JS-tuning Carbon sprinters 2009

ik zet hem altijd op 0.8 en als dan de geltime begint(het gaan verharden van de hars) dan moet ik hem op 0.6 zetten anders kan die hars eruit zuigen heb ik geleerd?
 
Hmm, andersom lijkt me logischer. Als de geltime nog niet begonnen is, is de hars dus nog vloeibaar en zal hij bij een hogere druk meer hars door het gaatjesfolie drukken. Je kunt dan beter de druk verhogen als de geltime begint zoals Johannes (Susho) dat zegt.

@jordi: vanavond ik er weer aan verder en donderdag gaat hij denk ik uit de mal. Lossen is nog een complexe klus vrees ik, ook al is er PVA gebruikt. Daarom maak ik de randen extra sterk zodat ik daar een wig onder kan zetten.

@danny: haha is goed, maar weet je dat heeeeeel zeker? :+ Want je hebt de rest nog niet gezien haha
 
ja precies, eerst de hars/vezel verhouding op orde brengen, daarna alles aandrukken met een hogere druk, dan trek je de hars er toch niet meer uit. (die is immers al gel, en hecht al aan de vezel, die krijg je niet meer door de gaatjesfolie ;)

ik zet hem altijd op 0.8 en als dan de geltime begint(het gaan verharden van de hars) dan moet ik hem op 0.6 zetten anders kan die hars eruit zuigen heb ik geleerd?

Waar loop je stage?
 
ligt eraan hoe warm je de oven zet:+

Keesssch, ik kom donderdag even buurten, en neem ik die mal voor je mee :*

En JA ik kom wel naar hengelo O-)
 
Haha, jammer :p

Maar is goed hoor, ben er alleen heel vroeg (als het goed is :+) dus misschien ben ik in de begin van de middag al weer weg als het mee zit (zal wel niet)

Vanavond weer verder gegaan aan de carterkap!

Foto's:

Na het verwijderen van de bleeder, folie, peelply etc zag het er zo uit:
090620091758.jpg


Door de peelply krijgt het een ruw oppervlak en kun je meteen verder met lamineren:
090620091761.jpg


En toen weer peelply, doorlaatfolie, bleeder en een folietje eromheen gedaan (ouwe niet overnieuw gebruikt):

090620091764.jpg


Dit keer ook de druk wat verhoogt naar 0.7 bar ongeveer, is goed te zien omdat de bleeder sneller en voller zat.

Morgen misschien lossen, hangt er een beetje vanaf!
 
ja precies, eerst de hars/vezel verhouding op orde brengen, daarna alles aandrukken met een hogere druk, dan trek je de hars er toch niet meer uit. (die is immers al gel, en hecht al aan de vezel, die krijg je niet meer door de gaatjesfolie ;)



Waar loop je stage?

DSM resesins Zwolle
 
Nou het is redelijk gelukt denk ik! 1 Ophang puntje is afgebroken dus die moet ik er weer terug aan maken, maar dat is wel te overzien. De rest ziet er wel redelijk stevig uit behalve een paar waar ik wel wat extra hars in moet 'gieten'. De kap weegt 464 gram tot nu toe en afgewerkt en al denk ik wel een mooie 500 gram te halen. (komt nog een beetje hars + blanke lak etc bij).

Dat hij stevig is, is een feit :p hij overleeft mijn vader al springend á 100 kilo in iedergeval haha

100620091770.jpg


100620091771.jpg


En Basje zijn mal voorzien van een flensrand, ook wel redelijk goed gegaan:

100620091768.jpg
 
En die kees gaat maar door:P
Ziet er netjes uit, na wat afwerking ben ik ervan overtuigd dat die er mooi uit gaat zien.

Ging het lossen makkelijk en beter als met lossingswas?

Succes ermee
 
Back
Top