This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

JS Sprintframe 2Fast4Race

Status
Not open for further replies.
Nou, gisteren dus eerst eens gebankt met de afstelling waarmee ik in driewegen gereden heb. Resultaat 22,6 SAE met een baggergrafiek. Langzaam opbouwen, piekje bij de 70 en weer afbouwen. Ronduit slecht gewoon.

Daarna geblokkeerd, en wat bleek? Mijn topvermogen was maar eens 7 a 800 toeren opgeschoven (lager). Dus ipv 14100 nu 13300 a 13400 topvermogen.

Na een aantal tests met membranen, spruitjes, carb afstellingen en ontstekingen begon mijn uitlaat toch wel heel veel lawaai te maken... Bleek ie gescheurd te zijn... Toen eens een ander pijpje erop gehangen en direct 1 pk erbij. Aangezien deze uitlaat in het verleden 0,5-1 pk lager scoorde dan mijn huidige heb ik er vertrouwen in dat het probleem is gevonden.
Waarschijnlijk heb ik een hele tijd met een klein scheurtje rondgereden waardoor het geluid niet direct opviel maar er wel 1,5 tot 2 pk verloren ging.
Dus voor Jubbega zal het wel weer goedkomen.

@Ruud: Ik heb inderdaad nogal met wat pijpjes gereden waaronder ook de c21 rep en 04 rep. Totaal denk ik dat ik zo'n 15 verschillende ontwerpen getest heb, en nu heb ik weer een nieuw ontwerp op de plank liggen waarvan de verwachtingen hoog gespannen zijn...
 
hij kan dus nog sneller 8P erg vet.....

pffoee, alleen dat testen van onderdelen etc. kost al een hoop tijd en geld. succes voor jubbega :W
 
A-Bizar said:
klinkt goed *D Hopelijk dit jaar eindelijk is onder de 6.5 :W

Toch denk ik niet dat ik in Jubbega ook zo makkelijk onder de 7 ga komen, maar we zullen zien...
 
Joël said:
Aardig brute waarden allemaal vond ik zelf, mocht iemand nog een verzoek hebben om bepaalde zaken op de x-as of y-as te zien is dat geen probleem.


hmm, ik zie toerental staan als optie, meet je die ook?

mooi btw dat je het mogelijk probleem gevonden heb aardig wat pijpjes, maar lang niet allemaal op 2fast specs neem ik aan?
 
Joël said:
Toch denk ik niet dat ik in Jubbega ook zo makkelijk onder de 7 ga komen, maar we zullen zien...
Waarom heb je het vermoeden dat er in Jubbega niet zo snel onder de 7 gereden gaat worden? Asfalt, startsysteem of iets anders? En Jubbega wordt voor velen (incl. mijzelf) gezien als HET NK-toernooi. Hoe sta jij hier eigenlijk tegenover? Bedoel te zeggen of je voor Jubbega je sprinter niet dat kleine beetje meer aandacht gaat geven?
 
ruud. said:
hmm, ik zie toerental staan als optie, meet je die ook?

mooi btw dat je het mogelijk probleem gevonden heb aardig wat pijpjes, maar lang niet allemaal op 2fast specs neem ik aan?


toen joël ging testen was er nog niet bepaald veel bekend over welke uitlaat er goed presteerde op de 2fast etc, denk dat joël voor zichzelf die zoektocht is begonnen, en later met die kennis zelf uitlaten heeft ontworpen voor de 2fast..
 
Joene. said:
toen joël ging testen was er nog niet bepaald veel bekend over welke uitlaat er goed presteerde op de 2fast etc, denk dat joël voor zichzelf die zoektocht is begonnen, en later met die kennis zelf uitlaten heeft ontworpen voor de 2fast..

denk dat het toen algemeen bekend was dat de Team 04 pijp wel redelijk goed presteerde @ 2fast.

maarja ik vind het wel erg leuk dat Joël zich nogal veel bezig houd met uitlaatjes testen @ zn sprinter, naar mijn mening is hierin best wel veel te winnen.
 
[5th]Bullet said:
erg leuk dat Joël zich nogal veel bezig houd met uitlaatjes testen @ zn sprinter, naar mijn mening is hierin best wel veel te winnen.

Understatement op 2takt gebied! Het maakt of breekt je motorvermogen

Mooi dat je het probleem te pakken hebt! Maar met <23pk een SBO sprint winnen (waarvan het regelement (naar mijn mening) ultiem soepel is)? Waar blijft de concurentie?

Succes,
 
mja jubbega is echt een klote baan, dat zal hij wel bedoelen.
ben iig benieuwd naar je nieuwe vermogen...als je nu op 22,6 zat ben je toch wel 3 pk gezakt t.o.v. vorig jaar (toch?), vind ik best veel.
hoop dat je toch wel weer bij de 25 pk komt en daarbij je perfecte start vind..
lijkt me toch is leuk iemand onder de 6.5 te zien gaan
 
Joel , is het qua grip niet interessant om te kijken naar een smalle autoband voor op de achtervelg?
Je heb dan een vlak en breed oppervlak om het vermogen mee op de weg te plaatsen lijkt mij...
Ik weet niet of je daar al eens over gedacht heb , maar het kwam bij mij ineens op
 
ruud. said:
hmm, ik zie toerental staan als optie, meet je die ook?

mooi btw dat je het mogelijk probleem gevonden heb aardig wat pijpjes, maar lang niet allemaal op 2fast specs neem ik aan?

Nee, die meet ik niet via de mr dyno. Die optie is alleen voor schakels, dan kan een snelheid/toeren karakteristiek ingegeven worden en leidt ie zelf het toerental af. Met toerental kun je dan weer koppel berekenen.

Ik heb van alles getest, fabriekspijpjes, voll. berekende ontwerpen en ontwerpen met kleine verschillen van fabrieksspecs.


De ribbens tijdregistratie vooral, ik vermoed dat daar de tijden toch enkele tienden hoger uitvallen. En natuurlijk het feit dat ik niet met mijn slick bandje mag rijden, dat zal mijn tijd ook geen goed doen.
Ik zie Jubbega niet echt als DE sprint, daarvoor is het niet professioneel genoeg opgezet.


Ik ben dik tevreden met de slick band die ik nu heb, grip is echt super. Bovendien zegt compound veel meer dan wijzigingen aan het contactvlak, dus waarschijnlijk ga ik daar alleen mee achteruit.
 
En die autoband moet je ook elke keer weer in een roterende beweging sleuren... Grip zal je wel hebben. :#
 
Deze twee foto's kwamen nog uit mijn toestel rollen, ik vond het toch leuke plaatjes...




 
Idd mooie foto's, maareh.. Is het niet eens tijd voor een voorvorkje met schijfrem? Ik krijg altijd de kriebels als ik die trommelrem zie:+
 
ey joel heb me ook maar eens aangemeld op het forum
en om te kijke hoe mijn avater uitziet

groete jerno roufs
 
Status
Not open for further replies.