John's 2Fast4Race Sprintframe

Status
Not open for further replies.
Haha weet je ook dat je kuttapeinden had, beter dat ze nu knappen als dat je zuiger met 14k heen en weer aan het jagen is en ze dan knappen.
 
je moet een normaal tapeind kopen, geen zooi, gewoon de std, die draai je niet zomaar dol

en wat er gezegd wordt door diverse mensen, wil ik toch ff op reageren

11Nm is voor mina, dus M7
10Nm is voor opia, dus M6

echter draait heiko ze altijd op 9 a 9,5 is zat, beter ietsje te los dan ietsje te strak ivm vastlopers op de tapeinden.

als je ze iets te los zet, net als ik, dan ga ik ervan uit dat je een beetje vloeibare kit/pakking tussen je cilinder en carter zet.

gr heiko
 
In jou geval is dat idd beter icm met nx. Wel heb je dan kans dat je koppakking er eerder uit knalt, mja als je kop goed vlak is moet dat wel goed gaan. Ontopic maar weer. Over to John
 
Heiko's reactie nog niet eens gezien ;)

Ik had er originele in (mischien wel imitatie troep dan) Maar even een nieuw setje score.
 
De ene momentsleutel is de andere niet. Voor de kleine maten is het handig en gebruik een kleine momentsleutel. Ik gebruik zelf eentje van gedore, die op tienden nauwkeurig is. 1x in de zoveel word die weer geijkt.
 
De ene momentsleutel is de andere niet. Voor de kleine maten is het handig en gebruik een kleine momentsleutel. Ik gebruik zelf eentje van gedore, die op tienden nauwkeurig is. 1x in de zoveel word die weer geijkt.

Heb een kleine gebruikt...

Maar goed de tapeinden zullen wel troep geweest zijn. Vandaag even nieuwe score.
 
De ene momentsleutel is de andere niet. Voor de kleine maten is het handig en gebruik een kleine momentsleutel. Ik gebruik zelf eentje van gedore, die op tienden nauwkeurig is. 1x in de zoveel word die weer geijkt.

is een beetje onzin, elke momentsleutel geeft een afwijking op van 4% en ja een gedore is in principe een van de betere merken.

maar als ze geeikt zijn is er niks aan t handje, en wat betreft met nos kan je beter op 9NM zetten, dat maakt niet zo uit, het gaat puur om de temperatuur van je cilinder.

en de koppaking die eruit kanlt, dat is echt iets wat nergens op slaat. hoe wil je 3/4 van je pakkingeruit kanllen tyussen een kier van 0,00mm enkel met minder sopanning, vind ik heel goed VERZONNEN!

je zal altijd lekkage krijgen, bij carter/cilinder verbinding of ergens anders waar MINDER vlees is (bijvoorbeeld)

Toevoeging:
rijd je met een speed replica en je koelwatersysteem is niet goed, dan wordt hij erg warm en zet alles uit en staan je tapeinden onder meer spanning.

stel je rijd met nos en alles loopt prima en je temp blijft goed, dan zouden ze strakker kunnen.

alles heeft te maken met temperattuur en dus DE warmte-uitzettingscoëfficiënt

gr heiko.
 
je moet een normaal tapeind kopen, geen zooi, gewoon de std, die draai je niet zomaar dol

en wat er gezegd wordt door diverse mensen, wil ik toch ff op reageren

11Nm is voor mina, dus M7
10Nm is voor opia, dus M6

echter draait heiko ze altijd op 9 a 9,5 is zat, beter ietsje te los dan ietsje te strak ivm vastlopers op de tapeinden.

als je ze iets te los zet, net als ik, dan ga ik ervan uit dat je een beetje vloeibare kit/pakking tussen je cilinder en carter zet.

gr heiko

Niet helemaal mee eens.

Het zijn dezelfde cilinders... en de 1 draai je vaster omdat ie dikkere tapenden heeft. Ik weet dat het een gegeven is dat m6 normaliter vast wordt gezet op 10nm etc... maar gaat imo niet helemaal op in dit geval.

En hij loopt trouwens echt niet meteen vast op de tapenden als je hem aandraait op bv 13nm hoor ;) Genoeg ervaring mee. Wat er eerder gebeurt is dat je je koppakking owned als je hem aandraait met minder dan 10 a 11nm.
Elke keer koppakkingen vervangen of kvs in je cilinder word je ook niet vrolijk van.
 
Zo,

Toch maar even wat nieuw spul geregeld.

30MM Koso.
JS inlaat.
Nieuw type zip radje.
Malossi verzwarings plaat voor op de rotor.

Foto's

IMG_3029.jpg


IMG_3025.jpg


IMG_3015.jpg


IMG_3011.jpg


IMG_2998.jpg


IMG_2993.jpg


Morgen even alles een beetje testen.

En dan op naar damwoude!
 
erg netjes john allemaal erg verzorgd enjah carb werkt bij mij goed;)

misschien dat ik ook damwoude rij even kijke met vervoer misschien tot dan:)
 
Heb je dat plaatje ook nog getest op de bank, het verschil dan?

Nope op de testbank voor Damwoude ga ik niet meer halen.

Ik heb dit setje gekocht omdat ik een Koso 30 kocht en niet paste in std PIA recht :X
Dat had ik natuurlijk kunnen weten, maar het mijn gedachten er niet bij :D
Morgen op straat testen en dan op Damwoude kijken wat voor tijden ik rijd. Of er verbetering inzit.

Vermogen vind ik eigenlijk niet zo belangrijk meer. Als ik maar onder de 7,5 knal. (liefst nog onder de 7 :X)

@ de rest, bedankt voor de reactie's!
 
waarom de keuze voor zon plaatje ? :)
voor de rest ziet het er allemaal nogsteeds lkkr uit ! :)
 
waarom de keuze voor zon plaatje ? :)
voor de rest ziet het er allemaal nogsteeds lkkr uit ! :)

Meer massa aan de krukas. Getest en scheeld aardig, houdt ie wat langer zijn vermogen vast, maar meer vermogen kreeg ik er niet van.
 
`Mooie carb:D, heeft bij mij altijd super zn werk gedaan;p

Vind het gewoon super fijn carbje om mee te werken.

je had hem natuurlijk ook kunnen afdraaien zodat hij wel in je pia recht spuitje paste.
 
Dan heb je niet goed getest...

Ik denk dat hij toch GENOEG getest heeft, zoniet zou ik je uitleg wel eens willen weten, waarom het meer pk zou moeten geven door het aanbrengen van een extra gewicht op het krukas?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top