This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

JS-tuning Carbon sprinters 2009

Ze stonden er weer netjes bij Mijn zus had nog een filmpje van jullie geschoten

YouTube - SBO Hengelo Carbon Sprinters

Woow dik filmpje!

Uhh.. Bas ging ik jou daar nou voorbij ? Is trouwens nog met de slechte Evo AC

die sticker is megazwaar, zonde kees!

Haha, daardoor kan ik hem net houden :W

De rest bedankt voor de reacties!

Kloosterzande weegt hij waarschijnlijk 37,9KG of minder Moet alleen even de tijd nemen om hem te wegen op de SBO weegschaal.. alleen die stond niet bij de keuring tent zondag..
 
Wordt het geen tijd om je signature onder je naam te veranderen? Klinkt behoorlijk zwaar die 45.7 (Edit -.8 ) kg
 
Ja ik heb alleen mijn tijd nog niet verbeterd van 6.95

mooi ding je werd wel pis lauw toen hij voor de 2e keer uitviel stuurtje nog recht?

Zo niet normaal, ik baalde flink haha maar mocht van iemand er tussen staan weer in de rij, ding wou voor geen meter stationair lopen!

Stuur is nog kaars recht hoor, is een stevige constructie
 
Ja ik had hetzelfde probleem, je sloeg wel keihard op dat stuur we gaan hem weer zien op Kloosterzande ben heel erg benieuwd.

Stond waarschijnlijk net als vele met een bek vol tanden toen je 7,1 reed met de (slechte) AC Evo
 
J
Zo niet normaal, ik baalde flink haha maar mocht van iemand er tussen staan weer in de rij, ding wou voor geen meter stationair lopen!

hahah ik dacht wtf gebeurd er nu :7
Degelijke tijd Kees met die AC cilinder! Scooters stonden er beide weer zeer netjes erbij!

Ben benieuwd wat het gaat doen @ Kloosterzande :~
 
Hey, Ja was ook leuk om even tegen jou te sprinten Kees. Ben in Kloosterzande ook weer aanwezig ja Hier onder nog de 2 filmpjes:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=dvSvRiN3b7U"]YouTube - SBO Sprint Hengelo EPC/RST tuned speed zip[/ame]

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=yxctlQBD_wo&feature=channel_page"]YouTube - EPC/RST Tuned Zip vs Carbon Nrg[/ame]
 
DSCC, 6,6 is ook niet echt realistisch ofwel

Dat deed hetzelfde systeem vorig jaar toch niet?
Of die 6.6 realistisch is of niet gaat het niet zo om... dat getal komt ergens vandaan natuurlijk, ik vroeg me af wat dat betekent.

Wellicht is het gewoon een update van het systeem ofzo...
 
Er zit nieuwe software in het syteem. Dat met het verspringen had iets te maken met dat het systeem het niet bij kon houden o.i.d. maar de tijden zouden wel kloppen na correctie.
 
deze sticker is 3,26 gram

Ding ging echt goed hard voor een slechte ac cilinder. Zie je wel @ kloosterzande.
 
Op die foto dat jullie met zijn allen aan het beunen zijn kan ik jou nergens vinden keesiej :+!!

Ben benieuwd wat je in kloosterzande gaat presteren :W Gaat vast goed komen!

Ik spreek je :*
 
je gaat beide keer erg vroeg op het gas! zonde van de valse start. maar toch zeer nette tijd neergezet:W respect daarvoor
 
Waarom springt die tijd van 6.6 naar 7.2?

the 6,6 doen't matter after the start the time is counting up on the displays. this is just for the visitors, so they have a clue what's going on. when the scooter passes the light barrier at the end the exact time + reaction time shows up on the display.

sometimes the time stopps a little bit earlier (that`s what you see in the first video) and sometimes it runs a little bit too long. but this has nothing to do with the real times that are measured.




greetings
 
Klein verslagje zal morgen misschien wat uitbreiden.

Wat vooraf ging...
Joël had mijn blok meegenomen na Hengelo om de cilinder nog enigzins bij te werken. Na een korte tijd had hij dit af en kon ik gaan banken bij Vas.

Het banken geen opzich best redelijk, het vermogen was constant en ding deed geen rare dingen meer. Uiteindelijk naar huis gegaan met een 21.1 op rollen met de team06 pijp. Daarentegen wel 11.8NM koppel wat enkele tiende minder is als Bas zijn scooter.

Hierna de scooter in elkaar gezet samen met Bas en stond hij weer klaar.

Op zaterdag avond nog getest op de algemene test plek en kwam tot de conclusie dat mijn scooter erg fel was onderin waardoor ik veel wheelspin of wheely had. Moet wel zeggen dat het asfalt niet super is. Echter kwamen we erachter dat als de scooter warm was hij heel erg hoog in toeren oploopt (valse lucht) en allemaal weg wou, dit ging ook nog eens bijna fout, maar toch ingepakt en naar de wedstrijd gegaan.

Kloosterzande
Toen we op Kloosterzande waren kwam ik er al snel met Joël achter dat ik het verkeerde kopje had gemonteerd 8P Er zat een kopje in die niet afgedraait was aan de binnenkant en heb ik blijkbaar gewoon zitten banken met een squish van 0.3mm haha

Ochtend Kloosterzande
Dus 's ochtends vroeg na het keuren etc snel de achterkap eraf en de voet van de cilinder van nieuwe pakking voorzien en het goede kopje gemonteerd. De JS80 eronder en uiteindelijk om half 1 gekeken wat het op de baan deed.

Mijn eerste run ging best goed, ik reed 0.04 reactie alleen had een lage wheely maar schrok er een beetje van en ging jammer genoeg van het gas af. Het maken van wheelies is nooit zo mijn ding geweest maar dat zweven bevalt me wel Ik baalde een beetje dat ik van het gas af ging want als ik het erop gehouden had was hij denk niet achterover geklapt. Tijd was 7.08

Toen tweede run, reactie weet ik niet maar ging weer op achterwiel maar dit keer omdat ik vast beraden was het gas open te houden kwam het ding toch best wel hoog en ging ik steeds meer naar links (de kabels) dus toch maar weer van het gas af gegaan. Hierdoor reed ik een 7.10.

Onstekings ellende..
Hierna begon de ellende. Ik wou mijn derde run maken en het ding deed ineens helemaal niks meer. We kregen hem met geen mogelijkheid aan. Dus toen maar naar het rennerskwartier gegaan en hebben John en Joël mij flink geholpen maar dat viel zwaar tegen, de bougie vonkte namelijk maar 'af en toe'. Op een gegeven moment kregen we de scooter wel gestart maar zodra we een klein beetje gas gaven viel hij dood.

Mijn moed zakte steeds verder in mijn schoenen en van lieftallige Danny Phantom mocht ik de onsteking van zijn scooter af schroeven (ook HPI) om te dingen uit te sluiten.

Nou na ruim een uur ofzo hadden we alles wel vervangen 3 bougies getest en het was allemaal helemaal niks. Mijn humeur werd er niet beter op en begon langzaam alles verrot te schelden.

Toen waren de kwalificaties bijna afgelopen maar ondertussen sleutelde Joël en John keihard door (ik hielp ook mee hoor :+) om het ding aan de praat te krijgen. Samen met John de carburateur toch maar eens los gehaald om te kijken of daar iets mee was. En jawel hoor er zat rotzooi in de mengbuis van de carb. Dat er een beetje uitgepielt en weer gemonteerd. Hij leefde weer! Echter waren alle proberen niet opgelost, zodra ik een beetje gas gaf wou hij al bijna uitvallen.. Toen had Joël er een andere stationair sproeier in gedaan en werd het al iets beter. Hier en daar wat aan de luchtschroef verstellen maar het was helaas nog steeds niet goed.

Finales
Omdat ik mijn 7.08 niet kon verbeteren en hoorde dat er zoveel mensen onder de 7 hadden gereden ging ik er eigenlijk al vanuit dat ik niet in de finales zat. Toch hoopte ik het stiekem, en bij de ST.net tent gestaan om de 8 snelste aan te horen. En tot mijn grote verbazing zat ik er gewoon bij :W 7e of 8e gekwalificeerd in iedergeval. Mijn dag kon uiteraard niet meer stuk (eerste keer finales rijden) en snel me kleding etc pakken en naar de start.

Ik moest in de finale maar het gas half open houden (op het aangrijpingspunt van de koppeling) zodat hij niet inzakt en wel vol weg ging.

Finale 1e ronde
In de eerste ronde van de finales moest ik tegen 116 Ritchey met de Sonic. Samen een beetje afgesproken om te burnen en dat ging prima! Hij wou graag rechts starten dus heb ik mijn leven maar geofferd voor hem en ben ik links gaan staan (kut hobbel ).

Ritchey had een valse start maar omdat ik groen had ging ik gewoon door omdat hij goed weg was. Had nog een kleine wheely maar niet echt bijzonder, kon gewoon het gas erop houden. Ik reed een 7.06 met 0.20 reactie :X en 120km/h eind snelheid! (nieuw snelheid record) jammer van de reactie..

Ik was als 4e gekwalificeerd en mocht door naar de volgende ronde!

Finale 2e ronde
Ik moest tegen Jorn (ding gaat hard!) en het ging niet met succes. Ondanks ik probeerde 7000 toeren aan te houden bij de start zakte hij toch in, en daardoor gleed ik een beetje van mijn kap af en toen hij pakte had ik een hoop wheelspin omdat ik tever naar voren zat. Dit resulteerde in een 7.4 helaas, en lag ik eruit!

Uiteindelijk ben ik super tevreden met mijn 4e plek! Ding loopt goed hard en ik kan hem redelijk beheersen. Einde van de middag zat ik er wel helemaal doorheen omdat na alles vervangen e.d. het ding nog niet wou lopen en ik al mijn kansen zag wegstromen, maar uiteindelijk heb ik toch weer geluk gehad!

Ik wil Joël (JS-tuning) heeeeeel veel bedanken en daarnaast ook John voor het sleutelen / mental support en de rest die erbij was en hielp etc. Was een gezellige dag!

Planning
De bedoeling voor de volgende sprint is:

- Lange bussen draaien voor in de voorvork poten
- Frame op een puntje lassen
- Koelvinnen wegfrezen op de kop ivm micrometer etc
- Banken bij XSH om diverse roost uitlaten te testen
- Achterkap (50 gram) verstevigen (was wel kantje boord vandaag)
- Testen op straat 1 middag met bas

Gewicht
Owja we hebben ook nog een beetje op de weegschaal staan spelen; met een tank tot het randje vol (+- 1 liter) 38,700 KG, rijklaar met mij erop helm + protector + handschoenen 105KG. Best netjes (was helaas vorig jaar wel wat lichter, haha) Qua gewicht zal er niet veel gebeuren waarschijnlijk tot de volgende sprint, ding is licht zat!

FOTO'S!
Als iemand foto's of filmpjes heeft, heeel graag posten!! :*
 
Oppie Topie Jopie!

Het was plezierig om naar jouw runs vandaag te mogen kijken, maar het horen ervan was veel leuker (Je carbon kappen zorgen voor mooie geluidseffect die je lekker in je buik voelt). Ooit gedacht om carbonnen subwoofers te gaan bouwen?

Ik heb je paar keer gestressed op en neer zien lopen, maar nu weet ik dus waarom.

Succes bij de volgende sprint (en in de tussentijd)!