John's 2Fast4Race Sprintframe

Status
Not open for further replies.
John, Sherrif!

Ding liep echt lekker, doodzonde van je 2e run...

Wel tof dat je iig "tot" de omloop gehaald heb. :p
 
Heren bedankt voor jullie reactie's.

Hij liep gisteren idd erg lekker! jammer dat ik niet in de omloop gereden heb. Mischien dat ik toch eens overweeg om er een lichtere rijder op te gooien. Om net even de 6.xx grens aan te tikken.
 
Ding zag er met rijden ook super stabiel en veilig uit !:) onder de 7 moet wel lukken met lichtere rijder
 
He buur :D zag er goed uit :D was weer een gezellig dagje :D jammer dat je weg gegaan bent we hebben totaal geen regen gehad enneh niet weer benzine kraan vergeten :+ das niej goed :+
 
Heren bedankt voor jullie reactie's.

Hij liep gisteren idd erg lekker! jammer dat ik niet in de omloop gereden heb. Mischien dat ik toch eens overweeg om er een lichtere rijder op te gooien. Om net even de 6.xx grens aan te tikken.


Dat MOET je doen John!

Alleen denk ik dat je dan even een stuk langer moet vertanden.
Ik heb @ mijn frame toen even test gereden met een rf van 9.XX.
Ik had alleen maar wheelspin en wheelies. (ik weeg 59 kilo)

Die 7.4 is echt super netjes!
Met een rijder die 40 kilo minder weegt, rijd je er zo een halve seconde af (mits ie dus volgas weg kan/ je een stuk langer vertand).
 
Voor een rijder van minder dan 40KG moet John denk ik even naar Africa! Rijders onder de 60KG zijn wel tevinden, ik zelf bied me ook wel aan (60/61KG) :p
 
100+ kilo -40 = 60+ kilo

lezen :p

A-Bizar,

Als je goed leest staat er echt van een rijder minder dan 40 kg.
Maar boeiend, John Hij ziet er zeker goed uit. en de tijden van dit jaar moeten en kunnen ook zeker sneller, ook met jouw erop.

Gr Robert
 
A-Bizar,

Als je goed leest staat er echt van een rijder minder dan 40 kg.
Maar boeiend, John Hij ziet er zeker goed uit. en de tijden van dit jaar moeten en kunnen ook zeker sneller, ook met jouw erop.

Gr Robert

Dan moet jij toch zelf even beter lezen want dat staat er niet.

Lezen doe jij volgens mij zowiezo niet want dan had je geweten dat je een oud topic niet mag kicken...

Nou hij toch gekicked is:

Foto-RJFZG8U3.jpg


Had ik nog gespot.
 
A-Bizar,
Als je goed leest staat er echt van een rijder minder dan 40 kg.

Met een rijder die 40 kilo minder weegt,
Dus
met een rijder die 40 kilo minder weegt dan John....
niet
met een rijder die minder dan 40 kilo weegt...

Compleet andere zin. :*



Leuke pic john :)
Aan de 1ne kant wel jammer dat je geen sbo rijd. Ben benieuwd naar de tijden zodra je wat meer sprints hebt gereden en dingen hebt veranderd/getest. :)
Nog wel van plan ooit sbo te gaan rijden?
 
Ik zit er nog wel eens over na te denken. Maar met mijn huidige baan kom ik er helemaal niet meer aan toe zowat.
 
Zo even een Test update.

Ik heb vandaag met Dennis en Michel 3 uur lang lopen testen met:

Evo poelies t.o.v Malossi torgue.
Gestraalde vario.
Rolletjes. 3,8 gr een mix van 3,6 en 4,5 (dacht ik) en 4,0 gr.
Shimmetjes.
Koppeling met en zonder gewichtjes.
Nieuwe Stage 6 halfpoelie.

Resultaat is voor het gevoel een behoorlijke vooruitgang. Maar dat moeten we natuurlijk afwachten op Genemuiden. Ook gaat Dennis mischien voor mij rijden. Ook op de filmpjes hieronder wel te zien.


Het was iig strepen trekken:

IMG_3122.jpg


IMG_3111.jpg


IMG_3115.jpg


Dennis. Met wheelspin.

[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=nUqxqX6GV1o"]YouTube - Dennis @ 80cc frame[/ame]

Ik.

[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=lhdzDxkVCBU"]YouTube - John @ 80cc frame[/ame]

Dennis weer.

[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=ZexJaiwF8nY"]YouTube - Dennis @ 80cc frame 2[/ame]

Ik met wheelspin.

[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=4imXPCQmubc"]YouTube - John @ 80cc Frame 2[/ame]

En michel. Die duidelijk te klein was voor dit lange frame (en daarom niet echt hard ging)

[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=NC1XncfxXoM"]YouTube - Michel @ 80cc frame[/ame]

Tot Genemuiden :*
 
Heb jij nooit last van onstabiliteit in je frame? Jouw frame constructie heeft weinig stijfheid lijkt mij. Ik heb een dergelijk contstructie gebruikt bij mijn vorige frame, wat erg onstabiel was boven de 80km/h. Ik reed wel zonder vering wat natuurlijk ook weer nadelig is.

Verder een mooi project. Zag um nog staan in damwoude.
 
Heb jij nooit last van onstabiliteit in je frame? Jouw frame constructie heeft weinig stijfheid lijkt mij. Ik heb een dergelijk contstructie gebruikt bij mijn vorige frame, wat erg onstabiel was boven de 80km/h. Ik reed wel zonder vering wat natuurlijk ook weer nadelig is.

Verder een mooi project. Zag um nog staan in damwoude.

ik heb dus vanmiddag behoorlijk veel gereden, en ik dacht eerst ook dat het misschien zou slingeren oid.
maar ding licht als een blok op de weg.
Vanaf het gasgeven tot aan het remmen gaat het allemaal perfect.

Was zeker een geslaagde middag, die poulies hadden zijn nut wel :)
 
Alleen voor mij was het niks :D
Kijk me aankomen zwabberen @ laatse filmpje :#

Haha maja resultaat mocht er best wezen na 3 uurtjes ;)
 
Heb jij nooit last van onstabiliteit in je frame? Jouw frame constructie heeft weinig stijfheid lijkt mij. Ik heb een dergelijk contstructie gebruikt bij mijn vorige frame, wat erg onstabiel was boven de 80km/h. Ik reed wel zonder vering wat natuurlijk ook weer nadelig is.

Verder een mooi project. Zag um nog staan in damwoude.

Dat die van jou slingerde kan komen door een verkeerde zithouding, de balhoofdhoek, band, vork, "verkeerde" montage van vork/balhoofdlagers (kan zijn dat je vorkje heel iets krom was waardoor ie zwaar/schokkig stuurd), misschien te korte wielbasis, wegdek etc etc.

Beweging in het frame (als jou frame de zelfde lengte en opbouw had, volledig uit 20mm/2mm buis) zal het niet zijn.

Uiteraard kan "elke" machine een keer een zwabber maken door bv een oneffenheid in de weg of een foutje van de bestuurder. :)
 
Last edited:
ik hoor ook wel eens vaker dat polini poulies het soms beter doen als malossi.
ik zit er ook aan te denken om polini te kopen.
 
Dat die van jou slingerde kan komen door een verkeerde zithouding, de balhoofdhoek, band, vork, "verkeerde" montage van vork/balhoofdlagers (kan zijn dat je vorkje heel iets krom was waardoor ie zwaar/schokkig stuurd), misschien te korte wielbasis, wegdek etc etc.

Beweging in het frame (als jou frame de zelfde lengte en opbouw had, volledig uit 20mm/2mm buis) zal het niet zijn.

Uiteraard kan "elke" machine een keer een zwabber maken door bv een oneffenheid in de weg of een foutje van de bestuurder. :)

Wat je zegt zou idd kunnen. Ik vroeg me zomaar af of dit probleem hier ook optreedt.
Ik ga er van uit dat dit bij mijn nieuwe frame ook niet meer het geval is :)
Het was ook hoofdzakelijk bij het afremmen. (wat bijna altijd is)
Ik zag bij John ook een stuurdemper is dit noodzaak? Of zomaar een hebbedingetje?

gr,
Tom
 
Die stuur dempers werken wel, en is niet echt een hebbe dingentje maar een minimum wat erop hoort.
Dat zorgt voor het wat zwaarder sturen en niet zomaar kunnen zwabberen etc.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top