Aerox-Evo70 said:tijd voor een titanium drijfstangetje, en anders polijsten tot je erbij neervalt
OST-Puch said:volgens mij is het geen probleem om big-end as af te draaien. Het is misschien een duurdere oplossing, maar wat weegt dat op tegen het feit dat die 2fast-assen zo snel stuk gaan. Als het met deze is gebeurd kan het ook met toekomstige krukassen van 2fast gebeuren. En anders moet je de gaten in de krukwang vergroten, dit is misschien nog makkelijker aangezie zo,n bigend-as behoorlijk is gehard
ABT said:Bij een groter big-end wordt het drijfstangoog alleen maar slapper, omdat er geen ruimte is, dus dat lijkt me niet slim......
Het lager is prima zo te zien, dus het zit hem gewoon in de kwaliteit drijfstang.
Als je op een krukas uit Italië moet wachten red je het wel voor Genemuiden 2008, dus ik zou gewoon zelf wat anders verzinnen.
Simonini assen zijn goed verkrijgbaar, kosten minder dan de helft en gaan waarschijnlijk wel net zo lang mee
Joël said:Wat me wel opvalt is dat de smeergeulen van de 2fast drijfstang rechthoekig zijn, bij malossi worden deze geradiusd. En juist op zo'n hoekje is de drijfstang o.a. doorgescheurd. Een dergelijke afwerking kan natuurlijk het verschil maken.
QUOTE]
Dat heeft er zeker mee te maken, als je een radius aanbrengt gaat de spanningsconcentratie ook erg omlaag, maar dat weet jij ook.
Waarom kijk je niet eens een een drijfstang van een crosser? Die ogen zowiezo als stuk sterker. Het enige probleem is het vinden van de juiste maat.
Ik reed bijna altijd al met een team2000 asjeBart@Sp said:team2000 "titanium" drijfstang is idd bullshit, titanium is niet magnetisch, hou maar eens een magneetje bij een team2000 asje.
met het oog op de team99 drijfstang, kwa toeren moet dat wel goed gaan (neem bijv mol/andries met hun nx sessies :+) alleen dat brokkie koppel wat zo een 2fast cillindertje meer geeft dat geeft denk ik het probleem? of zie ik dat verkeerd..
opzich wel een goeie om over na te denken ja
zijn je wangen ed nog wel goed? of wil je dit niet meer gaan gebruiken ivm met vermoeing?
Johan... said:Dat heeft er zeker mee te maken, als je een radius aanbrengt gaat de spanningsconcentratie ook erg omlaag, maar dat weet jij ook.
Waarom kijk je niet eens een een drijfstang van een crosser? Die ogen zowiezo als stuk sterker. Het enige probleem is het vinden van de juiste maat.
Bart said:Drijfstang van kx60, ar50 en PRO-x. allemaal 85 mm. Alleen bigend pen is anders, 20, 18 en 16 mm. Foto's zijn afkomstig van VRM.
Mol said:Ik reed bijna altijd al met een team2000 asje
Verder vind ik het echt zwaar klote voor je Joël.
Maar ivm die 2fast krukas, de nieuwe "titanium" versie die uitgebracht is, is dat met de achterliggende gedachte dat in de versie die jij hebt de drijfstang niet helemaal ok is, of ben jij er verder ook niet zo diep op ingegaan? Misschien de moeite waard om dat uit te zoeken.
Als je geen drijfstang/complete as kan vinden kan ik misschien wat voor je regelen. Waar ik ook aan zat te denken is een Fabrizi as, die zien er op het eerste oog best goed uit.
Suc6 met je schade herstel
ghost-dna said:dit is echt niet relaxed.....ziet er lelijk uit.
maar misschien was het gewoon slijtage. je ree er al een jaar ofzow mee op elke meeting enzo ( correct me if im wrong ) dan kan het wel is gebeuren
maar het is in iederegeval echt zonde !! ik hoop dat je een goede oplossing kan vinden .
suc6
ghost-dna said:dit is echt niet relaxed.....ziet er lelijk uit.
maar misschien was het gewoon slijtage. je ree er al een jaar ofzow mee op elke meeting enzo ( correct me if im wrong ) dan kan het wel is gebeuren
maar het is in iederegeval echt zonde !! ik hoop dat je een goede oplossing kan vinden .
suc6