John's 2Fast4Race Sprintframe

Status
Not open for further replies.
Mooi helmpje hoor! :) mooiiboi, fotow met jouw nog? :P haha

@Andries, ik rij altijd met 25/30c en daar doet mijn blok het beste op. Als ik met rond 50c wegrijd krijg zo'n grote dip bij het begin. En zijn wel meerdere mensen waarvan koude temperaturen het beste op loopt omdat toch wel veller is onderin.
 
Mooi helmpje hoor! :) mooiiboi, fotow met jouw nog? :P haha

@Andries, ik rij altijd met 25/30c en daar doet mijn blok het beste op. Als ik met rond 50c wegrijd krijg zo'n grote dip bij het begin. En zijn wel meerdere mensen waarvan koude temperaturen het beste op loopt omdat toch wel veller is onderin.


25 a 30c? vind ik wel erg laag?

maar ziet er zeer netjes uit dit project..:)
groetjes kevin
 
Het is algemeen bekend dat een 2takt veel feller bij lage temp is. Maar of het ook goed voor je blokje is? en of het dan ook zijn meeste vermogen heeft? feller is niet meer vermogen.
 
Ìk rij ook altijd weg met temp van 30 32 graden
als je gewoon zorgt dat je je motor lekker stationair laat draaien voor je het doet is er niets aan de hand. Wel als je je motor aanzet keer flink aan het gas ropt en dan weg rijd dat is niet bevordelijk voor je onderdelen.
 
Zit er niet nog een beetje lucht oid in? Want in feite zou je met een klein radje gewoon goed moeten koelen.
 
Zit er niet nog een beetje lucht oid in? Want in feite zou je met een klein radje gewoon goed moeten koelen.

Tja. Ik heb hem wel goed ontlucht. Het is wel zo dat het wel wat minder constant is zo'n kleine radiateur. vorige runs ging ik ook kouder weg en dan gaat het wel.
 
Ìk rij ook altijd weg met temp van 30 32 graden
als je gewoon zorgt dat je je motor lekker stationair laat draaien voor je het doet is er niets aan de hand. Wel als je je motor aanzet keer flink aan het gas ropt en dan weg rijd dat is niet bevordelijk voor je onderdelen.

Stationair laten draaien, zal je blok fijn vinden...:P

Verder @ John: hopelijk knalt hij weer snel. Zon klein radje moet het gewoon goed doen, misschien toch ergens een luchtbel?
 
Stationair laten draaien, zal je blok fijn vinden...:P

QUOTE]

Het gaat er gewoon puur om dat je je motor op een constant temp van 30 hebt en niet even snel door paar keer flink aan het gas te trekken de temperatuur in de motor op doet laten lopen. Hierdoor zijn alle onderdelen nog niet fatsoenlijk op temperatuur en dus meer slijtage.

John zet er is een gratenhuisje op:P
Dan is het wel noodzaak voor langere vertanding denk.
 
Stationair laten draaien, zal je blok fijn vinden...:P

QUOTE]

Het gaat er gewoon puur om dat je je motor op een constant temp van 30 hebt en niet even snel door paar keer flink aan het gas te trekken de temperatuur in de motor op doet laten lopen. Hierdoor zijn alle onderdelen nog niet fatsoenlijk op temperatuur en dus meer slijtage.

John zet er is een gratenhuisje op:P
Dan is het wel noodzaak voor langere vertanding denk.

Graten huisje? (als in een lichtgewicht? :P)

Ik heb net even een nieuwe zuiger gehaald en het wandje laten poetsen. Ik heb alleen nog steeds geen idee waarom hij mij vast gepeerd is...

Bij dijkman er ook even naar laten kijken. Maar sproeier is op zich wel goed en bij 60graden mag hij niet peren.... Mischien toch de carb...
 
Tja. Ik heb hem wel goed ontlucht. Het is wel zo dat het wel wat minder constant is zo'n kleine radiateur. vorige runs ging ik ook kouder weg en dan gaat het wel.

Toch zit er ergens iets niet goed hoor.
die van mij loopt niet zo snel op in temp en ik heb mijn rad in mijn buddybak hangen.
ga altijd weg met iets van 35 graden, en finish met 40/45 graden.
 
Toch zit er ergens iets niet goed hoor.
die van mij loopt niet zo snel op in temp en ik heb mijn rad in mijn buddybak hangen.
ga altijd weg met iets van 35 graden, en finish met 40/45 graden.

Ja ik snap er ook niks van...

mijn vooronsteking staat dan wel niet goed. Maar hij staat te laat en niet te vroeg dus dat moet hem ook niet zijn volgens mij...

De carb is dan wel niet constant. Kan wezen dat hij deze run wat armer was als de runs ervoor?
 
Gewoon goede carb monteren, goed ontluchten.
En je ontstekingstijdstip goed zetten.

Dat zijn de enigste redenen die ik kan bedenken na het zien van je cilindertje.

Ik denk dat het een combinatie is van een aantal factoren.
 
Gewoon goede carb monteren, goed ontluchten.
En je ontstekingstijdstip goed zetten.

Dat zijn de enigste redenen die ik kan bedenken na het zien van je cilindertje.

Ik denk dat het een combinatie is van een aantal factoren.

Ja klopt dat zei je idd.

Ik hoor ook mensen over te hard aan draaien van de pennen? de 1 zegt BS de ander zegt dat het mogelijk is. (ik weet dat ik ze idd strak heb aan gedraaid)

Hoeveel NM moeten ze hebben normaal?
 
Ja klopt dat zei je idd.

Ik hoor ook mensen over te hard aan draaien van de pennen? de 1 zegt BS de ander zegt dat het mogelijk is. (ik weet dat ik ze idd strak heb aan gedraaid)

Hoeveel NM moeten ze hebben normaal?

Koop een goeie keihin en laat je blokje opbouwen door iemand die er genoeg kennis van heeft ;) .
 
Koop een goeie keihin en laat je blokje opbouwen door iemand die er genoeg kennis van heeft ;) .

Waar slaat dit op? iemand laten doen wie genoeg kennis heeft, John heeft alles zelf gedaan en hij heeft genoeg kennis voor dit. Dit is scooterforum om vragen te stellen over dingen en niet alles laten doen. Het is zijn hobby om te sleutelen en niet laten doen wie "wel" verstand heeft.

Ontopic: Andere carb zegt ook niet altijd alles. Vanwege hij rijdt al 2 jaar ermee en nu krijgt hij warmloper van?
 
Waar slaat dit op? iemand laten doen wie genoeg kennis heeft, John heeft alles zelf gedaan en hij heeft genoeg kennis voor dit. Dit is scooterforum om vragen te stellen over dingen en niet alles laten doen. Het is zijn hobby om te sleutelen en niet laten doen wie "wel" verstand heeft.

Ontopic: Andere carb zegt ook niet altijd alles. Vanwege hij rijdt al 2 jaar ermee en nu krijgt hij warmloper van?


Als je niet eens weet hoe je je cilinder vast moet zetten en zegt : Best wel strak geloof ik. Je rotor staat verkeerd en je rijdt met een flut carb. Vervolgens bank je ook nog eens teleurstellende scores met het blok. Hieropvolgend loopt die in elkaar ?

Dan kan die het beter even in elkaar zitten die er iets meer ervaring mee heeft en daar van leren ipv je blok erdoor te verneuken.

Ontopic: Andere carb zegt ook niet altijd alles. Vanwege hij rijdt al 2 jaar ermee en nu krijgt hij warmloper van?


Hoe lang je met die carb rijdt zegt toch ook echt helemaal niks. Je hebt op de bank je mengsel goed gezet. Maar kan op de een of andere dag simpelweg armer gaan draaien , dit mede door die imitatie carbs die niet helemaal 100 zijn.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top