JS-tuning Carbon sprinters 2009

Nogmaals gefel Bas!

@Kees: volgende keer ook jij in de finale!

Deestone power :winner:

De finale:
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=BQX3mbl3bIE"]YouTube - Sprint Sluiskil 09 finale Scooter70[/ame]

Bassieeeeeeee!!!

Gvd, wat een menneke ben je ook :P Shagrokert :D!
Stiekem wist ik al dat je concurentie ging worden voor de andere scooter70 rijders, maar dat je der meteen met een eerste plek vandoor gaat als nieuwkomer had ik niet verwacht :D!
Goed begin is het halve werk :W, kees en jij zijn goed bezig :*

Gang is alles, remmen is angst!!

en dan te bedenken dat hij nog op mijn filmpje van me rox staat en ik citeer

''wooww, dat gaat ECHT hard''

en daar rijd hij dan even de 1e plaats weg

hulde aan basje:P

Ik wil graag m'n blok terug kopen :D haha, had de finale run nog niet gezien. maar heb je echt mazzel, van het gas af en toch nog winnen!

Zijn vette hokken met dat carbon :) heb je die L&M kappen al weggegooit?8P

Kom wel ff spieken @ Hengelo

Last edited:
Nou vanavond mal onder vacuum gezet! De eerste 2 lagen 160 gram koolstof wouden niet echt lekker gaan, dus het uiterlijk van de kap zal niet om over naar huis te schrijven zijn :P maja als hij maar licht en sterk is! Het weefsel ging allemaal raar vormen door de moeilijke hoeken die erin zitten.

Het vacuum trekken ging redelijk voorspoedig, blijft me verbazen dat vacuüm hij trok zelfs de vormen van de meest kleine randjes etc erin.

Ik heb de druk de eerste 3 minuten op 0.7 bar gezet maar daarna verlaagt naar 0.5/0.6. Mijn ervaringen uit het verleden zijn dat je dan een mooier oppervlak krijg aan de buitenkant van de kap straks en dat scheelt een hoop afwerking!

Ook heb ik niet alle lagen in een keer gelegd maar ga ik het in 2 keer doen. Het is namelijk nogal een pakket aan weefsels en alles in een keer vraag ik me af of je alle vormen er wel mooi vacuum ingetrokken krijgt. De kosten vallen opzich wel mee om het in 2 keer te doen laten we zeggen +- 10 euro hooguit. Misschien kan ik het folie ook opnieuw gebruiken?

Fotos:
080620091753.jpg

080620091754.jpg

die folie kan je niet meer gebruiken als je hem los maakt.
omdat dan alles is uitgerekt waar je het hebt vastgeplakt.

op mijn stage doen we het altijd met 0.8 bar. kan je ook nog eens proberen.

dit is geen rekfolie, dit is een kreukfolie, prima te hergebruiken.
De kreukfolie trouwens ook, dan wel een grotere zak knippen als nodig, en later kleiner knippen. wij hebben deze wel tot 5 keer hergebruikt. En dat zijn geen scooterkapjes die we bouwen ;)

Ik begin altijd bij .6, dan verder naar full pull als de hars begint te gellen.

die folie kan je niet meer gebruiken als je hem los maakt.
omdat dan alles is uitgerekt waar je het hebt vastgeplakt.

op mijn stage doen we het altijd met 0.8 bar. kan je ook nog eens proberen.

De folie die ik gebruik heeft een sterkte van 100mu wat ongeveer 25 á 50% sterker is als een vuilniszak. Het kreukt inderdaad zoals Johanneszegt. Maar ik kijk vanavond even als ik het losmaak of het nog te gebruiken is, want het kost mij niet mega veel om even een nieuw veel te knippen :)

Ik heb met een druk van 0.7/0.8 gewerkt, dit is eigenlijk ook de 'standaard' voor wet vacuum bagging alleen had ik eerst andere gaatjes folie met grotere gaatjes waardoor er meer hars uit het laminaat gedrukt werd als ik dan de druk op 0.8 zette krijg ik een buiten oppervlak met veel pinholes en soms zelf een half droog laminaat.

Nu heb ik ander gaatjes folie met kleinere gaatjes, maar heb de druk niet al te hoog gezet omdat de eerste laag best nat mag zijn om te zorgen dat deze redelijk strak blijft. Vanavond ga ik de druk wel wat verhogen naar 0.7 ongeveer.

Bedankt voor je reactie :)

Last edited:
Back