Joël
Weight kills accel
Nou, gisteren dus eerst eens gebankt met de afstelling waarmee ik in driewegen gereden heb. Resultaat 22,6 SAE met een baggergrafiek. Langzaam opbouwen, piekje bij de 70 en weer afbouwen. Ronduit slecht gewoon.
Daarna geblokkeerd, en wat bleek? Mijn topvermogen was maar eens 7 a 800 toeren opgeschoven (lager). Dus ipv 14100 nu 13300 a 13400 topvermogen.
Na een aantal tests met membranen, spruitjes, carb afstellingen en ontstekingen begon mijn uitlaat toch wel heel veel lawaai te maken... Bleek ie gescheurd te zijn... Toen eens een ander pijpje erop gehangen en direct 1 pk erbij. Aangezien deze uitlaat in het verleden 0,5-1 pk lager scoorde dan mijn huidige heb ik er vertrouwen in dat het probleem is gevonden.
Waarschijnlijk heb ik een hele tijd met een klein scheurtje rondgereden waardoor het geluid niet direct opviel maar er wel 1,5 tot 2 pk verloren ging.
Dus voor Jubbega zal het wel weer goedkomen.
@Ruud: Ik heb inderdaad nogal met wat pijpjes gereden waaronder ook de c21 rep en 04 rep. Totaal denk ik dat ik zo'n 15 verschillende ontwerpen getest heb, en nu heb ik weer een nieuw ontwerp op de plank liggen waarvan de verwachtingen hoog gespannen zijn...
Daarna geblokkeerd, en wat bleek? Mijn topvermogen was maar eens 7 a 800 toeren opgeschoven (lager). Dus ipv 14100 nu 13300 a 13400 topvermogen.
Na een aantal tests met membranen, spruitjes, carb afstellingen en ontstekingen begon mijn uitlaat toch wel heel veel lawaai te maken... Bleek ie gescheurd te zijn... Toen eens een ander pijpje erop gehangen en direct 1 pk erbij. Aangezien deze uitlaat in het verleden 0,5-1 pk lager scoorde dan mijn huidige heb ik er vertrouwen in dat het probleem is gevonden.
Waarschijnlijk heb ik een hele tijd met een klein scheurtje rondgereden waardoor het geluid niet direct opviel maar er wel 1,5 tot 2 pk verloren ging.
Dus voor Jubbega zal het wel weer goedkomen.
@Ruud: Ik heb inderdaad nogal met wat pijpjes gereden waaronder ook de c21 rep en 04 rep. Totaal denk ik dat ik zo'n 15 verschillende ontwerpen getest heb, en nu heb ik weer een nieuw ontwerp op de plank liggen waarvan de verwachtingen hoog gespannen zijn...