Kort verslag.
Vooraf Hengelo
Bas had zijn sprinter na Sluiskil gewoon laten staan. Niks meer aan gedaan dus i.v.m. tijdsgebrek en het feit dat hij op Sluiskil gewoon goed liep. Wel op beide machines aanpassingen gedaan voor het subframe ivm gewicht.
Mijn NRG daarentegen is een hele hoop aan gedaan. Hij liep op Sluiskil al niet echt goed en daarvoor wou het ook niet echt. Af en toe ging hij goed. Besloten om met Joël te gaan banken bij EPC na wat aanpassingen aan het blok gedaan wat in principe hetzelfde vermogen hoorde te geven ong. als bij bas, maar we kwamen helaas niet verder als 19PK. Uiteindelijk bleek dat ik al een tijdje last heb van water lekkage in mijn blok waardoor het vermogen zeer onconstant was.
Ik had 2 keuzes:
- Een nieuw type blok op bouwen met zip 5 spaaks velg etc etc
- Met een luchtgekoelde Evo rijden
Tja de keuze was makkelijk luchtgekoelde evo is lichter en het probleem is meteen opgelost
Ik had via het forum ooit eens een Evo AC gekocht alleen deze was niet super getimed dus meteen een nieuwe Evo AC besteld zodat Joël die meteen goed kun tunen. Echter was dit allemaal redelijk op het laatste moment dus was het niet zeker of dit ging lukken voor vandaag.
Toen maar ervoor gekozen om met de eerste evo AC te gaan banken en zoals al eerder vermeld kwam hier een 19.6 PK uit wat opzich niet slecht was gezien de staat.
Ook was ik al een tijdje bezig met een carbon carterkap die net op tijd af was voor Hengelo! Daarnaast is er niet veel gebeurd aan de NRG.
Hengelo
Ik had nog niet gereden met de Evo AC alleen gebankt en daar liep hij redelijk netjes op. Toen ging ik om half 11 ongeveer mijn eerste run doen en daar kwam een verbazingwekkende 7.19 uit met 0.04 reactie! (Met slechts 19pk..). Wel viel op dat hij niet echt inzakte in toeren en onderin nog best fel was.
Toen heb ik besloten om toch maar direct de nieuwe Evo te monteren die Joël op nog net af gekregen had (zeer veel dank! JS-Tuning/Joël 9||6). Dit omdat deze cilinder redelijk goed getimed was en zeker weten betere tijden zou geven.
Alles eraf gehaald maar een Evo AC verwisselen is niet zo'n probleem, al dat gezeik met water, radiateur die in de weg zit + pakkingen etc heb je niet
! Dus na 1 uurtje waren we klaar en hebben we de Evo omdat hij hagelnieuw was even in laten lopen. Afstelling kon ongeveer hetzelfde blijven.
Toen maar eens een run getrokken. Ik had vandaag weer veel last van starten en had regelmatig rood licht. Maar bij de eerste goede run (met groen licht dus :+) had ik meteen een 7.05 met 0.12 reactie (6.93 zonder dus) en eind snelheid was +- 115km/h. Onderin was de cilinder erg fel en qua toeren liep hij perfect. Hierna nog wat runs getrokken en had ik veel wheelspin en valse start. Hierna nog een 7.10 met 0.11 reactie gezet wat opzich ook niet slecht is.
Qua koeling, moest ik hem zelfs flink warm stoken i.t.t. de watergekoelde cilinder
Hij moest 100 graden worden wat niet altijd lukte en moest ik soms met 70/80 al weg.
Bas heeft als snelste tijd een 7.01 gereden met 0.11 reactie, dus zijn machine heeft er op zich nog erg veel zin in. Hij had wel last van wheelspin ivm de Deestone maar op Kloosterzande zit er een andere band omheen. Uiteindelijk heeft Bas de 4e plek behaald en ik de 5e.
Mijn blok ligt alweer bij de tuner om de cilinder nog net wat beter af te werken. Daarna ga ik banken en gaat er weer een beetje gewicht af. Gewicht is momenteel ongeveer 38 kg rijklaar. De carterkap of het carter is niet gescheurt
Met veel zin kijken we uit naar Kloosterzande, en hopen op iets beter weer zodat er ook finales gereden kunnen worden!
Foto's (als iemand foto's gemaakt heeft, posten!)
Met z'n allen lekker aan het beunen om te zorgen dat de nieuwe cilinder erop ging (heel erg bedankt mannen!)
2010? :W