JS Sprintframe 2Fast4Race

Status
Not open for further replies.
Heb je ook nog gemeten of er nog vermogensverlies in zat ? (tussen de verschillende drijfstangen oid ? :P ) Zo nee, lekker zo door branden :W Als het al verrot is, heb je gelijk een nieuwe op voorraad. Plus het is weer een kutklusje alles er weer af halen en weer opnieuw monteren :D
 
emo said:
Damn! how did you break that??

Well, it just broke during a testrun... I think fatique caused the breakdown.

D.J said:
Heb je ook nog gemeten of er nog vermogensverlies in zat ? (tussen de verschillende drijfstangen oid ? ) Zo nee, lekker zo door branden Als het al verrot is, heb je gelijk een nieuwe op voorraad. Plus het is weer een kutklusje alles er weer af halen en weer opnieuw monteren

Voor mijn gevoel liep hij afgelopen weekend ietsje beter dan voorheen, maar ik denk niet dat dat in de drijfstang zit. Eerder in het bijgewerkte carter en anders bewerkte nieuwe membraan.
Waar mij het om gaat is dat een dergelijk geintje in de toekomst wil voorkomen, deze keer had ik nog het geluk dat mijn cilinder het overleefd had, dat kan ook anders aflopen. De vraag is welke drijfstang het betrouwbaarst is, als ik dat weet vind ik het niet zo erg om er eventueel weer een dag werk aan te besteden.
 
Maandag heb ik mijn nieuwe acceleratiemeter uitgeprobeerd.

De uitkomsten zijn... op zijn minst indrukwekkend. Hier een viertal grafieken met toelichting:


[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=17689&d=1145355358[/ir]

Een 0-62 mph sprint (0-100 km/h). Op deze grafiek is de G-kracht (X Gs) en de afstand uitgezet tegen de snelheid. Let erop dat de snelheid in mijl/uur en de afstand in mijlen is. Paars G-kracht, rood afstand.
1 mijl = 1,6 km.
Te zien is dat mijn sprinter tot zo'n 25 mijl/uur (40 km/u) meer dan 1 G aan acceleratie genereert. Sneller dan een vrije val dus.
Verder zien we dat de 62 mijl/uur (100 km/uur) al behaald wordt na zo'n 0,034 mijl, iets meer dan 50 meter!!
Maar in hoeveel tijd? Dat is te zien op de volgende grafiek.


[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=17691&d=1145355358[/ir]

Dit is dezelfde grafiek, maar nu uitgezet tegen de tijd (seconden). De rode curve is afstand, de gele snelheid en de paarse G-kracht.
De snelheid topt bij zo'n 8.9 sec, maar de curve begint pas te lopen bij 5.2 sec. Een simpel rekensommetje: 8.9-5.2= 3.7 sec van 0-100 km/u!!!


[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=17690&d=1145355358[/ir]

Deze grafiek is een 1/8 mile sprint, dus ongeveer 200 meter. Wederom is de G-kracht en afstand uitgezet tegen de snelheid.


[ir]http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=17693&d=1145355533[/ir]

En weer de 1/8 mile sprint, met afstand en G-kracht tegen de tijd.
De afstand (rode lijn) heb ik ingesteld op een max waarde van 0,094 mijl, dat overeen komt met 150 meter. Ook heb ik de begintijd op 0.3 sec gezet omdat daar de grafieken echt beginnen te lopen.
We zien dat de 150 meter eindigt bij ongeveer 6.8 sec, maar de curve begint bij 0.3 sec. Dat maakt 6.8-0.3 = 6.5 sec voor de 150 meter sprint.

Verder is hier ook de 0-100 km/u sprint te zien, omdat de snelheidsschaal is ingesteld op 62.5 mijl max. We kijken naar de gele curve en zien hem toppen bij 3.8 sec! Minus de 0.3 sec begintijd maakt 3.5 sec voor 0-100 km/u!!!

Aardig brute waarden allemaal vond ik zelf, mocht iemand nog een verzoek hebben om bepaalde zaken op de x-as of y-as te zien is dat geen probleem.
 
Netjes, netjes. Wil hem wel weer eens in aktie zien op een meeting. Maar zijn deze waardes verkregen door op de weg te testen of op een andere manier (wat ik me niet kan voorstellen).

En een vraagje: hoeveel kost zo'n acceleratiemeter en van welk merk?
 
Te zien is dat mijn sprinter tot zo'n 25 mijl/uur (40 km/u) meer dan 1 G aan acceleratie genereert. Sneller dan een vrije val dus.

ik dacht altijd dat 0g gewichtsloosheid was. En dat je constand 1 G op je lichaam hebt.
Zit ik er nou naast of.... ?

Wel leuk spul :)
 
Dit is wel leuk om zo eens te lezen, en ook best intressant. Maar nog ben je afhankelijk van de omstandigheden waarin je je frame loslaat, wat er best eens voor kan zorgen dat dit alsnog niks zegt. Maar onder de juiste omstandigheden is dit wel indrukwekkend ja *D
 
een site said:
Wij zijn op de aarde allen blootgesteld aan een versnelling met een grootte van +1 G.
Of is dit een ander soort G-kracht ?
( noob op dit gebied hoor :) )

aangezien 1g je eigen lichaamsgewicht is.
 
JusSeb said:
Maar dit word berekend in beste omstandigheden neem ik aan?

Ziet er netjes uit :)

Dit is niet berekend maar gemeten. Op de weg, met niet de allergunstigste omstandigheden want er stond een behoorlijke wind.

cozmo said:
En een vraagje: hoeveel kost zo'n acceleratiemeter en van welk merk?

Het is een mr dyno, deze meet dus echt G-kracht (op 0,00015 G nauwkeurig) en a.d.h.v. de versnelling en tijd kan de afstand en snelheid worden afgeleid. Het ding logt 100 keer per seconde!
In tegenstelling tot een veel minder nauwkeurige Stage 6 powertester die snelheid meet op een wielsensor en daar alles vanaf leidt.

DG SF2 said:
Dit is wel leuk om zo eens te lezen, en ook best intressant. Maar nog ben je afhankelijk van de omstandigheden waarin je je frame loslaat, wat er best eens voor kan zorgen dat dit alsnog niks zegt. Maar onder de juiste omstandigheden is dit wel indrukwekkend ja

Er stond een behoorlijke wind, maar ik had goed wegdek. Je ziet wel dat je keer op keer iets andere curves krijgt, maar als je kijkt naar de 150 meter sprints liggen die waarden vrij dicht bij elkaar.

A-Bizar said:
Of is dit een ander soort G-kracht ?
( noob op dit gebied hoor )

Dat is dezelfde kracht, maar omdat er aarde onder je voeten zit versnel je niet. Spring je van een ravijn (vrije val) dan maak je ook daadwerkelijk snelheid veroorzaakt door de 1 G acceleratie.
 
Joël said:
Dat is dezelfde kracht, maar omdat er aarde onder je voeten zit versnel je niet. Spring je van een ravijn (vrije val) dan maak je ook daadwerkelijk snelheid veroorzaakt door de 1 G acceleratie.

ah ok, duidelijk :)
 
Joël said:
Er stond een behoorlijke wind, maar ik had goed wegdek. Je ziet wel dat je keer op keer iets andere curves krijgt, maar als je kijkt naar de 150 meter sprints liggen die waarden vrij dicht bij elkaar.

Wel heel tof om dit allemaal te zien, als je dit als gemiddelde neemt heb je iig een erg mooi uitgangspunt. 3.5 seconde doen over de 100 km/h bereiken, het kan niet anders of het moet een hele ervaring zijn om op dat frame te rijden
 
heel erg leuk ding. ik heb er zelf ook 1 alleen dan een heel wat eenvoudiger versie, geeft waarden alleen weer via eigen displaytje. vond hem vooral handig bij uitmeten van vertanding..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top