PhotexNL
Member
Hey allemaal het lijkt me een leuk project op eens te kijken of ik iets kan bereiken met het verhogen van de blow down van mijn cilinder. Nu heb ik al zitten zoeken en weet hoe ik een Portmap moeten maken maar hoe bereken ik precies wat ik kan weghalen (wil niet tot de max ofzo).
Het enige wat ik kon vinden is een of andere knul die het half uitlegt. Ook wil ik kijken of er in de breedte van de poort nog wat winst mogelijk is voor koppel. Zover ik online kan vinden is de T6 70 redelijk tam getimed, staat zelfs in de omschrijving van de cilinder dus er is vast wat winst te behalen.
Ik heb zat oude cilinders liggen om eerst op te oefenen voordat ik aan het echte werk begin. Maar eerst maar eens te theorie goed begrijpen.
Weet iemand een goede uitgebreide tutorial (liefst video)? En heeft iemand er zelf ervaring mee voor tips etc? En iemand ooit de T6 aangepast en een idee van haalbaar resultaat?
Thanks alvast allemaal
Nou daar gaan we dan, heb nog een alu cilinder liggen voor een Peugeot Fox 50 cc. Die is de pineut voor het oefenen
Ik ben helemaal geen Peugeot Expert maar dit zijn de gegevens die ik kon vinden:
Stroke: 39.1 mm
Connecting rod : 76 mm
Gemeten cilinder:
Uitlaat poort hoogte : 16mm
Spoelpoort hoogte : 9mm
Graden uitlaatpoort: 274.15
Graden spoelpoort: 128.58
Blow down: 23.41
Dat is best wel tam
Als ik de uitlaat poort verhoog naar 17mm word de blow down 27,91 en met 18mm 28.65.
We gaan voor de 18mm, dat is nog verre van extreem en een mooie oefening. Helaas heb ik geen lopend blok om de cilinder op te testen maar kan in ieder geval het frezen en afwerken oefenen. Ik zal fotos posten als hij af is dan kunnen jullie eventuele opmerkingen plaatsen.
Het enige wat ik kon vinden is een of andere knul die het half uitlegt. Ook wil ik kijken of er in de breedte van de poort nog wat winst mogelijk is voor koppel. Zover ik online kan vinden is de T6 70 redelijk tam getimed, staat zelfs in de omschrijving van de cilinder dus er is vast wat winst te behalen.
Ik heb zat oude cilinders liggen om eerst op te oefenen voordat ik aan het echte werk begin. Maar eerst maar eens te theorie goed begrijpen.
Weet iemand een goede uitgebreide tutorial (liefst video)? En heeft iemand er zelf ervaring mee voor tips etc? En iemand ooit de T6 aangepast en een idee van haalbaar resultaat?
Thanks alvast allemaal
Post automatically merged:
Nou daar gaan we dan, heb nog een alu cilinder liggen voor een Peugeot Fox 50 cc. Die is de pineut voor het oefenen
Ik ben helemaal geen Peugeot Expert maar dit zijn de gegevens die ik kon vinden:
Stroke: 39.1 mm
Connecting rod : 76 mm
Gemeten cilinder:
Uitlaat poort hoogte : 16mm
Spoelpoort hoogte : 9mm
Graden uitlaatpoort: 274.15
Graden spoelpoort: 128.58
Blow down: 23.41
Dat is best wel tam
Als ik de uitlaat poort verhoog naar 17mm word de blow down 27,91 en met 18mm 28.65.
We gaan voor de 18mm, dat is nog verre van extreem en een mooie oefening. Helaas heb ik geen lopend blok om de cilinder op te testen maar kan in ieder geval het frezen en afwerken oefenen. Ik zal fotos posten als hij af is dan kunnen jullie eventuele opmerkingen plaatsen.