Kossen Tuning Big Bore

Jos.

6.65 @ 150 M
Zo hier maar weer een projectpage van mij kant.
Ben dit jaar weer helemaal opnieuw begonnen met een nieuw frame en een nieuwblokje omdat ik me oude blokje niet genoeg vermogen vond geven.
Ik ga weer door met de big bore 77 cc omdat ik denk dat daar wel genoeg vermogen in zit :)
Dus ik heb een oud type carter gekocht die goed vies was :p

[IR]http://www.polyestershoppen.nl/images/junk/111020081021.jpg[/IR]

Die laten stralen door bas earox en toen naar de tuner gebracht.

Blokjos003.jpg


Blokjos004.jpg



Toen maar is begonnen met het frame.
ik heb gekozen voor een mint frame omdat ik een alu frame simpel weg gewoon te duur vindt, voorvork had ik al ingekort maar daar heb ik geen foto's van heb hem ook een stukje verend gehouden voor jubbega

DSC07676.jpg


Toen samen met martin en derek het subframe erop gelast en achter staaf.

DSC07677.jpg


DSC07678.jpg


DSC07679.jpg


Een alu busje gedraaid samen met erik zodat de clamb op de voorvork pen past met gaatjes erin om het erop vast te zetten

DSC07681.jpg



Vertanding gekocht met een rf van 8,5

DSC07688.jpg


Oudtype poulie gekocht.

DSC07687.jpg


En een deltaclutch gehad van erik

DSC07689.jpg



Zo weer een update vanaf mijn kant aangezien ette leur nu toch wel in de buurt komt :p
Er is wel een hoop gebeurt in de tussen tijd, het blokje heeft al een aantal bank uurtjes erop zitten bij martin.
Het zat allemaal niet mee op de bank het blok wou geen vermogen geven en we kregen de overbrenging niet goed, uiteindelijk hebben we alles weer over gezet op het nieuw type blok en toen ging het gelijk de goede kant op, we zaten al aardig snel op de 23,8 pk.
Daar hebben we het uiteindelijk ook maar bij gelaten zodat martin ook nog tijd over houd voor zich zelf :p

Wat test uitlaatjes.

JS 80

DSC07692.jpg


BB 86

DSC07691.jpg



ook de scooter moest natuurlijk mooi worden dus daar ff een zitje voor gekocht en stepjes.

DSC07693.jpg


Stepjes afgedraaid bij erik

DSC07694.jpg


Uiteindelijk alles gespoten en pas gemaakt.

DSC08813.jpg


DSC08807.jpg


Stuurdemper en teller

DSC08809.jpg


Tankje en dodemans pas gemaakt

DSC08810.jpg


Ik moet nog dingen zoals de bekabeling, uitlaatje op knappen :p en de achtervelg nog ff oranje spuiten :)

Een beetje de samenstelling van het blok


Cilinder Malossi MHR Big Bore 77 cc Mart Roks
Uitlaat DPR JS 80 / Malossi Big Bore
Krukas Malossi MHR RHQ / Stage 6 hpc
Carburateur Keihin 28 mm / OKO 32 mm
Luchtfilter Twin Air
Vario Mallossi 2000 / Polini 9 roller
Koppeling Malossi DeltaClutch
Membraan Malossi Membraan VL13
Carters Mart Roks
Poulies Malossi MHR overrange
Koppelingshuis TJT
Halfpoulie Polini
V-snaar Malossi Kevlar
Spruitstuk Malossi Recht 22-28 mm / Malossi draaibaar
Ontsteking HPI`05/ Eprom


Sponsered by:

ERIK DE WIT
Kossen tuning
Derek ze las tuning
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Pas op met oud type pia carters he!! Voordat je er veel geld in gooit, kijk voor de zekerheid of die geen water lekt anders is het zonde! Verder veel succes ermee, ziet er goed uit al!!

Groeten Vas
 
Last edited:
Ja dat zeiden ze ook al over Bas zijn type1 blok, als je het spul goed in elkaar zet waarom zou het dan lekken? heiko vond het ook al een vaag verhaal.
 
Ja dat zeiden ze ook al over Bas zijn type1 blok, als je het spul goed in elkaar zet waarom zou het dan lekken? heiko vond het ook al een vaag verhaal.

kom je vanzelf wel achter.

framepje ziet er geinig uit, heb je genoeg plek voor je cilinder?
 
Thx allemaal :)

@Martijn mischien heb ik dat gewicht wel nodig aan de voorkant :p en het moet toch een beetje een mint blijven toch ? :p

@ jordi heb genoeg plek voor de cilinder, is met carter en cilinder in elkaar gelast heb er alleen geen foto's van :p

Over het blok dat ging nu voor het eerst uit elkaar dus dat zit denk wel goed en anders is er altijd wel een oplossing te vinden :)
 
ja Gelijk heb je ook, plus dat hij 8inch is toch?

mooi gelast ook sjoske

Dat lekken, ja ik heb het gehoord, zelf zit er ook nog geen water in mijn koeldinges. maar het is vreemd waarom het zomaar zou kunnen gaan lekken
 
ja Gelijk heb je ook, plus dat hij 8inch is toch?

mooi gelast ook sjoske

Dat lekken, ja ik heb het gehoord, zelf zit er ook nog geen water in mijn koeldinges. maar het is vreemd waarom het zomaar zou kunnen gaan lekken

ze kunnen op de voet van de cilinder lekken, echter intern lijkt het me sterk, daarnaast heb je zulke goede afdichtingen, dat je het toch wel dicht moet krijgen.
en zal hget intern lekken, dan heb je sowieso geen carterdruk.
 
ze kunnen op de voet van de cilinder lekken, echter intern lijkt het me sterk, daarnaast heb je zulke goede afdichtingen, dat je het toch wel dicht moet krijgen.
en zal hget intern lekken, dan heb je sowieso geen carterdruk.

ja ik ken het, heb ook wel eens een cilinder gehad die niet dicht te krijgen was op het carter. Daarom altijd gewoon even eerste testen met kvs, merk je direct of het in je blok lekt. Met water merk je er niet direct zoveel van. Verder vind ik het altijd bijzondere framepjes aangezien je nergens je poten kwijt kan. Ben benieuwd
 
lekkende carters ook allemaal last van gehad. Samen met Joël veel naar gekeken maar het komt soms heel sporadisch voor. Mijne begon te lekken zodra hij warm werd en met pakkingen etc genoeg zitten kloten dus de waarschuwing van Thomas is zeker terecht!

Ziet er netjes uit Jossie! zie je in april!
 
wat ziet het er toch vet uit !!!!

we zijn er ff bezig mee geweest hahaha maar dan heb je ook wat:D
geloof dat martin nu foto's maken is van je blok dus kan je die er ook mooi bij zette ;)

wanneer had jij in gedachten dat martin en ik naar dat frame van kadé gaan kijken om te lassen

Gr Derek word mooi tune van de zomer;)
 
Last edited:
Thx allemaal :)
We zien het allemaal wel met het carter ga ik me niet echt druk over maken...
@ derek laat kd zich eerst maar ff inschrijven en dan kijken we wel veder :p
 
Back
Top