Denk dat de voornaamste winst bij het compount van hun banden te vinden is. Iets wat regelementair zeer beperkt is bij scooter's. Daar is die mu weer...Joël said:...Als ik meer kracht wil overbrengen moet ofwel de mu waarde beter ofwel de achterwiellast omhoog.
Met de huidige dimensies kan ik precies een kleine wheelie toelaten dus maximaal druk op het achterwiel toelaten en maximaal kracht overbrengen.
Ik vind het trouwens wel lachwekkend dat Andries stelt dat de lengte bij de "echte" dragsters wel degelijk een reden heeft (omdat die weten waar ze mee bezig zijn) maar het bij mij een loos ontwerp is.
Dat is juist met exact dezelfde reden gedaan.
Natuurlijk kunnen de echte dragsters veel meer vermogen overbrengen omdat alleen al de wegdek omstandigheden vele malen beter zijn dan de zanderige boerenlandweggetjes waar ik op moet sprinten.
Enrico@Sprinter said:Nou, leek mij niet echt om het schoonhouden gaan hoor.. Er zat zo een laag lijm op dat toen hij terug kwam het zwarte van de band niet eens meer zichtbaar was
Jerry said:En ook al verschillende bandenspanningen geprobeerd?
Zou een optie zijn, alleen gaat je overbrenging dan wss weer slippen en moet je het gewicht behoorlijk zwaar maken(en dat willen we niet) wil je er iets van merken. Dan zou ik eerder nog zo'n plaat @ de ontsteking maken.Big B NRG said:Misschien is een verzwaringsplaat op de velg wel een oplossing. Gewoon het ideale gewicht vinden zodat je nét geen spin hebt..
PTT NRG said:Zou een optie zijn, alleen gaat je overbrenging dan wss weer slippen en moet je het gewicht behoorlijk zwaar maken(en dat willen we niet) wil je er iets van merken. Dan zou ik eerder nog zo'n plaat @ de ontsteking maken.
Runner1987 said:Ik snap niet wat het probleem is. Het frame knalt gewoon. Iemand kwam met wat punten van kritiek met uitzicht op eventuele toepassing van NX oid. Nu is het frame imo nogmaals gewoon goed. Zo nu en dan een mindere run zal je zelfs hebben als je er ESP ABS en weet ik veel wat nog meer aan zou hangen. Een beetje onvoorspelbaar maakt het spannender.
A-Bizar said:Dat is wat ik bedoel ja.
en laat het wel duidelijk zijn dat ik het allemaal absoluut goed bedoel hoor.
Zelf een goed werkend frame bouwen is echt niet zo simpel en ik heb er ook echt respect voor.
Wat ik bedoelde over die dragracers is gewoon dat je het daar niet echt mee kunt vergelijken omdat dat die met totaal andere factoren werken.
En daar zit al zoveel meer ontwikkeling in dan bij ons.
Wij hebben ons zo gigantisch lang bezig gehouden met het motorische gedeelte en beginnen sins een korte tijd wat framepjes te zien.
De mensen die zeggen " gewoon niet zeuren dit is perfect zo. Kijk hoe hard ie gaat. Dus lekker zo laten " zijn imo erg kortzichtig.
Als iedereen zo dacht was de aarde nog plat en reden we allemaal rond met 8 pk.
Ik zie het gewoon zo dat een SCOOTER nooit de eerste meters mag pakken op zo'n sprintframe.
En dat zie ik jammer genoeg vaak gebeuren.
Die eerste meters kan je 10des van secondes pakken. Dat weet je zelf ook
Probeer dat als je al 70 rijd oid , maar weer eens terug te winnen.
En een wheeliebar moet ook energie opvangen. Dus een stugge wheeliebar heeft imo een slecht effect.
Joël said:Eindelijk even tijd om te reageren. Tussen de regels in mijn commentaar.
Ben ik het niet mee eens, dat zijn precies dezelfde factoren.
Namelijk wiellast, wrijvingscoefficient wiel / wegdek en weerstand tegen wheelies, en natuurlijk massa en vermogen/koppel. Alleen dan in het groot.
En die mannen krijgen een schone baan die ook nog eens met een soort van lijm wordt besproeit. Op zo'n baan zou ik nog niet 1% wielspin hebben.
2 said:Van Schie rijd al 3 jaar zeer succesvol met hetzelfde ontwerp.
Zoveel ontwikkeling zit daar echt niet meer in.
Als je goed nadenkt/ goede berekeningen maakt kun je een licht en sterk frame bouwen. Het is dan alleen zoeken naar de juiste lengtes om een goede balans tussen wielspin en wheelie te krijgen.
3 said:Dat is een punt, perfect is het nooit. Dat is echter een heel verschil met:
"de constructie/het idee van dit frame is totaal verkeerd"
Als dat zo was had ik nu ook geen 3 bekers van de 4 verreden wedstrijden.
4 said:Die eerste meters zit hem in de reactie. Dat staat volkomen los van het ontwerp van het frame.
A-Bizar said:Als je volgas weg kan en de rest van de sprintframes niet... dan zit het m niet eens meer in de reactie
A-Bizar said:Dus andere factoren. Ze krijgen een totaal andere baan.
Jij zal daar geen spin hebben... maar op de banen die wij gebruiken wel. Dus je constructie voor onze doeleinden is niet goed.
Dit vind ik een verkeerde instelling. Van schie rijd suc6vol omdat ie eerste rijd? Misschien heeft hij geen goede concurenten?
Ik zeg niet dat het zo is hoor. Maar ik vind niet dat je het zo simpel moet bekijken.
Moet je kijken wat er gebeurd als je geen wielspin hebt. Dan had je alle wedstrijden eerste geweest.
Als ik zie hoe dicht je bij van schie zit terwijl je gewoon echt slecht weg komt.
Dan denk ik dat je hem gigantisch voorbij knalt als je een constructie vind waardoor je wel goed weg kan komen.
Als je volgas weg kan en de rest van de sprintframes niet... dan zit het m niet eens meer in de reactie
Joël said:Het wegdek (mu waarde!) is een zeer onconstante factor, dat reken je niet even "weg", dat blijf je gewoonweg houden.