voorvorkje van de Neo's moeten:


En dan ons 2e carter wat aangepast is op een Manston. Zoals je ziet is er een stuk opgelast wat afgebroken is geweest. Nu vroegen we ons af of dit kwaad kon??? En dan nog iets is de spoeler op het klein carterdeel niet net iets te groot???






Dan ons Oud-type SR-Frame waar we binnenkort de Neo's onderdelen op willen gaan overschroeven, waarom??? Naja het budget is nogal krap en de Neo's is nog in verkoopstaat te maken, maar hier twijfelen we nog over er is dus nog NIKS zeker .




En tenslotte even alle leden van JT-Tunin' .


Veel plezier bij het lezen en alle Tips zijn welkom.
 
Uhmm volgens mij zijn het allebei Minarelli scooters dus volgens mij is het frame ook identiek.
Volgens mij zit jij te denken dat dat een morini is, maar dat is het niet.

En als je die kappen bedoelde?? Dan is dat uhm ja niet de bedoeling, dan zou je zeggen overbodig dat we ze maken en dat is waar.
Maar we weten nog niet wat we willen.