JS-tuning Carbon sprinters 2009

zkr mooie kapjes ik word gewoon jaloers XD kom ik aan met kut
standaart zip kappen en dan nog kilos en kilos plamuur erop (wat ik nog eraf moet schuren) waar ik dus totaal geen zin in heb...

jmmr genoeg kan ik dat niet en ik ken niemand die dat me kan leren XD
 
Vanavond maar even 300 gr baxiaal weefsel in me kap gelegd omdat me zadel doorzakte :D

180320091520.jpg


Ook de voorkap van Bas zijn zip opnieuw vacuum gelamineerd, hopelijk word hij netjes!

180320091519.jpg


Dat was hem weer even :)
 
Nou kap van bas uit de mal. Vet dat hij uit 1 mat is helaas, was de vacuum druk blijkbaar te hoog gezien het aantal pinholes. Word een hoop blanke lak :p

190320091523.jpg


Kap weegt nu 258 gram, de rand gaat er nog af dus laten we hopen op een goede 200 gram!

Ook een nieuwe (vacuum) mal gemaakt voor de DPR uitlaat ophanging :)

190320091526.jpg
 
Last edited:
Lieve wes de foto's doen het niet :*

Maar even een update. Vas die regelt het cilinder, helaas is er wat vertraging opgelopen door powerseal maar a.s. donderdag zou mijn cilinder weer terug moeten zijn en kunnen we (/vas) weer banken van het weekend om te kijken wat het blokje doet.

Bassie gaat aanstaande week de voorvork verder aflassen en ik ga zijn voorkap verder afmaken.

Vandaag heb ik mijn DPR uitlaat ophanging-mal gelamineerd met carbon en vacuum getrokken:

230320091529.jpg


Ook ben ik maar begonnen aan een nieuwe mal voor een onstekingskapje. Ik heb een emmertje gepakt die qua rondte precies goed is. De onderkant heb ik helemaal vlak geplamuurt en toen met PVA lossing ingesmeert. Voorzien van gelcoat / CSM laminaat. Morgen zaag ik hem doormidden en dan schuur ik de kanten vlak en maak ik hem wat kleiner in hoogte. Dan leg ik een kant tegen een spiegel aan en lamineer ik in beide hoeken een soort van 'rand' eraan.

Als dat gedaan is maak ik in 2 kanten van beide helften 2 bout gaten en als ik hem carbon ga lamineren doe ik er plasticine klei tussen om zo het kapje uit 1 geheel te kunnen maken met vacuum. Zelf wou ik deze gaan maken met kevlar of koolstof-kevlar maar gezien Johannes zijn commentaar dat het misschien toch maar gewoon carbon word, haha. Dat lay-up word 2 x 160 gr en 3 x 300 gr biax koolstof.

tot nu toe:

230320091530.jpg


Vrijdag komen Martin Kossen en Stefan Konings gezellig langs en gaan hun een mal bouwen en ik verder aan mijn eigen kappen etc.
 
nettjes kees!
ziet er echt veelbelovend uit:o
hopelijk nog knallen op zandvoort:W

hoop dat je hem af krijgt!
lukt dat denkje in nog een maandje tijd?
veel succes verders ermee:winner: heb je denkik nog wel nodig zo te zien<]
benieuwd naar het resultaat9||6
 
Ondertussen een eerste productie uit de mal van de DPR ophanging gehaalt maar helaas niet goed gegaan. Behoorlijk scherpe hoeken en de vacuum druk toch te hoog (-0.7 bar):

250320091531.jpg


250320091532.jpg


Ook verder gegaan aan het onstekings dekseltje, gaat wel lekker. Morgen nog wat schuren en dan is hij al redelijk klaar voor gebruik. Ik vraag me alleen af of het product wel te lossen is zo..

260320091534.jpg


Ook ga ik dit kapje voor de verkoop maken waarschijnlijk, meer info volgt ;)
 
Mischien een idee om een gaatje op het vlakke gedeeltje te maken dar je daar langst met perslucht de hele boel lost :P

Weet niet of dat mogelijk is met vacuum als je het gaatje goed afdicht ?
 
Zo te zien in je vorige post heeft dat emmertje idd niet een echte lossingshoek :+. Maar gezien het feit dat het geen negatieve hoek is, zal die vast wel lossen. Gewoon proberen.
 
Ja inderdaad, het voordeel is dat als ik zorg dat ik de hoek sterk maak (2x 160 keper, 2/3x biax) dan kan ik daar een wigje tussen doen en flink op rammen zodat hij hem eruit trekt, zou wel beter zijn als het werkt.

Vandaag beunen met de enige echte Kosssssuuuhh en Stefan ([steef])
 
Back
Top