JS-tuning Carbon sprinters 2009

Wat mij van jou dus tegenvalt kees, is dat je gewichtsverschil niet hebt genomd tegenover lc :7(Tenzij ik overheen heb gelezenO-)). En totaalgewicht nu?
 
Haha, AC cilinder is 100 gram zwaarder ongeveer. Mijn radiateur is 550 gram en er komt nog 400ml water + slangen bij. Dus er word ongeveer 1 kilo bespaart. Vergeleken met Zandvoort is er 2050 gram bespaart als ik met de carbon carterkap ga rijden. Dus zal het gewicht dan op een goede 38 kg zitten, rijklaar.

:*
 
Haha, AC cilinder is 100 gram zwaarder ongeveer. Mijn radiateur is 550 gram en er komt nog 400ml water + slangen bij. Dus er word ongeveer 1 kilo bespaart. Vergeleken met Zandvoort is er 2050 gram bespaart als ik met de carbon carterkap ga rijden. Dus zal het gewicht dan op een goede 38 kg zitten, rijklaar.

:*

En ik maar denken dat een LC cilinder std zwaarder was als een AC :+.
 
hij sprint ermee dus ik neem aan zonder :O

Wellicht niet want dan zou hij stationair niet koeler worden, of er moet aardig wat wind zijn.

Nette score hoor!
Ben benieuwd naar de tijden :D
Heb je ook al gereden met die carbon carterkap toevallig? (om te kijken of hij niet stuk gaat)

Succes ermee.

Grtz Hans
 
Wellicht niet want dan zou hij stationair niet koeler worden, of er moet aardig wat wind zijn.

Nette score hoor!
Ben benieuwd naar de tijden :D
Heb je ook al gereden met die carbon carterkap toevallig? (om te kijken of hij niet stuk gaat)

Succes ermee.

Grtz Hans

Zoals Denna zegt, hij stijgt stationair naar +- 70 graden en blijft daarop. Als hij 100 graden is, is hij na 30 sec weer 70 graden. En dat terwijl de bedrijfs temperatuur 100 graden minimaal is.

Nog niet gereden met de carterkap, maar qua stevigheid twijfel ik er niet echt aan hij is echt stijf hoor. Ik moet nog wat aanpassingen er aan doen voor de startmotor en of dat lukt voor Hengelo is niet zeker, dus ook niet of ik er zondag mee rijd.

Zonder koelkappen werd hij bij mij ook koeler met stationair lopen.

Inderdaad, met koelkappen is het gewichtsvoordeel er wel min of meer af ook.
 
Wat verder gegaan aan de carterkap. Hij zal geen schoonheidsprijzen winnen maar de ophang punten zijn nu zeker wel stevig. Heb er losse vezels overheen gelamineerd zodat het van beide kanten 'vast' zit.

Ook een nieuwe voorkap gemaakt voor Bas waar hij zondag mee zal rijden. Moet nog wel wat afgewerkt worden wat we helaas niet gaan rijden voor zondag maar ziet er al wel redelijk uit.

170620091778.jpg


Morgen met de NRG weer banken met de AC evo.

Quote waard:#

Echt vet zo`n carbon carterkap8)
 
Zoals Denna zegt, hij stijgt stationair naar +- 70 graden en blijft daarop. Als hij 100 graden is, is hij na 30 sec weer 70 graden. En dat terwijl de bedrijfs temperatuur 100 graden minimaal is.

i think this is a very high temperature. i`ve tested this on the dyno and the best power was, when i started at 40 °C. maybe it would be different with another piston clearance.

while riding 150m the temperature is increasing from 40°C to 50-60 °C.
 
i think this is a very high temperature. i`ve tested this on the dyno and the best power was, when i started at 40 °C. maybe it would be different with another piston clearance.

while riding 150m the temperature is increasing from 40°C to 50-60 °C.

As Jordy.. says, I have test with differend temperatures. Starting from 80 degrees to 120/130. Around 90/100 gave the best performance especially the first meters. It's an air cooled cilinder and we measure the temperature under de the spark plug with a special ring.
 
Japs, en op Hengelo rijd ik misschien zelfs met 2 AC cilinders (niet tegelijk :D) omdat omgooien echt easy is (ivm geen water etc). Eerst maar eens kijken wat dit cilinder doet op 150 meter.



Met een ring onder de bougie. Zo'n gruwelijk dure sensor van roteg (70 euro ofzo) :p



Thanks johnny!

Aah zie dat dacht ik dus al :)
Fijn he dat aim spul :P
 
As Jordy.. says, I have test with differend temperatures. Starting from 80 degrees to 120/130. Around 90/100 gave the best performance especially the first meters. It's an air cooled cilinder and we measure the temperature under de the spark plug with a special ring.

Yes, i know that it`s an air cooled cylinder. That`s what i`m talking about. I`m also riding an air-cooled cylinder whit the temperatur messurement under the spark plug. That`s why i`m wondering about your temperatures...
With my engine the power begins to decrease with evry higher starting temperature. What piston clearance do you use?

greets
 
Yes, i know that it`s an air cooled cylinder. That`s what i`m talking about. I`m also riding an air-cooled cylinder whit the temperatur messurement under the spark plug. That`s why i`m wondering about your temperatures...
With my engine the power begins to decrease with evry higher starting temperature. What piston clearance do you use?

greets

He uses a clearance of 0.04-0.05 mm.
Normal temperature for a racing cylinder, measured under the spark plug is 130-150 degr C. For a liquid cooled one that is 100-110 deg.

If in your case the temperature is only 50 degr, you have a serious problem or a broken temp. gauge...
 
Back
Top