John's 2Fast4Race Sprintframe

Status
Not open for further replies.
@Harjo,

Idd dat had gekund maar het ik geen zin in :D.

@ Plaat discussie:

De keuze voor de plaat is omdat ik er toch wel een aantal goede dingen overgehoord heb. Betere en strakkere lijn langer het vermogen vast houden etc. onderin minder fel dus minder last van wheelspin etc. Ik heb het nog niet op de bank of straat getest maar kan me er wel enige logica in zien. (Roterende krachten)
 
Meer massa aan de krukas. Getest en scheeld aardig, houdt ie wat langer zijn vermogen vast, maar meer vermogen kreeg ik er niet van.

En pakt het blokje dan nog steeds evenhard op? met zo'n zwaar ding aan de krukas? lijkt mij wel een must bij een sprinter..
 
En pakt het blokje dan nog steeds evenhard op? met zo'n zwaar ding aan de krukas? lijkt mij wel een must bij een sprinter..

Je moet eigenlijk zo kijken, normaal gesproken houd jij je scooter niet onder bedwang met wegtrekken (wheelie) en door dit zal bij het begin wat rustiger lopen en lukt het om op de grond te houden(ideaal voor sprinters).
En heeft nog zelfs positieve werking, wanneer hij gebruikt maakt van de massa die op krukas komt zal meer toeren gaan maken dus zwaarder rollen erin. En zal immmers harder moeten doorlopen, bij John en mij was duidelijk verschil van 15 km/p over finish (John 106 km/p, Ik 121 km/p).

Bij gebruik van dit vliegwiel pakt de motor rustiger op en wordt het doorlopen bij hoge toerentallen stabieler. Met name bij race-gebruik is een vliegwiel zeer gunstig.

Ik heb dit immers wel getest op de testbank en was positief. Zowel testbank en op de baan.
 
Hij pakt iets minder snel op maar bouwd het vermogen wel heel snel en constant op en houdt deze een stuk langer vast. @jordy Wat moet ik anders testen dan gasgeven als ik er achterstevoren op zit of hoe moet ik dat zien.
Ik blok is anders en reageert anders
 
Ik denk dat hij toch GENOEG getest heeft, zoniet zou ik je uitleg wel eens willen weten, waarom het meer pk zou moeten geven door het aanbrengen van een extra gewicht op het krukas?

Met meer massa aan de krukas heeft ie minder moeite om door de compressieslag te komen.
 
wat een discussie zeg....
Misschien even een apart topic voor aan maken?
Vanmiddag hebben we het getest op het blok, en kwa rijden en vooruitgang was het niet positief. waarschijnlijk moet het ook door het veranderen van de inlaat gewoon weer opnieuw afgesteld worden, nu gaat die gewoon zonder plaat rijden.
 
denk dat de inlaat zeker wel zijn nut heeft en idd gewoon goed afgesteld moet worden.
ben benieuwd wat je voor progressie boekt i.c.m de nieuwe parts

Emiel.
 
your steering demper looks great?
witch brand?

did the flyweel on the ignition brings some N/m more?
 
er wordt een vraag aan john gesteld en meteen zijn er een paar die hun eigen ervaring gaan posten,, begin dan gewoon lekker je eigen project pagina kan je die gaan verpesten:)

ontopic

geen last met lekken van de stuurdemper? ander even vloeibare pakking tussen de "pluggen" doen.

is je vl13 ook al aangepast voor het plaatje of is dit niet nodig? aangezien je recht spruitje een kleinere diameter had.
 
Dat apparaat van jou wordt steeds vetter en vetter john ;)
leuk spul om te testen. ben benieuwd wat er uit de tests gaat komen.
suc6 op damwoude iig.
 
Mensen bedankt weer voor de reactie's

Stuurdemper lekt idd en moet nog even gefixed worden.
Ik heb idd even het membraan aangepast. (dit het Joel me ook even laten zien en loopt nu ook super mooi over.)

Over de plaat...

Ik heb vandaag dus even met die plaat getest maar vond het 3 keer niks. Gas hernemen was klote. Gas reactie was ruk en ging niet hard (mischien toch ook anders op rollen enz?) Nou heb ik net die plaat eraf geschroeft en eens door de straat geknalt hier.....

Wereld van verschil. Ding stuiterde weer en had weer aardig wat wheelspin... dat zal op asfalt minder of zelfs weg zijn. Maar hij reed gewoon weer lekker :D

Verder moet ik hem nog wel afstellen maar het niet verkeerd.

Ik denk persoonlijk dat doordat ik zelf zwaar ben het niet zo heel gunstig is. Ik moet gewoon onderin een agressief beest hebben om lekker van zijn plek te komen. Ik kreeg ook de indruk dat hij niet lekker op toeren kwam. (helaas spacede de RPM teller weer eens....)

@ kevin de reden waarom jouw eind tijd veel hoger was als de mijne heeft nagenoeg niks met die plaat te maken. Dat komt gewoon daardat jouw vertanding veel langer is als de mijne ;)
 
Damwoude 2008

Gisteren op Damwoude gereden.


Ik hoorde later dat ik toch in de omloop zat. Ik zat namelijk in de auto en was van plan om terug te gaan. Maar toen begon ik te twijfelen of ik wel in de omloop zat, omdat ik mijn laaste run verknalt had (benzine kraantje....) Nu toch wel erg veel spijt....

Genemuiden dan maar :D

Nog even 2 filmpjes:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=MpsiuchruQM"]YouTube - John en Maurice op Damwoude[/ame]

De mislukte run:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=xRG0jSPoiw0"]YouTube - John benzine kraan vergeten Damwoude[/ame]

Mocht deze helaas niet over doen... (daar heb je dan 2 uur op gewacht...)
Jammer maar volgende keer beter.

Mijn tijd dus:

7,44 met een reactie tijd van 0,156 met een eind snelheid van 113 km/h niet slecht voor een RF van 10,3 en een 100+kilo rijder.
Ik dus:

PICT00191.jpg


Op het test stukje:

PICT00081.jpg


PICT0013-1.jpg
 
7,4 en 113 km/h met dit gewicht is idd erg lekker hoor ! :)
er zit dus zeker potentie in..

een keer een lichte rijder zoeken? ;)
om eens te kijken wat het aankan..
 
Ehh John!
Gefeliciteerd met je progressie 7.4 netjes hoor!

Was voor mij helaas de 3e plek omdat me keering het begaf bij de laatste sprint.

Volgende keer beter dus
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top