JS Sprintframe 2Fast4Race

Status
Not open for further replies.
SPIROX said:
zeer nette scoren heb je neer gezet.
had ff je blokje bewonderd toen ie nog op de bank stond met gaar runner frame er aan vast. maar blokje ziet er zeel netjes uit, en je achterbandje met recht loopvlak is ook wel nice.

suc6 komend seizoen!!!

- luuk

Ook een EPC klant zeker? Band is een Heidenau slick, erg fijn bandje...

@Cris: ga je ook naar de Friese sprints? Of alleen SBO?
 
KrazieHansie said:
Ding is egt te mooi... hoop dat je van schie van zijn 1e plaatsje rijdt dan doe ik je daar nog een paar biertjes
Succes met het beest

Oooi

Bedankt, we zullen wel zien. Ik ga zelf rijden dus ik verwacht in de reactietijd wat te winnen t.o.v. vorig jaar toen mijn neefje reed.

-Cris- said:
Ik rij mee met SBO en daarnaast natuurlijk ook Jubbega , Damwoude en Genemuiden:7 .

Mooi, het zal me benieuwen wat voor sjeesframe je hebt gebakken!
 
Joël said:
Mooi, het zal me benieuwen wat voor sjeesframe je hebt gebakken!

Dat kan je 6 mei mooi zien:~ :~Wat wij in elkaar hebben gespetterd en geslaktO-)
 
Last edited:
En ik ben echt benieuwd wie van jullie sneller is:D
Ik weet dat die van jou super snel is, maar ik weet ook dat cris niet voor niets zich stil houdt:P

Suc6 ermee;)
 
Fonz NRG said:
En ik ben echt benieuwd wie van jullie sneller is:D
Ik weet dat die van jou super snel is, maar ik weet ook dat cris niet voor niets zich stil houdt:P

Suc6 ermee;)

zich stilhoud? waarom weet iedereen dan dat hij een 2fast sprinter heeft?

Ik vind het een mooi project..

Huib....
 
Joël said:
Eerlijk gezegd denk ik dat ook, de betrouwbaarheid zal er ook niet echt van opknappen.
We zien het allemaal wel, hoe vordert jouw sprinter eigenlijk? In het geheim alweer een nieuw frame aan het bouwen? ;)


Je liegt smiegt :P Je gaat aan het gas hoor! :D
Ik heb nog steeds geen schade. Als je weet hoe je ermee om moet gaan blijft het heel :)
 
is die nieuwe zuiger nu die polini evo zuiger?
voor de rest zeer mooi project..wat je al veel vaker hebt gehoord
 
A-Bizar said:
Je liegt smiegt :P Je gaat aan het gas hoor! :D
Ik heb nog steeds geen schade. Als je weet hoe je ermee om moet gaan blijft het heel :)

Jij gebruikt NX tot een acceptabel vermogen van 24+ pk.
Als je met 2fast al 25+ haalt en daar nog eens een bescheiden winst van 5 pk overheen zet zit je aan 30 pk. Dan kan het wel zijn dat je het mengsel voor elkaar hebt, maar de gehele overbrenging naar het achterwiel is ook niet zomaar met dergelijke vermogens te belasten.
Zeker omdat bij het indrukken van de lachgas knop je een vrijwel verticale vermogensstijging hebt, iets wat een veel grotere belasting geeft dan een natuurlijke vermogensopbouw.
 
Joël said:
Bedankt, we zullen wel zien. Ik ga zelf rijden dus ik verwacht in de reactietijd wat te winnen t.o.v. vorig jaar toen mijn neefje reed.

Ja ik hoop het wij zijn 1 keer voor um geindigd maar dat was toen niet helemaal eerlijk gegaan daar maar was wel een mooi gevoel :P
Succes :W
 
Joël said:
Jij gebruikt NX tot een acceptabel vermogen van 24+ pk.
Als je met 2fast al 25+ haalt en daar nog eens een bescheiden winst van 5 pk overheen zet zit je aan 30 pk. Dan kan het wel zijn dat je het mengsel voor elkaar hebt, maar de gehele overbrenging naar het achterwiel is ook niet zomaar met dergelijke vermogens te belasten.
Zeker omdat bij het indrukken van de lachgas knop je een vrijwel verticale vermogensstijging hebt, iets wat een veel grotere belasting geeft dan een natuurlijke vermogensopbouw.


Als ie de streep maar haalt }) :winner:
maar k denk dat je idd gelijkt heb, het vermogen loop niet op maar knalt er meteen uit. Toch zal het ook een kwesty van testen zijn, maar is dat het waard met zulke dure spullen word dan de vraag.
Ben benieuwd iig dit seizoen, k vind het nog steeds een uber vet ding 9||6
 
is er niet iets te fixen dat die pompen wat minder hard draaien dan? Lijkt me een logische oplossing dus. Alleen afstelling is "ff" kut :p
 
ruud. said:
is er niet iets te fixen dat die pompen wat minder hard draaien dan? Lijkt me een logische oplossing dus. Alleen afstelling is "ff" kut :p

is niet nodig. :)
gewoon testen en je merkt vanzelf wat er gebeurd.
De kijk hierop is bij velen mensen verkeerd.

Maar wie niet luisteren wil... dan niet :P
 
ruud. said:
nog speciale reden gehad om 235 staal te gebruiken voor het frame? Kosten?

Niet zozeer kosten, wel verkrijgbaarheid. Ik had het liever in S275 of S355 gemaakt, maar dat was een stuk lastiger te krijgen. Aangezien ik wel uitgegaan was 235 n/mm^2 was het frame voldoende sterk.
 
Joël said:
Niet zozeer kosten, wel verkrijgbaarheid. Ik had het liever in S275 of S355 gemaakt, maar dat was een stuk lastiger te krijgen. Aangezien ik wel uitgegaan was 235 n/mm^2 was het frame voldoende sterk.

hoe heb je het eigenlijk berekend? Doel voornamelijk op het vermogen wat het blok afgeeft.
Het is van veel factoren afhankelijk en iig voor mij geen doen om +/- 25 pk op het achterwiel om te rekenen / zetten in een bepaalde berekening zodat je weet dat je constructie goed is.

Je kan berekenen hoeveel nm er op je frame komt te staan. Maar ik zou dat persoonlijk alleen kunnen berekenen als je het frame stil laat staan. Beetje krom uit gelegt.... het frame aan de voorkant vast zetten en er een bepaald aantal NM aan de achterkant tegen aan zetten.

Maar je frame rolt.... dus hoe heb je dat bepaald?
Je zal dan om het perfect te krijgen je vermogen , grip , gewicht van het ding en van jou , roterende massa van je voorwiel , wrijving , etc , allemaal op een rij moeten zetten.

Je voorwiel/frame wil ook nog eens omhoog komen.
Je hebt de lengte om dit zoveel mogelijk te voorkomen ( geen wheelies )... dus op dat punt komt er ook nog eens onwijs veel kracht te staan.

Ik heb me er verder nooit in verdiept omdat ik weinig tijd en zin had. Ik ben meer iemand van testen en op gevoel af gaan of het lichter kan. 9 van de 10x dus gewoon te zwaar :X

Ik vraag dit echt uit intresse. niet dat ik in je twijfel ofzo hoor :)
 
A-Bizar said:
Maar je frame rolt.... dus hoe heb je dat bepaald?
Je zal dan om het perfect te krijgen je vermogen , grip , gewicht van het ding en van jou , roterende massa van je voorwiel , wrijving , etc , allemaal op een rij moeten zetten.

Deze punten zou ik iig verwaarlozen :p Beter uitgaan van 3 situaties oid. Wegrijden, wheelie, remmen. Als ie dat allemaal goed houd, icl veiligheidsmarge :+ lijkt het me dat je al een aardig eindje bent..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top